Jari-Matti Latvala počítá s tím, že sezona 2017 bude pro Toyotu především rokem učení se. Špičkové výsledky na konstantní bázi očekává až od roku 2018.
Po odstoupení továrního týmu Volkswagen z WRC na konci loňské sezony, teď stojí i Jari-Matti Latvala na prahu nové, ovšem samozřejmě v jiných týmových barvách. Fin tak po M-Sportu a Volkswagenu otevírá novou kapitolu své kariéry s Toyotou. Tam zkušený jezdec počítá s tím, že po letech úspěchů s VW bude muset snížit svá očekávání a očekávat ze začátku horší výsledky. O podobně silném vstupu do WRC jako Volkswagen v roce 2013 si Japonci budou zřejmě muset nechat snít.
"Auto jezdí teprve ani ne rok. První test se uskutečnil v březnu nebo dubnu, to není tak dávno. Volkswagen před svým vstupem testoval mnohem déle," říká úvodem Jari-Matti Latvala. Před týmem, v jehož čele stojí čtyřnásobný mistr světa, Tommi Mäkinen, tak stojí ještě spousta práce. Se spičkovými výsledky Fin počítá nejdříve ve druhé polovině sezony.
"Na konci sezony bychom mohli možná bojovat o podia nebo o vítězství," říká jezdec. Konstantní boje o špičku ale přijdou nejdříve až příští rok. "Naším cílem je rok 2018, tehdy bychom chtěli být na úrovni ostatních aut."
Jezdec je ale rád, že jeho kariéra ve WRC může pokračovat, i když už myslel na plán B. "Poté, co Volkswagen oznámil svoje stažení se, jsem asi měsíc nevěděl, co mám dělat. Dokonce jsem přemýšlel o tom, že budu jezdit finský šampionát, abych se udržoval v rytmu." Pak se mu ale ozval jeho krajan, Tommi Mäkinen a zlákal jej k Toyotě. S tou před Rally Monte Carlo natestoval "deset až dvanáct" dní. "To byla změna. S každým testem jsem ale získával lepší pocit. Teď mám v auto větší důvěru."
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?