Francouzský tým nasadí na Rally Monte Carlo v nových autech pochopitelně Krise Meekea a ve druhém autě bude sedět Stéphane Lefebvre. Craig Breen musí vzít za vděk loňskou DS3 WRC. Vývoj nového speciálu C3 WRC byl nakonec hodně těsný.
Před startem Rally Monte Carlo tovární tým Citroën prozradil, že třetí Citroën C3 WRC uvidíme až v Portugalsku (až šestá soutěž roku). Tým tak odjede téměř polovinu sezony pouze se dvěma auty, což je samozřejmě oslabení. Pro začátek roku musí vzít za vděk starým autem Breen. Šéf týmu, Yves Matton, si není jistý tím, jestli auto stačilo během testů "dozrát".
"Před startem sezony máme vždy pocit, že by nám pár testů navíc neuškodilo. Tak málo času, jako jsme měli na vývoj C3 WRC, jsme v historii Citroënu v MS ještě neměli," říká Matton. Auto vypadá dobře a je také spolehlivé, jenže pravé měření sil příjde až v porovnání s konkurencí.
"Je třeba rozlišovat mezi testem a čtyřdenní soutěží," varuje Matton. Dobré ovládání nového auta však jezdcům slibuje technický ředitel, Laurent Fregosi: "Cílem bylo postavit auto, na které si jezdci rychle zvyknou. Také jsme chtěli, aby auto odpouštělo, když najednou nebude přilnavost tak dobrá."
Tým má táhnout Kris Meeke, který by měl být schopný vyhrávat rally: "Chci zůstat v pohodě a užívat si jízdu v autě. Na Monte Carlu se může stát cokoliv." To Stéphane Lefebvre bude prakticky na domácí soutěži: "Chci získat co nejvíc bodů, kolik to jen půjde. Trošku mi chybí čas za volantem, takže si nechci dávat moc vysoké cíle."
Craig Breen se již nemůže dočkat své první plné sezony v roli továrního jezdce: "Jsem rád, že sezonu začínám se starým autem, protože mi na Monte Carlu chybí zkušenosti. Jde mi o to najet zde kilometry - kdybych získal pár bodů, byl bych rád." Matton je však opatrný - jde o titul mezi značkami: "Se dvěma [novými] auty neexistuje žádný plán B.
Obě naše posádky jdou do Rally Monte Carlo s jinými přístupy. Kris zde vloni ukázal, že může vyhrát. Pro Stéphana to bude jiné, chceme, aby se dostal na úroveň, kde bude moci bojovat o vítězství v soutěžích. Předtím, hlavně v první polovině sezony, jej ale čeká ještě hodně učení. Potřebuje dojíždět do cíle."
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.