Jako blesk z čistého nebe přišla před nedávnem zpráva Volkswagenu o tom, že ukončují svoje aktivity ve WRC. Seb Ogier i Jari-Matti Latvala našli dobrá místa u jiných týmů, ale kolem Andrease Mikkelsena bylo dlouho ticho. Nyní Nor promluvil s svoji budoucnosti, která začne překvapivě se Škodou Fabia R5.
Andreas Mikkelsen je jediným z trojice bývalých továrních pilotů VW, který nenašel tovární místo pro následující sezonu. Nor teď oznámil, že musí udělat krok zpět a tak trochu do minulosti. Na Monte Carlu totiž pojede se Škodou, když v barvách továrního týmu Škoda Motorsport dokázal v letech 2011 a 2012 vyhrát IRC.
"Všechny místa ve WRC už byla zabraná, když Volkswagen oznámil konec. Moje sezona 2017 se tudíž bude skládat z udržování se v rytmu v šampionátu a zároveň hledání místa v nějakém týmu, se kterým bych mohl v roce 2018 bojovat o titul.
Aktuálně ještě nevíme, jak bude vypadat moje sezona - na kolika soutěžích se ukážeme. Samozřejmě že doufám, že pojedeme co nejčastěji. Aktuálně pracujeme na programu, který by zahrnoval několik vybraných soutěží," říká Nor, který byl v posledních třech letech v MS vždy třetí.
Na Monte Carlu začne Andreas Mikkelsen za volantem Škody Fabia R5 továrního týmu Škoda Motorsport. Podle jeho slov jde ale spíše o ojedinělý start - označuje jej za hostovací. Pro Andrease však jde o "návrat do minulosti", když za Škodu dříve jezdíval. Zároveň je však tento start zatím jedinou jistotou bývalého jezdce Volkswagenu.
"Doufám, že budeme na Monte Carlu schopni dosáhnout takového výsledku, jaký Škoda Motorsport očekává. Je to velmi obtížná soutěž, ale já už jsem zde dosáhl v minulosti dobré výsledky. V roce 2016 jsme vyjeli druhé místo a to přitom můj spolujezdec navigoval ve WRC vůbec poprvé."
Podle dnešního prohlášení jezdce v norských médiích čeká na to, jak dopadne situace ohledně Volkswagenu Polo R WRC 2017. Pokud by auto nakonec bylo homologováno, odjel by vybrané soutěže právě s ním.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.