Šéf týmu Toyota, Tommi Mäkinen, řekl, že nemá žádné obavy ohledně nepříliš oslnivé formy svého jezdce, Jariho-Mattiho Latvaly, kterou měl v sezoně 2016.
Poté, co byl Jari-Matti Latvala v letech 2014 i 2015 celkově druhý ve WRC, tak letos dokázal vyhrát pouze jednu rally a v iterním týmovém souboji jej porazil nejen Sébastien Ogier, ale i Andreas Mikkelsen. I přesto si ale Fin získal jedno z továrních míst v týmu Toyota pro rok 2017. Dle šéfa týmu Toyota, Tommiho Mäkinena, bude jeho krajan pro tým výhodou, když i on sám během své kariéry zažil několik takových propadů formy.
"Ano, byla to [slabá sezona], ale mě se to také stalo [v minulosti během aktivní závodnické kariéry], takže mu dobře rozumím," řekl čtyřnásobný mistr světa, Mäkinen, na obranu svého karajana Jariho-Mattiho Latvaly. "Mě to potkalo, když jsem byl u Subaru, začal jsem vítězstvím [na Monte Carlu 2002], pak jsem ale zjistil, že jsem na boj o titul neměl. Nebyl jsem schopen najít motivaci jít do toho a opět přinášet výsledky. Perfektně rozumím tomu, co se mu v uplynulé sezoně stalo."
Dle Tommiho Mäkinena by týmu v jeho debutové sezoně naopak mohly pomoci technické znalosti a množství zkušeností Latvaly. Cílem týmu je připravit Yaris tak, aby byl schopen bojovat o titul v roce 2018. "Jari-Matti je velmi zkušeným jezdcem, ale víme, že je velmi rychlý. Příští rok se budeme připravovat na to, abychom v roce 2018 bojovali na špici. Během 12 měsíců budeme schopni bojovat o důležité výsledky. Jari-Matti má velmi dobré technické znalosti, takže doufáme, že nám bude schopen pomoci vyvíjet Yaris v těchto nadcházejících měsících. Doufám, že podpis s ním nám pomůže ve vývoji auta."
Před oznámením konce Volkswagenu ve WRC se všeobecně očekávalo, že se k Juhu Hänninenovi přidá jako druhý jezdec týmu Esapekka Lappi. Jak již víme, toto místo zaujal Latvala a Lappi musel vzít za vděk rolí testovacího jezdce. Jakmile ale bude hotový třetí závodní Yaris WRC, tak by se i on měl dostat do světových soutěží. Mäkinen očekává, že třetí auto by mohlo být hotové pro Rally Portugal, tedy šestou soutěž kalendáře WRC 2017.
"Máme v plánu používat ho [Lappiho] k hodně testům, ale jakmile bude hotové třetí auto, tak jej dostane. Doufáme, že jej uvidíme bojovat po boku Juhy a Jariho-Mattiho od Rally de Portugal. Snad se nám povede připravit třetí auto pro tuto soutěž. Věříme, že může být důležitou součástí budoucnosti. Esapekka vyhrál v roce 2016 titul ve WRC2 a patří mezi nejslibnější jezdce. Je mladý a ještě se zlepší," zakončil vyprávění šéf týmu Toyota.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?