Volkswagen Polo WRC 2017 se stále ještě může letos objevit v MS a to i přesto, že tým promeškal finální homologační termín pro tuto sezonu.
Polo WRC 2017 mělo být homologované k 1. lednu 2017, jenže když se nepodařilo najít soukromý tým, který by zafinancoval celou sezonu s vozy Volkswagen, tak se homologace k tomuto termínu nestihla. Jenže teď se nechal slyšet šéf VW Motorsport, Sven Smeets, že stále jednají s FIA a soukromými týmy o možných startech Pola WRC 2017 v průběhu sezony.
Podle Smeetse je realistické vzhlížet k dubnové Tour de Corse jako k možnému prvnímu startu vozů Volkswagen v MS: "To, o čem teď mluvíme s FIA, je výjimečná homologace. Taková věc nebyla v minulosti ještě nikdy udělána, takže je jasné, že budeme muset udělat něco výjimečného, abychom umožnili našemu autu startovat," řekl Smeets Autosportu.
Doposud se hodně spekulovalo o tom, že by mohl vzniknout katarský tým kolem Nassera Al-Attiyaha, ve kterém by Volkswageny Polo R WRC startovaly a Katar by tým finančně zastřešoval. Smeets ale teď řekl, že tento projekt není na pořadu dne. "Mohu vám říci a potvrdit, že s Katarem nejednáme. Pomůže to zastavení spekulací. Mluvíme s jinými lidmi a je tu zájem na tom, aby se to podařilo, teď ale musíme vyřídit první bod [s FIA]."
Pokud by se nějaký soukromně financovaný tým VW v letošním MS v rally objevil, tak by se v service parku prezentoval jako tování tým Volkswagenu, ale nebodoval by mezi konstruktéry, což by zrcadlilo loňskou sezonu PH Sportu zastupujícího Citroën Racing. Má se za to, že FIA a WRC Promoter chtějí vidět Pola ve WRC, tak ale jakákoliv dodatečná homologace aut by vyžadovala jednomyslný souhlas všech ostatních výrobců. Ačkoli v Rally Mexico zbývá ještě relativně dost času (možná by se dalo stihnout také Švédsko), tak Smeets jasně řekl, že VW nehodlá proces homologace uspěchat.
"Pracujeme teď v rozdílných časových rámcích [1. ledna - rozhodné datum pro homologaci - je už za námi]. Pokud by to znamenalo, že zůstaneme mimo pro další rally, abychom se ujistili, že lidé budou šťastní s tímto procesem, tak to uděláme. Nejdůležitější věcí pro mě je, že auto projde tímto mimořádným procesem," řekl Smeets.
Volkswagen toto auto vyvíjel už od srpna 2015. Poslední testy proběhly minulý měsíc ve Švédsku s Marcusem Grönholmem za volantem. Auto je zřejmě připravené k nasazení, Volkswagen je ochotný nabídnout svoji infrastrukturu, se kterou získal 4 tituly.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.