Aktuálně je Jari-Matti Latvala nejzkušenějším jezdcem ve WRC (má na svém kontě 169 soutěží) a v roce 2017 jej čeká již 11. sezona.
V té jej čeká nové dobrodružství, protože přestupuje do týmu Toyota Gazoo Racing. Jezdec se rozpovídal o svém novém voze, Toyotě Yaris WRC, a o tom, jak si na něj zvyká. Auto se přitom po designové stránce poměrně liší od svých konkurentů: "Kdyby mi bylo 22 a šel bych do nového týmu, tak bych byl trošku ztracený.
Jenže já už mám zkušenosti z Fordu a Volkswagenu, navíc jsem se hodně podílel na vývoji vozu specifikace 2017 [Volkswagen Polo WRC], proto už vím, co mám dělat například se zavěšením. Ale Yaris WRC se chová jinak a šasi funguje také odlišně.
Vzpomínám si, jak jsem poprvé testoval Volkswagen po svém příchodu od Fordu. Auto prostě nefungovalo až do doby, než jsem si přiznal, že je to úplně odlišné auto. Pokusil jsem se tedy zapracovat na mém jízdním stylu, abych se v Polu citil dobře. Po změně stylu se to ihned začalo zlepšovat. Je třeba akceptovat auto takové, jaké je. Mám na svém kontě 170 rally, a tak začínám chápat, co potřebujeme [zlepšit]," říká Jari-Matti Latvala.
V 31 letech se Jari-Matti Latvala, zdá se, začíná dostávat do zlomového bodu své kariéry. Pokud chce dosáhnout na vysněný titul, neměl by si dovolit zahodit šanci v týmu Toyoty. Je otázkou, jestli by nějaká další přišla.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?