Sébastien Ogier má za sebou první pořádný test Fordu Fiesta WRC. Čtyřnásobný mistr světa po svém podpisu smlouvy s M-Sportem ihned vyrazil na sever Evropy, konkrétně do města Are v severním Švédsku, kde testoval Fiestu WRC na sněhu.
Sébastien Ogier a Julien Ingrassia odjeli ve středu zhruba 200 kilometrů a ve čtvtek nejeli podobnou vzdálenost. Oba Francouzi si teď již užívají dovolenou a za volant se vrátí druhý týden v lednu, kdy je v plánu test před Rally Monte Carlo. Šéf týmu, Malcolm Wilson, britskému 'Autosportu' řekl: "Mluvil jsem se Sébastienem po prvním dni a byl spokojený.
Musím říct, že nebylo moc toho, co by nám potřeboval říct. Jezdili na rychlých tratích a měli pouze pár drobných poznámek, které jsme rychle vyřešili." Předtím ujel Ogier s Fordem pouze zhruba 40 kilometrů na šotolině ve Walesu. Wilson sice přiznává, že Ogier v autě moc dlouho sedět před startem sezony nebude, avšak je přesvědčen, že mu to bude stačit.
"Na asfaltu jsme toho hodně natestovali a výkonnosti auta plně věříme. Když uvážíte, jak rychle si zvykl [Ogier] na auto, tak si opravdu nemyslím, že by to pro něj měl být problém. Nemám z toho žádné obavy," říká muž pocházející z Cumbrie. Dále dodal, že jej velmi mile potěšila pozitivní reakce na podpis smlouvy mezi ním a Sébastienem.
"Je to neuvěřitelný pocit. Vnímají to všichni zaměstnanci M-Sportu - na všechny to mělo velmi pozitivní efekt. Měl jsem možnost už sledovat jednání Sébastiena a Juliena a jsou velmi profesionální. Jak jsem již dříve říkal, není divu, že jsou čtyřnásobní mistři světa. Jsou na svoji práci velmi soustředění a snaží se dostat do co možná nejlepší pozice, aby získali 5. titul."
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?