Martin Holmes, uznávaný rallyový novinář, přináší před startem Rally Monte Carlo zajímavý přehled o tom, kolik která značka v rámci vývoje nového vozu ujela testovacích kilometrů.
Citroën Racing hlásí, že najel 9 500 testovacích kilometrů během 10 testovacích seancí. Francouzi jezdili ve Francii, Španělsku, Portugalsku, Finsku, Walesu, Italii a Švédsku. Hlavním testovacím a vývojovým jezdcem byl Kris Meeke, na závěr každého testu dostali možnost svést se s vozem vždy po jednom dni také Craig Breen a Stéphane Lefebvre.
Hyundai byl během vývoje nového auta poměrně nápaditý - na tratích vyvíjel prvky pro nový vůz s využitím stávajících [2016] aut. Testy začaly v dubnu s i20 WRC Coupé 2016, od té doby tým uskutečnil "několik" testování (konkrétní číslo nebylo prozrazeno). Hyundai však prozradil, že ujel přes 6 000 kilometrů hlavně ve Francii, Španělsku a Německu (jezdilo se na asfaltu a šotolině).
M-Sport na konci roku 2016 ohlásil, že ujel během testů 6 392 kilometrů. Testovalo se v Francii, Španělsku, Italii, Finsku, Švédsku, Severní Anglii a Walesu. Většinu testovacích kilometrů ujeli Ott Tanak, Eric Camilli a Matthew Wilson. Během vývoje se s autem ale svezli také Malcolm Wilson, Martin Prokop, Elfyn Evans a Mads Ostberg.
Toyota Gazoo podle svých slov ujela s vozem před sezonou 2017 18 240 kilometrů. Testovalo se převážně ve Finsku, Španělsku, Portugalsku a Francii. V rámci vývoje auta, který ještě provádělo TMG, se však jezdilo i v jiných zemích.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?