Sébastien Ogier má za sebou první pořádný test Fordu Fiesta WRC. Čtyřnásobný mistr světa po svém podpisu smlouvy s M-Sportem ihned vyrazil na sever Evropy, konkrétně do města Are v severním Švédsku, kde testoval Fiestu WRC na sněhu.
Sébastien Ogier a Julien Ingrassia odjeli ve středu zhruba 200 kilometrů a ve čtvtek nejeli podobnou vzdálenost. Oba Francouzi si teď již užívají dovolenou a za volant se vrátí druhý týden v lednu, kdy je v plánu test před Rally Monte Carlo. Šéf týmu, Malcolm Wilson, britskému 'Autosportu' řekl: "Mluvil jsem se Sébastienem po prvním dni a byl spokojený.
Musím říct, že nebylo moc toho, co by nám potřeboval říct. Jezdili na rychlých tratích a měli pouze pár drobných poznámek, které jsme rychle vyřešili." Předtím ujel Ogier s Fordem pouze zhruba 40 kilometrů na šotolině ve Walesu. Wilson sice přiznává, že Ogier v autě moc dlouho sedět před startem sezony nebude, avšak je přesvědčen, že mu to bude stačit.
"Na asfaltu jsme toho hodně natestovali a výkonnosti auta plně věříme. Když uvážíte, jak rychle si zvykl [Ogier] na auto, tak si opravdu nemyslím, že by to pro něj měl být problém. Nemám z toho žádné obavy," říká muž pocházející z Cumbrie. Dále dodal, že jej velmi mile potěšila pozitivní reakce na podpis smlouvy mezi ním a Sébastienem.
"Je to neuvěřitelný pocit. Vnímají to všichni zaměstnanci M-Sportu - na všechny to mělo velmi pozitivní efekt. Měl jsem možnost už sledovat jednání Sébastiena a Juliena a jsou velmi profesionální. Jak jsem již dříve říkal, není divu, že jsou čtyřnásobní mistři světa. Jsou na svoji práci velmi soustředění a snaží se dostat do co možná nejlepší pozice, aby získali 5. titul."
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.