Latvala: První rok s Toyotou bude o učení se

Jari-Matti s novým Yarisem WRC
Jari-Matti s novým Yarisem WRC, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 19. ledna 2017 21:23
Sdílej:

Jari-Matti Latvala počítá s tím, že sezona 2017 bude pro Toyotu především rokem učení se. Špičkové výsledky na konstantní bázi očekává až od roku 2018.

Po odstoupení továrního týmu Volkswagen z WRC na konci loňské sezony, teď stojí i Jari-Matti Latvala na prahu nové, ovšem samozřejmě v jiných týmových barvách. Fin tak po M-Sportu a Volkswagenu otevírá novou kapitolu své kariéry s Toyotou. Tam zkušený jezdec počítá s tím, že po letech úspěchů s VW bude muset snížit svá očekávání a očekávat ze začátku horší výsledky. O podobně silném vstupu do WRC jako Volkswagen v roce 2013 si Japonci budou zřejmě muset nechat snít.

"Auto jezdí teprve ani ne rok. První test se uskutečnil v březnu nebo dubnu, to není tak dávno. Volkswagen před svým vstupem testoval mnohem déle," říká úvodem Jari-Matti Latvala. Před týmem, v jehož čele stojí čtyřnásobný mistr světa, Tommi Mäkinen, tak stojí ještě spousta práce. Se spičkovými výsledky Fin počítá nejdříve ve druhé polovině sezony.

"Na konci sezony bychom mohli možná bojovat o podia nebo o vítězství," říká jezdec. Konstantní boje o špičku ale přijdou nejdříve až příští rok. "Naším cílem je rok 2018, tehdy bychom chtěli být na úrovni ostatních aut."

Jezdec je ale rád, že jeho kariéra ve WRC může pokračovat, i když už myslel na plán B. "Poté, co Volkswagen oznámil svoje stažení se, jsem asi měsíc nevěděl, co mám dělat. Dokonce jsem přemýšlel o tom, že budu jezdit finský šampionát, abych se udržoval v rytmu." Pak se mu ale ozval jeho krajan, Tommi Mäkinen a zlákal jej k Toyotě. S tou před Rally Monte Carlo natestoval "deset až dvanáct" dní. "To byla změna. S každým testem jsem ale získával lepší pocit. Teď mám v auto větší důvěru."

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.