Možnost startů vozu Volkswagen Polo WRC 2017 v MS zůstává na hraně. Dnes jednaly zúčastněné automobilky o této otázce, k dohodě však nedošlo. Homologaci Pola WRC mají ve svých rukou Citroën, M-Sport, Toyota a Hyundai.
Německá značka měla homologovat svůj nový vůz vloni v prosinci, jenže k tomu bohůžel nedošlo. Aktuálně je však ve vzduchu možnost nasazení Pola v privátním týmu - Andreas Mikkelsen by byl zřejmě jezdcem - avšak žádné další detaily zatím nebyly zveřejněny.
Ředitel rally u FIA, Jarmo Mahonen, britskému 'Autosportu' řekl: "Jednání bylo pozitivní, atmosféra dobrá. Lidé vznesly své obavy, na což mají právo. Proberu to teď s Volkswagenem a pak se znovu sejdeme." Schválení k homologaci auta musejí dát všechny ostatní týmy. Ty se však obavají (ne)omezení testování, výše poplatků a počtu použitých komponentů.
"Potřebujeme více informací. Vždy je dobré mít v MS více značek a aut, ale možná, že tohle je krátkodobá perspektiva. Musíme si být jistí, že to šampionátu něco přinese a ne naopak. Teď je to pořád pouze: 'Homologujme auto, ať s ním můžeme odjet pár soutěží'," říká šéf Citroënu, Yves Matton.
"Potřebujeme vědět, kdo by s ním jezdil, jaké rally by jel, jaké by byly jejich omezení vzhledem k naším omezením. Možná potřebujeme přepracovat pravidla pro vstup značky do WRC, ale potřebujeme to udělat pořádně a ne na 30 minutovém jednání," říká Belgičan.
Mahonen říká, že "rozumí těmto obavám" a že nejde o stejnou diskusi jako v případě Citroënu a startů vozů DS3 WRC pod PH Sportem v roce 2016: "Citroën řekl, že se vrátí zpět. Volkswagen nic takového neudělal. Ostatní značky chtějí, aby pro ně také platilo omezení počtu převodovek a dalších klíčových součástí. Musíme vymyslet pravidla tak, aby všichni měli rovné podmínky. Nemůžeme dovolit, aby neustále přicházeli s novým autem."
Jednota mezi týmy však nepanovala: "Náš pocit je takový, že šampionát je silnější pohromadě a pokud bude víc týmů, tak bude ještě silnější," řekl šéf Toyoty, Tommi Mäkinen. "Důležité je, jak dobrý jej dokážeme udělat pro fanoušky po světě. Nemáme nic proti tomu, aby Volkswagen přišel a závodil v šampionátu. Jde o to přinést vyšší hodnotu a zájem."
Naopak Hyundai slovy svého šéfa, Michela Nandana, zřejmě tento pozitivní náhled nesdílí: "Aktuálně, vzhledem k tomu, jak jsou napsaná pravidla, to není možné. Nemám nic proti Volkswagenu, ale je trošku zvláštní, že udělali tak velké rozhodnutí a teď najednou potřebují homologovat auto.
Jestli takhle budeme jistit každého, pak to bude obtížné. Myslím, že každý by měl respektovat pravidla. Pokud chcete homologova auto, pak vstupte do šampionátu. Rozumím jejich problému, ale spousta značek měla problémy, které je donutily odstoupit z motorsportu. Zažil jsem to osobně v minulosti."
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.