Aktuálně je Jari-Matti Latvala nejzkušenějším jezdcem ve WRC (má na svém kontě 169 soutěží) a v roce 2017 jej čeká již 11. sezona.
V té jej čeká nové dobrodružství, protože přestupuje do týmu Toyota Gazoo Racing. Jezdec se rozpovídal o svém novém voze, Toyotě Yaris WRC, a o tom, jak si na něj zvyká. Auto se přitom po designové stránce poměrně liší od svých konkurentů: "Kdyby mi bylo 22 a šel bych do nového týmu, tak bych byl trošku ztracený.
Jenže já už mám zkušenosti z Fordu a Volkswagenu, navíc jsem se hodně podílel na vývoji vozu specifikace 2017 [Volkswagen Polo WRC], proto už vím, co mám dělat například se zavěšením. Ale Yaris WRC se chová jinak a šasi funguje také odlišně.
Vzpomínám si, jak jsem poprvé testoval Volkswagen po svém příchodu od Fordu. Auto prostě nefungovalo až do doby, než jsem si přiznal, že je to úplně odlišné auto. Pokusil jsem se tedy zapracovat na mém jízdním stylu, abych se v Polu citil dobře. Po změně stylu se to ihned začalo zlepšovat. Je třeba akceptovat auto takové, jaké je. Mám na svém kontě 170 rally, a tak začínám chápat, co potřebujeme [zlepšit]," říká Jari-Matti Latvala.
V 31 letech se Jari-Matti Latvala, zdá se, začíná dostávat do zlomového bodu své kariéry. Pokud chce dosáhnout na vysněný titul, neměl by si dovolit zahodit šanci v týmu Toyoty. Je otázkou, jestli by nějaká další přišla.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.