Francouzský tým nasadí na Rally Monte Carlo v nových autech pochopitelně Krise Meekea a ve druhém autě bude sedět Stéphane Lefebvre. Craig Breen musí vzít za vděk loňskou DS3 WRC. Vývoj nového speciálu C3 WRC byl nakonec hodně těsný.
Před startem Rally Monte Carlo tovární tým Citroën prozradil, že třetí Citroën C3 WRC uvidíme až v Portugalsku (až šestá soutěž roku). Tým tak odjede téměř polovinu sezony pouze se dvěma auty, což je samozřejmě oslabení. Pro začátek roku musí vzít za vděk starým autem Breen. Šéf týmu, Yves Matton, si není jistý tím, jestli auto stačilo během testů "dozrát".
"Před startem sezony máme vždy pocit, že by nám pár testů navíc neuškodilo. Tak málo času, jako jsme měli na vývoj C3 WRC, jsme v historii Citroënu v MS ještě neměli," říká Matton. Auto vypadá dobře a je také spolehlivé, jenže pravé měření sil příjde až v porovnání s konkurencí.
"Je třeba rozlišovat mezi testem a čtyřdenní soutěží," varuje Matton. Dobré ovládání nového auta však jezdcům slibuje technický ředitel, Laurent Fregosi: "Cílem bylo postavit auto, na které si jezdci rychle zvyknou. Také jsme chtěli, aby auto odpouštělo, když najednou nebude přilnavost tak dobrá."
Tým má táhnout Kris Meeke, který by měl být schopný vyhrávat rally: "Chci zůstat v pohodě a užívat si jízdu v autě. Na Monte Carlu se může stát cokoliv." To Stéphane Lefebvre bude prakticky na domácí soutěži: "Chci získat co nejvíc bodů, kolik to jen půjde. Trošku mi chybí čas za volantem, takže si nechci dávat moc vysoké cíle."
Craig Breen se již nemůže dočkat své první plné sezony v roli továrního jezdce: "Jsem rád, že sezonu začínám se starým autem, protože mi na Monte Carlu chybí zkušenosti. Jde mi o to najet zde kilometry - kdybych získal pár bodů, byl bych rád." Matton je však opatrný - jde o titul mezi značkami: "Se dvěma [novými] auty neexistuje žádný plán B.
Obě naše posádky jdou do Rally Monte Carlo s jinými přístupy. Kris zde vloni ukázal, že může vyhrát. Pro Stéphana to bude jiné, chceme, aby se dostal na úroveň, kde bude moci bojovat o vítězství v soutěžích. Předtím, hlavně v první polovině sezony, jej ale čeká ještě hodně učení. Potřebuje dojíždět do cíle."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.