M-Sport nasadí svého hlavního pilota z roku 2016, Erica Camilliho, a do nedávna chráněnce Toyoty, Teemu Suninena, v roce 2017 do šampionátu WRC2.
Camilli musel v hlavním týmu M-Sportu pro šampionát WRC udělat místo Sébastienu Ogierovi. V roce 2017 na něj čeká plnohodnotný sedmi dílný program ve WRC2 Fordem Fiesta R5 a má se za to, že v průběhu roku se v některých závodech posadí do vozu World Rally Car. To Teemu Suninen, který vloni až do poslední chvíle bojoval o titul ve WRC2 se Škodou Fabia R5 týmu ORECA, se objeví na minimálně pěti soutěžích, když první bude Rally Sweden.
Šéf M-Sportu, Malcolm Wilson, řekl, že přesunutí Camilliho do WRC2 neznamená, že by jezdci méně věřil. "Eric [Camilli] a navigátor Benjamin [Veillas] možná letos udělají krok zpět, ale nijak to nepodrývá naši důvěru v jejich potenciál. Letos bude moci Eric sbírat zkušenosti na co možná nejvíce soutěžích bez tlaku, který přichází při soutěžení na nejvyšší úrovni. Zkušenosti v této hře znamenají hodně a pokud bude podávat výkony, jaké chceme, tak to nebude trvat dlouho a uvidíme jej zpět za volantem World Rally Caru."
Samotný Eric Camilli potvrzuje potřebu sbírat zkušenosti v MS - vždyť vloni šlo o jeho první kompletní sezonu ve WRC: "Mým hlavním úkolem v tomto roce je sbírat zkušenosti na soutěžích MS. V rally je zkušenost vším. Pro mě je velmi důležité pokračovat v učení se." Ve WRC2 se utkají na Monte Carlu také třeba bývalý pilot Volkswagenu, Andrease Mikkelsen, nebo vítěz této soutěže, Bryan Bouffier.
"Když vidíte jezdce, kteří jedou ve WRC2 na Monte Carlu, tak je to velmi působivé. Dává nám to možnost ukázat náš potenciál. Cílem pro tuto sezonu je pokračovat v učení. Chceme získat zkušenosti a stabilitu v našich výkonech, což by nás mohlo dostat zpět na top úroveň co možná nejdřív," říká Francouz.
Teemu Suninen měl smlouvu s Toyotou, respektive TMG. Malcolm Wilson neskrývá fakt, že je jeho velkým fanouškem: "Teemu si vloni získal velkou pozornost. Spousta lidí jej sledovala ve WRC2. Je to mladík s velkým talentem. Je skvělé, že jsme jej dostali za volant Fordu Fiesta R5. V minulosti jsme s finskými jezdci slavili spoustu úspěchů.
Teemu by mohl otevřít novou kapitolu tohoto příběhu. Je ambiciozní a odhodlaný. Už se těším na jeho výkon." Samotný Teemu Suninen k novému angažmá říká: "Mým cílem pro letošní rok je zlepšit se ve srovnání s loňskem, když jsem ve WRC2 obsadil druhé místo. Vím, že to bude velká výzva. Ale mám více zkušeností, takže se cítím být v dobré pozici."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.