Jezdec týmu Citroën, Kris Meeke, se nechal slyšet, že neočekává, že by v roce 2017 některý z týmů dominoval jako Volkswagen v posledních letech. Všechny čtyři značky mají ve svých řadách alespoň jednoho "top" jezdce.
Kombinace Sébastien Ogier a Volkswagen se v posledních čtyřech letech ukázala jako nezastavitelná. Navíc toto období navázalo na devět let, ve kterých vyhrával tituly jenom Sébastien Loeb a Citroën. Jenže před sezonou 2017 Volkwagen z MS odešel, a tak se Citroënu, M-Sportu, Hyundai i Toyotě otevírá 'bitevní' pole.
"Jde o úplně novou éru a myslím, že bude hodně otevřená. Zatím je těžké odhadovat nějakou dominantní sílu. Myslím, že příští rok bude minimálně tak zajímavý jako byl loňský pokud ne víc. Máme nová pravidla a odchod Volkswagenu dostal Sébastiena Ogiera do M-Sportu a Jariho-Mattiho Latvalu do Toyoty. Teď mají všechny týmy top jezdce schopné vyhrávat," poukazuje Kris Meeke.
"Ogier samozřejmě dominoval v posledních čtyřech, pěti letech; Latvala dokázal, že umí vyhrávat rally - je tedy kandidátem na titul; a Thierry Neuville ukázal letos svoji sílu, když se dokázal dostat až na druhé místo v tabulce jezdců. Také Hayden [Paddon] je připraven vyhrát další soutěže. Takže každý tým má vítězné jezdce.
Jsou pěkně rozprostřeni mezi týmy. Bude to napínavý a vyrovnaný rok." Odchod Volkswagenu není podle Meekea dobrý pro sport, ale udělá jej zajímavějším. "Nikdy to není dobré pro sport, když tak velký tým odejde. Ale to je život, je to součástí hry. Na někoho se může štěstěna otočit zády přes noc.
Tak se rozhodlo jejich představenstvo. Nebylo to hezké vidět odcházet takový tým. Ale každá mince má dvě strany a myslím, že toto rozhodnutí udělá šampionát ještě napínavější," říká jezdec z Ulsteru.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.