Jako blesk z čistého nebe přišla před nedávnem zpráva Volkswagenu o tom, že ukončují svoje aktivity ve WRC. Seb Ogier i Jari-Matti Latvala našli dobrá místa u jiných týmů, ale kolem Andrease Mikkelsena bylo dlouho ticho. Nyní Nor promluvil s svoji budoucnosti, která začne překvapivě se Škodou Fabia R5.
Andreas Mikkelsen je jediným z trojice bývalých továrních pilotů VW, který nenašel tovární místo pro následující sezonu. Nor teď oznámil, že musí udělat krok zpět a tak trochu do minulosti. Na Monte Carlu totiž pojede se Škodou, když v barvách továrního týmu Škoda Motorsport dokázal v letech 2011 a 2012 vyhrát IRC.
"Všechny místa ve WRC už byla zabraná, když Volkswagen oznámil konec. Moje sezona 2017 se tudíž bude skládat z udržování se v rytmu v šampionátu a zároveň hledání místa v nějakém týmu, se kterým bych mohl v roce 2018 bojovat o titul.
Aktuálně ještě nevíme, jak bude vypadat moje sezona - na kolika soutěžích se ukážeme. Samozřejmě že doufám, že pojedeme co nejčastěji. Aktuálně pracujeme na programu, který by zahrnoval několik vybraných soutěží," říká Nor, který byl v posledních třech letech v MS vždy třetí.
Na Monte Carlu začne Andreas Mikkelsen za volantem Škody Fabia R5 továrního týmu Škoda Motorsport. Podle jeho slov jde ale spíše o ojedinělý start - označuje jej za hostovací. Pro Andrease však jde o "návrat do minulosti", když za Škodu dříve jezdíval. Zároveň je však tento start zatím jedinou jistotou bývalého jezdce Volkswagenu.
"Doufám, že budeme na Monte Carlu schopni dosáhnout takového výsledku, jaký Škoda Motorsport očekává. Je to velmi obtížná soutěž, ale já už jsem zde dosáhl v minulosti dobré výsledky. V roce 2016 jsme vyjeli druhé místo a to přitom můj spolujezdec navigoval ve WRC vůbec poprvé."
Podle dnešního prohlášení jezdce v norských médiích čeká na to, jak dopadne situace ohledně Volkswagenu Polo R WRC 2017. Pokud by auto nakonec bylo homologováno, odjel by vybrané soutěže právě s ním.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.