M-Sport nasadí svého hlavního pilota z roku 2016, Erica Camilliho, a do nedávna chráněnce Toyoty, Teemu Suninena, v roce 2017 do šampionátu WRC2.
Camilli musel v hlavním týmu M-Sportu pro šampionát WRC udělat místo Sébastienu Ogierovi. V roce 2017 na něj čeká plnohodnotný sedmi dílný program ve WRC2 Fordem Fiesta R5 a má se za to, že v průběhu roku se v některých závodech posadí do vozu World Rally Car. To Teemu Suninen, který vloni až do poslední chvíle bojoval o titul ve WRC2 se Škodou Fabia R5 týmu ORECA, se objeví na minimálně pěti soutěžích, když první bude Rally Sweden.
Šéf M-Sportu, Malcolm Wilson, řekl, že přesunutí Camilliho do WRC2 neznamená, že by jezdci méně věřil. "Eric [Camilli] a navigátor Benjamin [Veillas] možná letos udělají krok zpět, ale nijak to nepodrývá naši důvěru v jejich potenciál. Letos bude moci Eric sbírat zkušenosti na co možná nejvíce soutěžích bez tlaku, který přichází při soutěžení na nejvyšší úrovni. Zkušenosti v této hře znamenají hodně a pokud bude podávat výkony, jaké chceme, tak to nebude trvat dlouho a uvidíme jej zpět za volantem World Rally Caru."
Samotný Eric Camilli potvrzuje potřebu sbírat zkušenosti v MS - vždyť vloni šlo o jeho první kompletní sezonu ve WRC: "Mým hlavním úkolem v tomto roce je sbírat zkušenosti na soutěžích MS. V rally je zkušenost vším. Pro mě je velmi důležité pokračovat v učení se." Ve WRC2 se utkají na Monte Carlu také třeba bývalý pilot Volkswagenu, Andrease Mikkelsen, nebo vítěz této soutěže, Bryan Bouffier.
"Když vidíte jezdce, kteří jedou ve WRC2 na Monte Carlu, tak je to velmi působivé. Dává nám to možnost ukázat náš potenciál. Cílem pro tuto sezonu je pokračovat v učení. Chceme získat zkušenosti a stabilitu v našich výkonech, což by nás mohlo dostat zpět na top úroveň co možná nejdřív," říká Francouz.
Teemu Suninen měl smlouvu s Toyotou, respektive TMG. Malcolm Wilson neskrývá fakt, že je jeho velkým fanouškem: "Teemu si vloni získal velkou pozornost. Spousta lidí jej sledovala ve WRC2. Je to mladík s velkým talentem. Je skvělé, že jsme jej dostali za volant Fordu Fiesta R5. V minulosti jsme s finskými jezdci slavili spoustu úspěchů.
Teemu by mohl otevřít novou kapitolu tohoto příběhu. Je ambiciozní a odhodlaný. Už se těším na jeho výkon." Samotný Teemu Suninen k novému angažmá říká: "Mým cílem pro letošní rok je zlepšit se ve srovnání s loňskem, když jsem ve WRC2 obsadil druhé místo. Vím, že to bude velká výzva. Ale mám více zkušeností, takže se cítím být v dobré pozici."
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.