Jezdec týmu Citroën, Kris Meeke, se nechal slyšet, že neočekává, že by v roce 2017 některý z týmů dominoval jako Volkswagen v posledních letech. Všechny čtyři značky mají ve svých řadách alespoň jednoho "top" jezdce.
Kombinace Sébastien Ogier a Volkswagen se v posledních čtyřech letech ukázala jako nezastavitelná. Navíc toto období navázalo na devět let, ve kterých vyhrával tituly jenom Sébastien Loeb a Citroën. Jenže před sezonou 2017 Volkwagen z MS odešel, a tak se Citroënu, M-Sportu, Hyundai i Toyotě otevírá 'bitevní' pole.
"Jde o úplně novou éru a myslím, že bude hodně otevřená. Zatím je těžké odhadovat nějakou dominantní sílu. Myslím, že příští rok bude minimálně tak zajímavý jako byl loňský pokud ne víc. Máme nová pravidla a odchod Volkswagenu dostal Sébastiena Ogiera do M-Sportu a Jariho-Mattiho Latvalu do Toyoty. Teď mají všechny týmy top jezdce schopné vyhrávat," poukazuje Kris Meeke.
"Ogier samozřejmě dominoval v posledních čtyřech, pěti letech; Latvala dokázal, že umí vyhrávat rally - je tedy kandidátem na titul; a Thierry Neuville ukázal letos svoji sílu, když se dokázal dostat až na druhé místo v tabulce jezdců. Také Hayden [Paddon] je připraven vyhrát další soutěže. Takže každý tým má vítězné jezdce.
Jsou pěkně rozprostřeni mezi týmy. Bude to napínavý a vyrovnaný rok." Odchod Volkswagenu není podle Meekea dobrý pro sport, ale udělá jej zajímavějším. "Nikdy to není dobré pro sport, když tak velký tým odejde. Ale to je život, je to součástí hry. Na někoho se může štěstěna otočit zády přes noc.
Tak se rozhodlo jejich představenstvo. Nebylo to hezké vidět odcházet takový tým. Ale každá mince má dvě strany a myslím, že toto rozhodnutí udělá šampionát ještě napínavější," říká jezdec z Ulsteru.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?