Nasser Al-Attiyah pro server "Motorsport.com" přiznal, že jeho plán startovat s Volkswagenem Polo R WRC 2017 v letošním MS vzal za své, protože na realizaci projektu nezbyl dostatek času. Aktuálně se Katařan snaží o realizaci alespoň v sezoně 2018.
Volkswagen až do svého pozdního a překvapivého oznámení o konci ve WRC velmi intenzivně pracoval na vývoji Pola R WRC 2017. Auto bylo prakticky hotové, a tak nebylo divu, že se o něj začaly zajímat soukromé týmy. Nasser Al-Attiyah se nechal v prosinci slyšet, že chce Pola R WRC do MS nasadit.
Podporu měl ve svém státu Katar. Jenže projekt nakonec neklapl, proto teď Nasser pracuje na sezoně 2018: "Jednání byla v době, kdy jsme v Kataru měli oslavy. To nám nepomohlo. Čas byl velmi omezený. Budeme na tomto projektu pracovat hned od začátku roku 2017, abychom jej mohli uskutečnit v sezoně 2018," řekl serveru 'Motorsport.com' Al-Attiyah.
V tomto projektu mohli najít své uplatnění bývalí jezdci Volkswagenu, Sébastien Ogier a Andreas Mikkelsen. Jenže Al-Attiyah přiznává, že nebylo možné, vzhledem k omezeném času, dlouho počítat s Ogierem jako reálnou možností.
"Tento nápad byl v Kataru velmi uvítán. Ale bohůžel jsme nemohli nechat Sébastiena Ogiera tak dlouho čekat," dodal jezdec. Zatímco Ogier našel místo u M-Sportu, Mikkelsen má smůlu a na Rally Monte Carlo musel vzít za vděk startem se Škodou Fabia R5 (zbytek sezony zůstává ve hvězdách).
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.