Týmy jednaly dnes v Monte Carlu o možnosti startů Volkswagenu Polo WRC v MS 2017

Polo WRC 2017 v MS? Musely by k tomu dát svolení ostatní týmy
Polo WRC 2017 v MS? Musely by k tomu dát svolení ostatní týmy, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 19. ledna 2017 21:42
Sdílej:

Možnost startů vozu Volkswagen Polo WRC 2017 v MS zůstává na hraně. Dnes jednaly zúčastněné automobilky o této otázce, k dohodě však nedošlo. Homologaci Pola WRC mají ve svých rukou Citroën, M-Sport, Toyota a Hyundai.

Německá značka měla homologovat svůj nový vůz vloni v prosinci, jenže k tomu bohůžel nedošlo. Aktuálně je však ve vzduchu možnost nasazení Pola v privátním týmu - Andreas Mikkelsen by byl zřejmě jezdcem - avšak žádné další detaily zatím nebyly zveřejněny. 

Ředitel rally u FIA, Jarmo Mahonen, britskému 'Autosportu' řekl: "Jednání bylo pozitivní, atmosféra dobrá. Lidé vznesly své obavy, na což mají právo. Proberu to teď s Volkswagenem a pak se znovu sejdeme." Schválení k homologaci auta musejí dát všechny ostatní týmy. Ty se však obavají (ne)omezení testování, výše poplatků a počtu použitých komponentů.

"Potřebujeme více informací. Vždy je dobré mít v MS více značek a aut, ale možná, že tohle je krátkodobá perspektiva. Musíme si být jistí, že to šampionátu něco přinese a ne naopak. Teď je to pořád pouze: 'Homologujme auto, ať s ním můžeme odjet pár soutěží'," říká šéf Citroënu, Yves Matton. 

"Potřebujeme vědět, kdo by s ním jezdil, jaké rally by jel, jaké by byly jejich omezení vzhledem k naším omezením. Možná potřebujeme přepracovat pravidla pro vstup značky do WRC, ale potřebujeme to udělat pořádně a ne na 30 minutovém jednání," říká Belgičan.

Mahonen říká, že "rozumí těmto obavám" a že nejde o stejnou diskusi jako v případě Citroënu a startů vozů DS3 WRC pod PH Sportem v roce 2016: "Citroën řekl, že se vrátí zpět. Volkswagen nic takového neudělal. Ostatní značky chtějí, aby pro ně také platilo omezení počtu převodovek a dalších klíčových součástí. Musíme vymyslet pravidla tak, aby všichni měli rovné podmínky. Nemůžeme dovolit, aby neustále přicházeli s novým autem."

Jednota mezi týmy však nepanovala: "Náš pocit je takový, že šampionát je silnější pohromadě a pokud bude víc týmů, tak bude ještě silnější," řekl šéf Toyoty, Tommi Mäkinen. "Důležité je, jak dobrý jej dokážeme udělat pro fanoušky po světě. Nemáme nic proti tomu, aby Volkswagen přišel a závodil v šampionátu. Jde o to přinést vyšší hodnotu a zájem."

Naopak Hyundai slovy svého šéfa, Michela Nandana, zřejmě tento pozitivní náhled nesdílí: "Aktuálně, vzhledem k tomu, jak jsou napsaná pravidla, to není možné. Nemám nic proti Volkswagenu, ale je trošku zvláštní, že udělali tak velké rozhodnutí a teď najednou potřebují homologovat auto.

Jestli takhle budeme jistit každého, pak to bude obtížné. Myslím, že každý by měl respektovat pravidla. Pokud chcete homologova auto, pak vstupte do šampionátu. Rozumím jejich problému, ale spousta značek měla problémy, které je donutily odstoupit z motorsportu. Zažil jsem to osobně v minulosti."

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.