Nasser Al-Attiyah pro server "Motorsport.com" přiznal, že jeho plán startovat s Volkswagenem Polo R WRC 2017 v letošním MS vzal za své, protože na realizaci projektu nezbyl dostatek času. Aktuálně se Katařan snaží o realizaci alespoň v sezoně 2018.
Volkswagen až do svého pozdního a překvapivého oznámení o konci ve WRC velmi intenzivně pracoval na vývoji Pola R WRC 2017. Auto bylo prakticky hotové, a tak nebylo divu, že se o něj začaly zajímat soukromé týmy. Nasser Al-Attiyah se nechal v prosinci slyšet, že chce Pola R WRC do MS nasadit.
Podporu měl ve svém státu Katar. Jenže projekt nakonec neklapl, proto teď Nasser pracuje na sezoně 2018: "Jednání byla v době, kdy jsme v Kataru měli oslavy. To nám nepomohlo. Čas byl velmi omezený. Budeme na tomto projektu pracovat hned od začátku roku 2017, abychom jej mohli uskutečnit v sezoně 2018," řekl serveru 'Motorsport.com' Al-Attiyah.
V tomto projektu mohli najít své uplatnění bývalí jezdci Volkswagenu, Sébastien Ogier a Andreas Mikkelsen. Jenže Al-Attiyah přiznává, že nebylo možné, vzhledem k omezeném času, dlouho počítat s Ogierem jako reálnou možností.
"Tento nápad byl v Kataru velmi uvítán. Ale bohůžel jsme nemohli nechat Sébastiena Ogiera tak dlouho čekat," dodal jezdec. Zatímco Ogier našel místo u M-Sportu, Mikkelsen má smůlu a na Rally Monte Carlo musel vzít za vděk startem se Škodou Fabia R5 (zbytek sezony zůstává ve hvězdách).
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?