Volkswagen Polo WRC 2017 se stále ještě může letos objevit v MS a to i přesto, že tým promeškal finální homologační termín pro tuto sezonu.
Polo WRC 2017 mělo být homologované k 1. lednu 2017, jenže když se nepodařilo najít soukromý tým, který by zafinancoval celou sezonu s vozy Volkswagen, tak se homologace k tomuto termínu nestihla. Jenže teď se nechal slyšet šéf VW Motorsport, Sven Smeets, že stále jednají s FIA a soukromými týmy o možných startech Pola WRC 2017 v průběhu sezony.
Podle Smeetse je realistické vzhlížet k dubnové Tour de Corse jako k možnému prvnímu startu vozů Volkswagen v MS: "To, o čem teď mluvíme s FIA, je výjimečná homologace. Taková věc nebyla v minulosti ještě nikdy udělána, takže je jasné, že budeme muset udělat něco výjimečného, abychom umožnili našemu autu startovat," řekl Smeets Autosportu.
Doposud se hodně spekulovalo o tom, že by mohl vzniknout katarský tým kolem Nassera Al-Attiyaha, ve kterém by Volkswageny Polo R WRC startovaly a Katar by tým finančně zastřešoval. Smeets ale teď řekl, že tento projekt není na pořadu dne. "Mohu vám říci a potvrdit, že s Katarem nejednáme. Pomůže to zastavení spekulací. Mluvíme s jinými lidmi a je tu zájem na tom, aby se to podařilo, teď ale musíme vyřídit první bod [s FIA]."
Pokud by se nějaký soukromně financovaný tým VW v letošním MS v rally objevil, tak by se v service parku prezentoval jako tování tým Volkswagenu, ale nebodoval by mezi konstruktéry, což by zrcadlilo loňskou sezonu PH Sportu zastupujícího Citroën Racing. Má se za to, že FIA a WRC Promoter chtějí vidět Pola ve WRC, tak ale jakákoliv dodatečná homologace aut by vyžadovala jednomyslný souhlas všech ostatních výrobců. Ačkoli v Rally Mexico zbývá ještě relativně dost času (možná by se dalo stihnout také Švédsko), tak Smeets jasně řekl, že VW nehodlá proces homologace uspěchat.
"Pracujeme teď v rozdílných časových rámcích [1. ledna - rozhodné datum pro homologaci - je už za námi]. Pokud by to znamenalo, že zůstaneme mimo pro další rally, abychom se ujistili, že lidé budou šťastní s tímto procesem, tak to uděláme. Nejdůležitější věcí pro mě je, že auto projde tímto mimořádným procesem," řekl Smeets.
Volkswagen toto auto vyvíjel už od srpna 2015. Poslední testy proběhly minulý měsíc ve Švédsku s Marcusem Grönholmem za volantem. Auto je zřejmě připravené k nasazení, Volkswagen je ochotný nabídnout svoji infrastrukturu, se kterou získal 4 tituly.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.