Meeke: V roce 2017 nebude žádný tým dominovat

Meeke nevidí před sezonou 2017 žádného favorita
Meeke nevidí před sezonou 2017 žádného favorita, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 30. prosince 2016 20:48
Sdílej:

Jezdec týmu Citroën, Kris Meeke, se nechal slyšet, že neočekává, že by v roce 2017 některý z týmů dominoval jako Volkswagen v posledních letech. Všechny čtyři značky mají ve svých řadách alespoň jednoho "top" jezdce.

Kombinace Sébastien Ogier a Volkswagen se v posledních čtyřech letech ukázala jako nezastavitelná. Navíc toto období navázalo na devět let, ve kterých vyhrával tituly jenom Sébastien Loeb a Citroën. Jenže před sezonou 2017 Volkwagen z MS odešel, a tak se Citroënu, M-Sportu, Hyundai i Toyotě otevírá 'bitevní' pole.

"Jde o úplně novou éru a myslím, že bude hodně otevřená. Zatím je těžké odhadovat nějakou dominantní sílu. Myslím, že příští rok bude minimálně tak zajímavý jako byl loňský pokud ne víc. Máme nová pravidla a odchod Volkswagenu dostal Sébastiena Ogiera do M-Sportu a Jariho-Mattiho Latvalu do Toyoty. Teď mají všechny týmy top jezdce schopné vyhrávat," poukazuje Kris Meeke. 

"Ogier samozřejmě dominoval v posledních čtyřech, pěti letech; Latvala dokázal, že umí vyhrávat rally - je tedy kandidátem na titul; a Thierry Neuville ukázal letos svoji sílu, když se dokázal dostat až na druhé místo v tabulce jezdců. Také Hayden [Paddon] je připraven vyhrát další soutěže. Takže každý tým má vítězné jezdce. 

Jsou pěkně rozprostřeni mezi týmy. Bude to napínavý a vyrovnaný rok." Odchod Volkswagenu není podle Meekea dobrý pro sport, ale udělá jej zajímavějším. "Nikdy to není dobré pro sport, když tak velký tým odejde. Ale to je život, je to součástí hry. Na někoho se může štěstěna otočit zády přes noc.

Tak se rozhodlo jejich představenstvo. Nebylo to hezké vidět odcházet takový tým. Ale každá mince má dvě strany a myslím, že toto rozhodnutí udělá šampionát ještě napínavější," říká jezdec z Ulsteru.

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.