Možnost startů vozu Volkswagen Polo WRC 2017 v MS zůstává na hraně. Dnes jednaly zúčastněné automobilky o této otázce, k dohodě však nedošlo. Homologaci Pola WRC mají ve svých rukou Citroën, M-Sport, Toyota a Hyundai.
Německá značka měla homologovat svůj nový vůz vloni v prosinci, jenže k tomu bohůžel nedošlo. Aktuálně je však ve vzduchu možnost nasazení Pola v privátním týmu - Andreas Mikkelsen by byl zřejmě jezdcem - avšak žádné další detaily zatím nebyly zveřejněny.
Ředitel rally u FIA, Jarmo Mahonen, britskému 'Autosportu' řekl: "Jednání bylo pozitivní, atmosféra dobrá. Lidé vznesly své obavy, na což mají právo. Proberu to teď s Volkswagenem a pak se znovu sejdeme." Schválení k homologaci auta musejí dát všechny ostatní týmy. Ty se však obavají (ne)omezení testování, výše poplatků a počtu použitých komponentů.
"Potřebujeme více informací. Vždy je dobré mít v MS více značek a aut, ale možná, že tohle je krátkodobá perspektiva. Musíme si být jistí, že to šampionátu něco přinese a ne naopak. Teď je to pořád pouze: 'Homologujme auto, ať s ním můžeme odjet pár soutěží'," říká šéf Citroënu, Yves Matton.
"Potřebujeme vědět, kdo by s ním jezdil, jaké rally by jel, jaké by byly jejich omezení vzhledem k naším omezením. Možná potřebujeme přepracovat pravidla pro vstup značky do WRC, ale potřebujeme to udělat pořádně a ne na 30 minutovém jednání," říká Belgičan.
Mahonen říká, že "rozumí těmto obavám" a že nejde o stejnou diskusi jako v případě Citroënu a startů vozů DS3 WRC pod PH Sportem v roce 2016: "Citroën řekl, že se vrátí zpět. Volkswagen nic takového neudělal. Ostatní značky chtějí, aby pro ně také platilo omezení počtu převodovek a dalších klíčových součástí. Musíme vymyslet pravidla tak, aby všichni měli rovné podmínky. Nemůžeme dovolit, aby neustále přicházeli s novým autem."
Jednota mezi týmy však nepanovala: "Náš pocit je takový, že šampionát je silnější pohromadě a pokud bude víc týmů, tak bude ještě silnější," řekl šéf Toyoty, Tommi Mäkinen. "Důležité je, jak dobrý jej dokážeme udělat pro fanoušky po světě. Nemáme nic proti tomu, aby Volkswagen přišel a závodil v šampionátu. Jde o to přinést vyšší hodnotu a zájem."
Naopak Hyundai slovy svého šéfa, Michela Nandana, zřejmě tento pozitivní náhled nesdílí: "Aktuálně, vzhledem k tomu, jak jsou napsaná pravidla, to není možné. Nemám nic proti Volkswagenu, ale je trošku zvláštní, že udělali tak velké rozhodnutí a teď najednou potřebují homologovat auto.
Jestli takhle budeme jistit každého, pak to bude obtížné. Myslím, že každý by měl respektovat pravidla. Pokud chcete homologova auto, pak vstupte do šampionátu. Rozumím jejich problému, ale spousta značek měla problémy, které je donutily odstoupit z motorsportu. Zažil jsem to osobně v minulosti."
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.