Volkswagen pořád pracuje na privátním nasazení Pola WRC 2017 v letošním roce

Uvidíme Polo WRC 2017 na Korsice?
Uvidíme Polo WRC 2017 na Korsice?, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 12. ledna 2017 16:32
Sdílej:

Volkswagen Polo WRC 2017 se stále ještě může letos objevit v MS a to i přesto, že tým promeškal finální homologační termín pro tuto sezonu.

Polo WRC 2017 mělo být homologované k 1. lednu 2017, jenže když se nepodařilo najít soukromý tým, který by zafinancoval celou sezonu s vozy Volkswagen, tak se homologace k tomuto termínu nestihla. Jenže teď se nechal slyšet šéf VW Motorsport, Sven Smeets, že stále jednají s FIA a soukromými týmy o možných startech Pola WRC 2017 v průběhu sezony.

Podle Smeetse je realistické vzhlížet k dubnové Tour de Corse jako k možnému prvnímu startu vozů Volkswagen v MS: "To, o čem teď mluvíme s FIA, je výjimečná homologace. Taková věc nebyla v minulosti ještě nikdy udělána, takže je jasné, že budeme muset udělat něco výjimečného, abychom umožnili našemu autu startovat," řekl Smeets Autosportu.

Doposud se hodně spekulovalo o tom, že by mohl vzniknout katarský tým kolem Nassera Al-Attiyaha, ve kterém by Volkswageny Polo R WRC startovaly a Katar by tým finančně zastřešoval. Smeets ale teď řekl, že tento projekt není na pořadu dne. "Mohu vám říci a potvrdit, že s Katarem nejednáme. Pomůže to zastavení spekulací. Mluvíme s jinými lidmi a je tu zájem na tom, aby se to podařilo, teď ale musíme vyřídit první bod [s FIA]."

Pokud by se nějaký soukromně financovaný tým VW v letošním MS v rally objevil, tak by se v service parku prezentoval jako tování tým Volkswagenu, ale nebodoval by mezi konstruktéry, což by zrcadlilo loňskou sezonu PH Sportu zastupujícího Citroën Racing. Má se za to, že FIA a WRC Promoter chtějí vidět Pola ve WRC, tak ale jakákoliv dodatečná homologace aut by vyžadovala jednomyslný souhlas všech ostatních výrobců. Ačkoli v Rally Mexico zbývá ještě relativně dost času (možná by se dalo stihnout také Švédsko), tak Smeets jasně řekl, že VW nehodlá proces homologace uspěchat.

"Pracujeme teď v rozdílných časových rámcích [1. ledna - rozhodné datum pro homologaci - je už za námi]. Pokud by to znamenalo, že zůstaneme mimo pro další rally, abychom se ujistili, že lidé budou šťastní s tímto procesem, tak to uděláme. Nejdůležitější věcí pro mě je, že auto projde tímto mimořádným procesem," řekl Smeets.

Volkswagen toto auto vyvíjel už od srpna 2015. Poslední testy proběhly minulý měsíc ve Švédsku s Marcusem Grönholmem za volantem. Auto je zřejmě připravené k nasazení, Volkswagen je ochotný nabídnout svoji infrastrukturu, se kterou získal 4 tituly. 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.