Šéf týmu Toyota, Tommi Mäkinen, řekl, že nemá žádné obavy ohledně nepříliš oslnivé formy svého jezdce, Jariho-Mattiho Latvaly, kterou měl v sezoně 2016.
Poté, co byl Jari-Matti Latvala v letech 2014 i 2015 celkově druhý ve WRC, tak letos dokázal vyhrát pouze jednu rally a v iterním týmovém souboji jej porazil nejen Sébastien Ogier, ale i Andreas Mikkelsen. I přesto si ale Fin získal jedno z továrních míst v týmu Toyota pro rok 2017. Dle šéfa týmu Toyota, Tommiho Mäkinena, bude jeho krajan pro tým výhodou, když i on sám během své kariéry zažil několik takových propadů formy.
"Ano, byla to [slabá sezona], ale mě se to také stalo [v minulosti během aktivní závodnické kariéry], takže mu dobře rozumím," řekl čtyřnásobný mistr světa, Mäkinen, na obranu svého karajana Jariho-Mattiho Latvaly. "Mě to potkalo, když jsem byl u Subaru, začal jsem vítězstvím [na Monte Carlu 2002], pak jsem ale zjistil, že jsem na boj o titul neměl. Nebyl jsem schopen najít motivaci jít do toho a opět přinášet výsledky. Perfektně rozumím tomu, co se mu v uplynulé sezoně stalo."
Dle Tommiho Mäkinena by týmu v jeho debutové sezoně naopak mohly pomoci technické znalosti a množství zkušeností Latvaly. Cílem týmu je připravit Yaris tak, aby byl schopen bojovat o titul v roce 2018. "Jari-Matti je velmi zkušeným jezdcem, ale víme, že je velmi rychlý. Příští rok se budeme připravovat na to, abychom v roce 2018 bojovali na špici. Během 12 měsíců budeme schopni bojovat o důležité výsledky. Jari-Matti má velmi dobré technické znalosti, takže doufáme, že nám bude schopen pomoci vyvíjet Yaris v těchto nadcházejících měsících. Doufám, že podpis s ním nám pomůže ve vývoji auta."
Před oznámením konce Volkswagenu ve WRC se všeobecně očekávalo, že se k Juhu Hänninenovi přidá jako druhý jezdec týmu Esapekka Lappi. Jak již víme, toto místo zaujal Latvala a Lappi musel vzít za vděk rolí testovacího jezdce. Jakmile ale bude hotový třetí závodní Yaris WRC, tak by se i on měl dostat do světových soutěží. Mäkinen očekává, že třetí auto by mohlo být hotové pro Rally Portugal, tedy šestou soutěž kalendáře WRC 2017.
"Máme v plánu používat ho [Lappiho] k hodně testům, ale jakmile bude hotové třetí auto, tak jej dostane. Doufáme, že jej uvidíme bojovat po boku Juhy a Jariho-Mattiho od Rally de Portugal. Snad se nám povede připravit třetí auto pro tuto soutěž. Věříme, že může být důležitou součástí budoucnosti. Esapekka vyhrál v roce 2016 titul ve WRC2 a patří mezi nejslibnější jezdce. Je mladý a ještě se zlepší," zakončil vyprávění šéf týmu Toyota.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?