Šéf týmu Toyota, Tommi Mäkinen, řekl, že nemá žádné obavy ohledně nepříliš oslnivé formy svého jezdce, Jariho-Mattiho Latvaly, kterou měl v sezoně 2016.
Poté, co byl Jari-Matti Latvala v letech 2014 i 2015 celkově druhý ve WRC, tak letos dokázal vyhrát pouze jednu rally a v iterním týmovém souboji jej porazil nejen Sébastien Ogier, ale i Andreas Mikkelsen. I přesto si ale Fin získal jedno z továrních míst v týmu Toyota pro rok 2017. Dle šéfa týmu Toyota, Tommiho Mäkinena, bude jeho krajan pro tým výhodou, když i on sám během své kariéry zažil několik takových propadů formy.
"Ano, byla to [slabá sezona], ale mě se to také stalo [v minulosti během aktivní závodnické kariéry], takže mu dobře rozumím," řekl čtyřnásobný mistr světa, Mäkinen, na obranu svého karajana Jariho-Mattiho Latvaly. "Mě to potkalo, když jsem byl u Subaru, začal jsem vítězstvím [na Monte Carlu 2002], pak jsem ale zjistil, že jsem na boj o titul neměl. Nebyl jsem schopen najít motivaci jít do toho a opět přinášet výsledky. Perfektně rozumím tomu, co se mu v uplynulé sezoně stalo."
Dle Tommiho Mäkinena by týmu v jeho debutové sezoně naopak mohly pomoci technické znalosti a množství zkušeností Latvaly. Cílem týmu je připravit Yaris tak, aby byl schopen bojovat o titul v roce 2018. "Jari-Matti je velmi zkušeným jezdcem, ale víme, že je velmi rychlý. Příští rok se budeme připravovat na to, abychom v roce 2018 bojovali na špici. Během 12 měsíců budeme schopni bojovat o důležité výsledky. Jari-Matti má velmi dobré technické znalosti, takže doufáme, že nám bude schopen pomoci vyvíjet Yaris v těchto nadcházejících měsících. Doufám, že podpis s ním nám pomůže ve vývoji auta."
Před oznámením konce Volkswagenu ve WRC se všeobecně očekávalo, že se k Juhu Hänninenovi přidá jako druhý jezdec týmu Esapekka Lappi. Jak již víme, toto místo zaujal Latvala a Lappi musel vzít za vděk rolí testovacího jezdce. Jakmile ale bude hotový třetí závodní Yaris WRC, tak by se i on měl dostat do světových soutěží. Mäkinen očekává, že třetí auto by mohlo být hotové pro Rally Portugal, tedy šestou soutěž kalendáře WRC 2017.
"Máme v plánu používat ho [Lappiho] k hodně testům, ale jakmile bude hotové třetí auto, tak jej dostane. Doufáme, že jej uvidíme bojovat po boku Juhy a Jariho-Mattiho od Rally de Portugal. Snad se nám povede připravit třetí auto pro tuto soutěž. Věříme, že může být důležitou součástí budoucnosti. Esapekka vyhrál v roce 2016 titul ve WRC2 a patří mezi nejslibnější jezdce. Je mladý a ještě se zlepší," zakončil vyprávění šéf týmu Toyota.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.