Volkswagen Polo WRC 2017 se stále ještě může letos objevit v MS a to i přesto, že tým promeškal finální homologační termín pro tuto sezonu.
Polo WRC 2017 mělo být homologované k 1. lednu 2017, jenže když se nepodařilo najít soukromý tým, který by zafinancoval celou sezonu s vozy Volkswagen, tak se homologace k tomuto termínu nestihla. Jenže teď se nechal slyšet šéf VW Motorsport, Sven Smeets, že stále jednají s FIA a soukromými týmy o možných startech Pola WRC 2017 v průběhu sezony.
Podle Smeetse je realistické vzhlížet k dubnové Tour de Corse jako k možnému prvnímu startu vozů Volkswagen v MS: "To, o čem teď mluvíme s FIA, je výjimečná homologace. Taková věc nebyla v minulosti ještě nikdy udělána, takže je jasné, že budeme muset udělat něco výjimečného, abychom umožnili našemu autu startovat," řekl Smeets Autosportu.
Doposud se hodně spekulovalo o tom, že by mohl vzniknout katarský tým kolem Nassera Al-Attiyaha, ve kterém by Volkswageny Polo R WRC startovaly a Katar by tým finančně zastřešoval. Smeets ale teď řekl, že tento projekt není na pořadu dne. "Mohu vám říci a potvrdit, že s Katarem nejednáme. Pomůže to zastavení spekulací. Mluvíme s jinými lidmi a je tu zájem na tom, aby se to podařilo, teď ale musíme vyřídit první bod [s FIA]."
Pokud by se nějaký soukromně financovaný tým VW v letošním MS v rally objevil, tak by se v service parku prezentoval jako tování tým Volkswagenu, ale nebodoval by mezi konstruktéry, což by zrcadlilo loňskou sezonu PH Sportu zastupujícího Citroën Racing. Má se za to, že FIA a WRC Promoter chtějí vidět Pola ve WRC, tak ale jakákoliv dodatečná homologace aut by vyžadovala jednomyslný souhlas všech ostatních výrobců. Ačkoli v Rally Mexico zbývá ještě relativně dost času (možná by se dalo stihnout také Švédsko), tak Smeets jasně řekl, že VW nehodlá proces homologace uspěchat.
"Pracujeme teď v rozdílných časových rámcích [1. ledna - rozhodné datum pro homologaci - je už za námi]. Pokud by to znamenalo, že zůstaneme mimo pro další rally, abychom se ujistili, že lidé budou šťastní s tímto procesem, tak to uděláme. Nejdůležitější věcí pro mě je, že auto projde tímto mimořádným procesem," řekl Smeets.
Volkswagen toto auto vyvíjel už od srpna 2015. Poslední testy proběhly minulý měsíc ve Švédsku s Marcusem Grönholmem za volantem. Auto je zřejmě připravené k nasazení, Volkswagen je ochotný nabídnout svoji infrastrukturu, se kterou získal 4 tituly.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?