Týmy jednaly dnes v Monte Carlu o možnosti startů Volkswagenu Polo WRC v MS 2017

Polo WRC 2017 v MS? Musely by k tomu dát svolení ostatní týmy
Polo WRC 2017 v MS? Musely by k tomu dát svolení ostatní týmy, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 19. ledna 2017 21:42
Sdílej:

Možnost startů vozu Volkswagen Polo WRC 2017 v MS zůstává na hraně. Dnes jednaly zúčastněné automobilky o této otázce, k dohodě však nedošlo. Homologaci Pola WRC mají ve svých rukou Citroën, M-Sport, Toyota a Hyundai.

Německá značka měla homologovat svůj nový vůz vloni v prosinci, jenže k tomu bohůžel nedošlo. Aktuálně je však ve vzduchu možnost nasazení Pola v privátním týmu - Andreas Mikkelsen by byl zřejmě jezdcem - avšak žádné další detaily zatím nebyly zveřejněny. 

Ředitel rally u FIA, Jarmo Mahonen, britskému 'Autosportu' řekl: "Jednání bylo pozitivní, atmosféra dobrá. Lidé vznesly své obavy, na což mají právo. Proberu to teď s Volkswagenem a pak se znovu sejdeme." Schválení k homologaci auta musejí dát všechny ostatní týmy. Ty se však obavají (ne)omezení testování, výše poplatků a počtu použitých komponentů.

"Potřebujeme více informací. Vždy je dobré mít v MS více značek a aut, ale možná, že tohle je krátkodobá perspektiva. Musíme si být jistí, že to šampionátu něco přinese a ne naopak. Teď je to pořád pouze: 'Homologujme auto, ať s ním můžeme odjet pár soutěží'," říká šéf Citroënu, Yves Matton. 

"Potřebujeme vědět, kdo by s ním jezdil, jaké rally by jel, jaké by byly jejich omezení vzhledem k naším omezením. Možná potřebujeme přepracovat pravidla pro vstup značky do WRC, ale potřebujeme to udělat pořádně a ne na 30 minutovém jednání," říká Belgičan.

Mahonen říká, že "rozumí těmto obavám" a že nejde o stejnou diskusi jako v případě Citroënu a startů vozů DS3 WRC pod PH Sportem v roce 2016: "Citroën řekl, že se vrátí zpět. Volkswagen nic takového neudělal. Ostatní značky chtějí, aby pro ně také platilo omezení počtu převodovek a dalších klíčových součástí. Musíme vymyslet pravidla tak, aby všichni měli rovné podmínky. Nemůžeme dovolit, aby neustále přicházeli s novým autem."

Jednota mezi týmy však nepanovala: "Náš pocit je takový, že šampionát je silnější pohromadě a pokud bude víc týmů, tak bude ještě silnější," řekl šéf Toyoty, Tommi Mäkinen. "Důležité je, jak dobrý jej dokážeme udělat pro fanoušky po světě. Nemáme nic proti tomu, aby Volkswagen přišel a závodil v šampionátu. Jde o to přinést vyšší hodnotu a zájem."

Naopak Hyundai slovy svého šéfa, Michela Nandana, zřejmě tento pozitivní náhled nesdílí: "Aktuálně, vzhledem k tomu, jak jsou napsaná pravidla, to není možné. Nemám nic proti Volkswagenu, ale je trošku zvláštní, že udělali tak velké rozhodnutí a teď najednou potřebují homologovat auto.

Jestli takhle budeme jistit každého, pak to bude obtížné. Myslím, že každý by měl respektovat pravidla. Pokud chcete homologova auto, pak vstupte do šampionátu. Rozumím jejich problému, ale spousta značek měla problémy, které je donutily odstoupit z motorsportu. Zažil jsem to osobně v minulosti."

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.