Latvala prorokuje pódia pro Toyotu. Kde je potřeba Yaris nejvíce zlepšit?

Latvala už vyhlíží podia pro Toyotu
Latvala už vyhlíží podia pro Toyotu, foto: Volkswagen Motorsport
iM2 19. prosince 2016 21:51
Sdílej:

Podle Jariho-Mattiho Latvaly je možné s Toyotou Yaris WRC bojovat už během první sezony o podiová umístění, tento moment byl měl přijít od Rally Argentina dále.

Latvala bude tvořit tým s dalšími krajany - Juhou Hänninenem a Esapekkou Lappim. Toyota se do MS vrací poprvé od roku 1999. Jenže Jari-Matti Latvala nezažil zrovna povedenou sezony během svého posledního roku u Volkswagenu, když v roce 2016 obsadil pouze 3krát podiové umístění a celkově obsadil až 6. pozici.

31 letý jezdec však připustil, že jeho slabé výkony pramenily ze ztráty motivace po nepovedeném startu sezony: "Přicházím sem [do Toyoty] po ne příliš povedeném roce. Už po pár soutěžích jsem si uvědomil, že nemám šanci vyhrát titul. Můj cíl je jasný: Vyhrát titul. Když víte, že se vám to nemůže podařit, tak ztrácíte motivaci a začnete dělat chyby, nedosahujete na nejlepší cestu. V době, kdy jsme dojeli na Rally Germany, jsem kompletně ztratil moji motivaci."

"Tato možnost s Toyotou ukončila velmi náročný moment. Teď jsem zde, velmi šťastný a motivovaný. Cílem je vrátit se do formy, kterou jsem ukazoval v roce 2015. V šampionátu jsem byl třikrát druhý a dvakrát třetí. Teď je čas zacílit na titul a myslím, že jsem na správném místě, abych toho byl schopen. Samozřejmě, že jsem si vědom, že první část roku 2017 budeme muset využít ke zlepšování auta, ale vím, že Toyota je tomuto projektu kompletně oddaná a chce vyhrát světový titul."

Když bychom porovnali vstup Toyoty do WRC se vstupem Volkswagenu do WRC před čtyřmi lety, tak Fin připouští, že musí být realistický ohledně svých ambic v úvodních závodech a to i vzhledem k tomu, že toho s autem zatím moc nenatestoval. Fin ale věří tomu, že bude s Toyotou schopný bojovat o podium v MS zhruba od Rally Argentina.

"Myslím, že v prvních pěti soutěžích MS bude dobré, když dokončíme v TOP5. A pak v Argentině doufám, že budeme schopni bojovat o podium. Vzpomínám si, že když Volkswagen v roce 2013 přišel do MS, tak jsme si dávali první tři nebo čtyři soutěže na to, abychom zjistili, jak na tom jsme. Chtěli jsme mezitím stáhnout odstup na vozy, které už v MS byly.

Letos vím, že na první čtyři soutěže dojedeme s poměrně malým počtem natestovaných kilometrů, takže musíme být realisté. Myslím však, že po uplynutí prvních čtyřech soutěžích můžeme doufat v podium na každé soutěži. Od Argentiny se tedy budeme snažit o první tři příčky," dodal Fin. 

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.