M-Sport nasadí svého hlavního pilota z roku 2016, Erica Camilliho, a do nedávna chráněnce Toyoty, Teemu Suninena, v roce 2017 do šampionátu WRC2.
Camilli musel v hlavním týmu M-Sportu pro šampionát WRC udělat místo Sébastienu Ogierovi. V roce 2017 na něj čeká plnohodnotný sedmi dílný program ve WRC2 Fordem Fiesta R5 a má se za to, že v průběhu roku se v některých závodech posadí do vozu World Rally Car. To Teemu Suninen, který vloni až do poslední chvíle bojoval o titul ve WRC2 se Škodou Fabia R5 týmu ORECA, se objeví na minimálně pěti soutěžích, když první bude Rally Sweden.
Šéf M-Sportu, Malcolm Wilson, řekl, že přesunutí Camilliho do WRC2 neznamená, že by jezdci méně věřil. "Eric [Camilli] a navigátor Benjamin [Veillas] možná letos udělají krok zpět, ale nijak to nepodrývá naši důvěru v jejich potenciál. Letos bude moci Eric sbírat zkušenosti na co možná nejvíce soutěžích bez tlaku, který přichází při soutěžení na nejvyšší úrovni. Zkušenosti v této hře znamenají hodně a pokud bude podávat výkony, jaké chceme, tak to nebude trvat dlouho a uvidíme jej zpět za volantem World Rally Caru."
Samotný Eric Camilli potvrzuje potřebu sbírat zkušenosti v MS - vždyť vloni šlo o jeho první kompletní sezonu ve WRC: "Mým hlavním úkolem v tomto roce je sbírat zkušenosti na soutěžích MS. V rally je zkušenost vším. Pro mě je velmi důležité pokračovat v učení se." Ve WRC2 se utkají na Monte Carlu také třeba bývalý pilot Volkswagenu, Andrease Mikkelsen, nebo vítěz této soutěže, Bryan Bouffier.
"Když vidíte jezdce, kteří jedou ve WRC2 na Monte Carlu, tak je to velmi působivé. Dává nám to možnost ukázat náš potenciál. Cílem pro tuto sezonu je pokračovat v učení. Chceme získat zkušenosti a stabilitu v našich výkonech, což by nás mohlo dostat zpět na top úroveň co možná nejdřív," říká Francouz.
Teemu Suninen měl smlouvu s Toyotou, respektive TMG. Malcolm Wilson neskrývá fakt, že je jeho velkým fanouškem: "Teemu si vloni získal velkou pozornost. Spousta lidí jej sledovala ve WRC2. Je to mladík s velkým talentem. Je skvělé, že jsme jej dostali za volant Fordu Fiesta R5. V minulosti jsme s finskými jezdci slavili spoustu úspěchů.
Teemu by mohl otevřít novou kapitolu tohoto příběhu. Je ambiciozní a odhodlaný. Už se těším na jeho výkon." Samotný Teemu Suninen k novému angažmá říká: "Mým cílem pro letošní rok je zlepšit se ve srovnání s loňskem, když jsem ve WRC2 obsadil druhé místo. Vím, že to bude velká výzva. Ale mám více zkušeností, takže se cítím být v dobré pozici."
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?