Mikkelsen hovoří o své situaci. Co jej čeká?

Mikkelsen skončil nakonec bez místa
Mikkelsen skončil nakonec bez místa, foto: Volkswagen Motorsport
iM2 21. prosince 2016 22:49
Sdílej:

Jako blesk z čistého nebe přišla před nedávnem zpráva Volkswagenu o tom, že ukončují svoje aktivity ve WRC. Seb Ogier i Jari-Matti Latvala našli dobrá místa u jiných týmů, ale kolem Andrease Mikkelsena bylo dlouho ticho. Nyní Nor promluvil s svoji budoucnosti, která začne překvapivě se Škodou Fabia R5.

Andreas Mikkelsen je jediným z trojice bývalých továrních pilotů VW, který nenašel tovární místo pro následující sezonu. Nor teď oznámil,  že musí udělat krok zpět a tak trochu do minulosti. Na Monte Carlu totiž pojede se Škodou, když v barvách továrního týmu Škoda Motorsport dokázal v letech 2011 a 2012 vyhrát IRC. 

"Všechny místa ve WRC už byla zabraná, když Volkswagen oznámil konec. Moje sezona 2017 se tudíž bude skládat z udržování se v rytmu v šampionátu a zároveň hledání místa v nějakém týmu, se kterým bych mohl v roce 2018 bojovat o titul. 

Aktuálně ještě nevíme, jak bude vypadat moje sezona - na kolika soutěžích se ukážeme. Samozřejmě že doufám, že pojedeme co nejčastěji. Aktuálně pracujeme na programu, který by zahrnoval několik vybraných soutěží," říká Nor, který byl v posledních třech letech v MS vždy třetí.

Na Monte Carlu začne Andreas Mikkelsen za volantem Škody Fabia R5 továrního týmu Škoda Motorsport. Podle jeho slov jde ale spíše o ojedinělý start - označuje jej za hostovací. Pro Andrease však jde o "návrat do minulosti", když za Škodu dříve jezdíval. Zároveň je však tento start zatím jedinou jistotou bývalého jezdce Volkswagenu.

"Doufám, že budeme na Monte Carlu schopni dosáhnout takového výsledku, jaký Škoda Motorsport očekává. Je to velmi obtížná soutěž, ale já už jsem zde dosáhl v minulosti dobré výsledky. V roce 2016 jsme vyjeli druhé místo a to přitom můj spolujezdec navigoval ve WRC vůbec poprvé."

Podle dnešního prohlášení jezdce v norských médiích čeká na to, jak dopadne situace ohledně Volkswagenu Polo R WRC 2017. Pokud by auto nakonec bylo homologováno, odjel by vybrané soutěže právě s ním.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.