Latvala prorokuje pódia pro Toyotu. Kde je potřeba Yaris nejvíce zlepšit?

Latvala už vyhlíží podia pro Toyotu
Latvala už vyhlíží podia pro Toyotu, foto: Volkswagen Motorsport
iM2 19. prosince 2016 21:51
Sdílej:

Podle Jariho-Mattiho Latvaly je možné s Toyotou Yaris WRC bojovat už během první sezony o podiová umístění, tento moment byl měl přijít od Rally Argentina dále.

Latvala bude tvořit tým s dalšími krajany - Juhou Hänninenem a Esapekkou Lappim. Toyota se do MS vrací poprvé od roku 1999. Jenže Jari-Matti Latvala nezažil zrovna povedenou sezony během svého posledního roku u Volkswagenu, když v roce 2016 obsadil pouze 3krát podiové umístění a celkově obsadil až 6. pozici.

31 letý jezdec však připustil, že jeho slabé výkony pramenily ze ztráty motivace po nepovedeném startu sezony: "Přicházím sem [do Toyoty] po ne příliš povedeném roce. Už po pár soutěžích jsem si uvědomil, že nemám šanci vyhrát titul. Můj cíl je jasný: Vyhrát titul. Když víte, že se vám to nemůže podařit, tak ztrácíte motivaci a začnete dělat chyby, nedosahujete na nejlepší cestu. V době, kdy jsme dojeli na Rally Germany, jsem kompletně ztratil moji motivaci."

"Tato možnost s Toyotou ukončila velmi náročný moment. Teď jsem zde, velmi šťastný a motivovaný. Cílem je vrátit se do formy, kterou jsem ukazoval v roce 2015. V šampionátu jsem byl třikrát druhý a dvakrát třetí. Teď je čas zacílit na titul a myslím, že jsem na správném místě, abych toho byl schopen. Samozřejmě, že jsem si vědom, že první část roku 2017 budeme muset využít ke zlepšování auta, ale vím, že Toyota je tomuto projektu kompletně oddaná a chce vyhrát světový titul."

Když bychom porovnali vstup Toyoty do WRC se vstupem Volkswagenu do WRC před čtyřmi lety, tak Fin připouští, že musí být realistický ohledně svých ambic v úvodních závodech a to i vzhledem k tomu, že toho s autem zatím moc nenatestoval. Fin ale věří tomu, že bude s Toyotou schopný bojovat o podium v MS zhruba od Rally Argentina.

"Myslím, že v prvních pěti soutěžích MS bude dobré, když dokončíme v TOP5. A pak v Argentině doufám, že budeme schopni bojovat o podium. Vzpomínám si, že když Volkswagen v roce 2013 přišel do MS, tak jsme si dávali první tři nebo čtyři soutěže na to, abychom zjistili, jak na tom jsme. Chtěli jsme mezitím stáhnout odstup na vozy, které už v MS byly.

Letos vím, že na první čtyři soutěže dojedeme s poměrně malým počtem natestovaných kilometrů, takže musíme být realisté. Myslím však, že po uplynutí prvních čtyřech soutěžích můžeme doufat v podium na každé soutěži. Od Argentiny se tedy budeme snažit o první tři příčky," dodal Fin. 

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.