Jezdec týmu Citroën, Kris Meeke, se nechal slyšet, že neočekává, že by v roce 2017 některý z týmů dominoval jako Volkswagen v posledních letech. Všechny čtyři značky mají ve svých řadách alespoň jednoho "top" jezdce.
Kombinace Sébastien Ogier a Volkswagen se v posledních čtyřech letech ukázala jako nezastavitelná. Navíc toto období navázalo na devět let, ve kterých vyhrával tituly jenom Sébastien Loeb a Citroën. Jenže před sezonou 2017 Volkwagen z MS odešel, a tak se Citroënu, M-Sportu, Hyundai i Toyotě otevírá 'bitevní' pole.
"Jde o úplně novou éru a myslím, že bude hodně otevřená. Zatím je těžké odhadovat nějakou dominantní sílu. Myslím, že příští rok bude minimálně tak zajímavý jako byl loňský pokud ne víc. Máme nová pravidla a odchod Volkswagenu dostal Sébastiena Ogiera do M-Sportu a Jariho-Mattiho Latvalu do Toyoty. Teď mají všechny týmy top jezdce schopné vyhrávat," poukazuje Kris Meeke.
"Ogier samozřejmě dominoval v posledních čtyřech, pěti letech; Latvala dokázal, že umí vyhrávat rally - je tedy kandidátem na titul; a Thierry Neuville ukázal letos svoji sílu, když se dokázal dostat až na druhé místo v tabulce jezdců. Také Hayden [Paddon] je připraven vyhrát další soutěže. Takže každý tým má vítězné jezdce.
Jsou pěkně rozprostřeni mezi týmy. Bude to napínavý a vyrovnaný rok." Odchod Volkswagenu není podle Meekea dobrý pro sport, ale udělá jej zajímavějším. "Nikdy to není dobré pro sport, když tak velký tým odejde. Ale to je život, je to součástí hry. Na někoho se může štěstěna otočit zády přes noc.
Tak se rozhodlo jejich představenstvo. Nebylo to hezké vidět odcházet takový tým. Ale každá mince má dvě strany a myslím, že toto rozhodnutí udělá šampionát ještě napínavější," říká jezdec z Ulsteru.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?