Francouzský tým nasadí na Rally Monte Carlo v nových autech pochopitelně Krise Meekea a ve druhém autě bude sedět Stéphane Lefebvre. Craig Breen musí vzít za vděk loňskou DS3 WRC. Vývoj nového speciálu C3 WRC byl nakonec hodně těsný.
Před startem Rally Monte Carlo tovární tým Citroën prozradil, že třetí Citroën C3 WRC uvidíme až v Portugalsku (až šestá soutěž roku). Tým tak odjede téměř polovinu sezony pouze se dvěma auty, což je samozřejmě oslabení. Pro začátek roku musí vzít za vděk starým autem Breen. Šéf týmu, Yves Matton, si není jistý tím, jestli auto stačilo během testů "dozrát".
"Před startem sezony máme vždy pocit, že by nám pár testů navíc neuškodilo. Tak málo času, jako jsme měli na vývoj C3 WRC, jsme v historii Citroënu v MS ještě neměli," říká Matton. Auto vypadá dobře a je také spolehlivé, jenže pravé měření sil příjde až v porovnání s konkurencí.
"Je třeba rozlišovat mezi testem a čtyřdenní soutěží," varuje Matton. Dobré ovládání nového auta však jezdcům slibuje technický ředitel, Laurent Fregosi: "Cílem bylo postavit auto, na které si jezdci rychle zvyknou. Také jsme chtěli, aby auto odpouštělo, když najednou nebude přilnavost tak dobrá."
Tým má táhnout Kris Meeke, který by měl být schopný vyhrávat rally: "Chci zůstat v pohodě a užívat si jízdu v autě. Na Monte Carlu se může stát cokoliv." To Stéphane Lefebvre bude prakticky na domácí soutěži: "Chci získat co nejvíc bodů, kolik to jen půjde. Trošku mi chybí čas za volantem, takže si nechci dávat moc vysoké cíle."
Craig Breen se již nemůže dočkat své první plné sezony v roli továrního jezdce: "Jsem rád, že sezonu začínám se starým autem, protože mi na Monte Carlu chybí zkušenosti. Jde mi o to najet zde kilometry - kdybych získal pár bodů, byl bych rád." Matton je však opatrný - jde o titul mezi značkami: "Se dvěma [novými] auty neexistuje žádný plán B.
Obě naše posádky jdou do Rally Monte Carlo s jinými přístupy. Kris zde vloni ukázal, že může vyhrát. Pro Stéphana to bude jiné, chceme, aby se dostal na úroveň, kde bude moci bojovat o vítězství v soutěžích. Předtím, hlavně v první polovině sezony, jej ale čeká ještě hodně učení. Potřebuje dojíždět do cíle."
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.