Latvala prorokuje pódia pro Toyotu. Kde je potřeba Yaris nejvíce zlepšit?

Latvala už vyhlíží podia pro Toyotu
Latvala už vyhlíží podia pro Toyotu, foto: Volkswagen Motorsport
iM2 19. prosince 2016 21:51
Sdílej:

Podle Jariho-Mattiho Latvaly je možné s Toyotou Yaris WRC bojovat už během první sezony o podiová umístění, tento moment byl měl přijít od Rally Argentina dále.

Latvala bude tvořit tým s dalšími krajany - Juhou Hänninenem a Esapekkou Lappim. Toyota se do MS vrací poprvé od roku 1999. Jenže Jari-Matti Latvala nezažil zrovna povedenou sezony během svého posledního roku u Volkswagenu, když v roce 2016 obsadil pouze 3krát podiové umístění a celkově obsadil až 6. pozici.

31 letý jezdec však připustil, že jeho slabé výkony pramenily ze ztráty motivace po nepovedeném startu sezony: "Přicházím sem [do Toyoty] po ne příliš povedeném roce. Už po pár soutěžích jsem si uvědomil, že nemám šanci vyhrát titul. Můj cíl je jasný: Vyhrát titul. Když víte, že se vám to nemůže podařit, tak ztrácíte motivaci a začnete dělat chyby, nedosahujete na nejlepší cestu. V době, kdy jsme dojeli na Rally Germany, jsem kompletně ztratil moji motivaci."

"Tato možnost s Toyotou ukončila velmi náročný moment. Teď jsem zde, velmi šťastný a motivovaný. Cílem je vrátit se do formy, kterou jsem ukazoval v roce 2015. V šampionátu jsem byl třikrát druhý a dvakrát třetí. Teď je čas zacílit na titul a myslím, že jsem na správném místě, abych toho byl schopen. Samozřejmě, že jsem si vědom, že první část roku 2017 budeme muset využít ke zlepšování auta, ale vím, že Toyota je tomuto projektu kompletně oddaná a chce vyhrát světový titul."

Když bychom porovnali vstup Toyoty do WRC se vstupem Volkswagenu do WRC před čtyřmi lety, tak Fin připouští, že musí být realistický ohledně svých ambic v úvodních závodech a to i vzhledem k tomu, že toho s autem zatím moc nenatestoval. Fin ale věří tomu, že bude s Toyotou schopný bojovat o podium v MS zhruba od Rally Argentina.

"Myslím, že v prvních pěti soutěžích MS bude dobré, když dokončíme v TOP5. A pak v Argentině doufám, že budeme schopni bojovat o podium. Vzpomínám si, že když Volkswagen v roce 2013 přišel do MS, tak jsme si dávali první tři nebo čtyři soutěže na to, abychom zjistili, jak na tom jsme. Chtěli jsme mezitím stáhnout odstup na vozy, které už v MS byly.

Letos vím, že na první čtyři soutěže dojedeme s poměrně malým počtem natestovaných kilometrů, takže musíme být realisté. Myslím však, že po uplynutí prvních čtyřech soutěžích můžeme doufat v podium na každé soutěži. Od Argentiny se tedy budeme snažit o první tři příčky," dodal Fin. 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.