Podle Jariho-Mattiho Latvaly je možné s Toyotou Yaris WRC bojovat už během první sezony o podiová umístění, tento moment byl měl přijít od Rally Argentina dále.
Latvala bude tvořit tým s dalšími krajany - Juhou Hänninenem a Esapekkou Lappim. Toyota se do MS vrací poprvé od roku 1999. Jenže Jari-Matti Latvala nezažil zrovna povedenou sezony během svého posledního roku u Volkswagenu, když v roce 2016 obsadil pouze 3krát podiové umístění a celkově obsadil až 6. pozici.
31 letý jezdec však připustil, že jeho slabé výkony pramenily ze ztráty motivace po nepovedeném startu sezony: "Přicházím sem [do Toyoty] po ne příliš povedeném roce. Už po pár soutěžích jsem si uvědomil, že nemám šanci vyhrát titul. Můj cíl je jasný: Vyhrát titul. Když víte, že se vám to nemůže podařit, tak ztrácíte motivaci a začnete dělat chyby, nedosahujete na nejlepší cestu. V době, kdy jsme dojeli na Rally Germany, jsem kompletně ztratil moji motivaci."
"Tato možnost s Toyotou ukončila velmi náročný moment. Teď jsem zde, velmi šťastný a motivovaný. Cílem je vrátit se do formy, kterou jsem ukazoval v roce 2015. V šampionátu jsem byl třikrát druhý a dvakrát třetí. Teď je čas zacílit na titul a myslím, že jsem na správném místě, abych toho byl schopen. Samozřejmě, že jsem si vědom, že první část roku 2017 budeme muset využít ke zlepšování auta, ale vím, že Toyota je tomuto projektu kompletně oddaná a chce vyhrát světový titul."
Když bychom porovnali vstup Toyoty do WRC se vstupem Volkswagenu do WRC před čtyřmi lety, tak Fin připouští, že musí být realistický ohledně svých ambic v úvodních závodech a to i vzhledem k tomu, že toho s autem zatím moc nenatestoval. Fin ale věří tomu, že bude s Toyotou schopný bojovat o podium v MS zhruba od Rally Argentina.
"Myslím, že v prvních pěti soutěžích MS bude dobré, když dokončíme v TOP5. A pak v Argentině doufám, že budeme schopni bojovat o podium. Vzpomínám si, že když Volkswagen v roce 2013 přišel do MS, tak jsme si dávali první tři nebo čtyři soutěže na to, abychom zjistili, jak na tom jsme. Chtěli jsme mezitím stáhnout odstup na vozy, které už v MS byly.
Letos vím, že na první čtyři soutěže dojedeme s poměrně malým počtem natestovaných kilometrů, takže musíme být realisté. Myslím však, že po uplynutí prvních čtyřech soutěžích můžeme doufat v podium na každé soutěži. Od Argentiny se tedy budeme snažit o první tři příčky," dodal Fin.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?