Latvala: První rok s Toyotou bude o učení se

Jari-Matti s novým Yarisem WRC
Jari-Matti s novým Yarisem WRC, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 19. ledna 2017 21:23
Sdílej:

Jari-Matti Latvala počítá s tím, že sezona 2017 bude pro Toyotu především rokem učení se. Špičkové výsledky na konstantní bázi očekává až od roku 2018.

Po odstoupení továrního týmu Volkswagen z WRC na konci loňské sezony, teď stojí i Jari-Matti Latvala na prahu nové, ovšem samozřejmě v jiných týmových barvách. Fin tak po M-Sportu a Volkswagenu otevírá novou kapitolu své kariéry s Toyotou. Tam zkušený jezdec počítá s tím, že po letech úspěchů s VW bude muset snížit svá očekávání a očekávat ze začátku horší výsledky. O podobně silném vstupu do WRC jako Volkswagen v roce 2013 si Japonci budou zřejmě muset nechat snít.

"Auto jezdí teprve ani ne rok. První test se uskutečnil v březnu nebo dubnu, to není tak dávno. Volkswagen před svým vstupem testoval mnohem déle," říká úvodem Jari-Matti Latvala. Před týmem, v jehož čele stojí čtyřnásobný mistr světa, Tommi Mäkinen, tak stojí ještě spousta práce. Se spičkovými výsledky Fin počítá nejdříve ve druhé polovině sezony.

"Na konci sezony bychom mohli možná bojovat o podia nebo o vítězství," říká jezdec. Konstantní boje o špičku ale přijdou nejdříve až příští rok. "Naším cílem je rok 2018, tehdy bychom chtěli být na úrovni ostatních aut."

Jezdec je ale rád, že jeho kariéra ve WRC může pokračovat, i když už myslel na plán B. "Poté, co Volkswagen oznámil svoje stažení se, jsem asi měsíc nevěděl, co mám dělat. Dokonce jsem přemýšlel o tom, že budu jezdit finský šampionát, abych se udržoval v rytmu." Pak se mu ale ozval jeho krajan, Tommi Mäkinen a zlákal jej k Toyotě. S tou před Rally Monte Carlo natestoval "deset až dvanáct" dní. "To byla změna. S každým testem jsem ale získával lepší pocit. Teď mám v auto větší důvěru."

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.