Christian Loriaux je technickým ředitelem M-Sportu již 15 let - je tedy jasné, že jeho práce se výrazně projevila na voze pro rok 2017. Teď se vyjádřil k nové posile týmu M-Sport, Sébastienu Ogierovi.
Ještě předtím, než promluví o současném stavu, se Christian Loriaux, vrací k těžkému momentu své kariéry: "Největší zklamání mé kariéry bylo, když jsme v roce 2012 nepodepsali se Sébastienem Ogierem. Chtěl jsem vidět Sébastiena Ogiera ve Fordu Fiesta RS WRC, jak bojuje proti Sébastienu Loebovi v Citroënu DS3 WRC. Chtěli jsme ukázat, že je dokážeme porazit... Pořád jsem přesvědčen o tom, že by se nám to povedlo.
Bohůžel, náš hlavní sponzor odešel a my jsme nemohli Sébastiena dostat do týmu. On pak zamířil k Volkswagenu," říká Belgičan. Vraťme se ale do současnosti, podle Loriauxe má M-Sport s Ogierem v roce 2017 velkou šanci na úspěch: "Dnes jde o velký den, protože se Sébastien rozhodl do nás vložit svoji důvěru. Nebudeme mít žádnou omluvu, pokud s ním nezískáme titul v roce 2017.
Je to skvělá novinka, avšak okolnosti, za kterých k tomu došlo, jsou smutné. Jsem u M-Sportu již 15 let a jde o skvělý tým, který tvoří motivovaní a inteligentní lidé. Máme velkou vášeň, nikdy jsme neměli největší rozpočet. Ale i tak jsme dokázali vyhrát MS. Jsme outsideři pro rok 2017 s mnohem menším rozpočtem než konkurence... Je možná pětinový nebo pouze desetinový, než má konkurence. Ale všichni v M-Sportu jsou na 110 % motivovaní."
Technický ředitel navíc také vysekl poklonu svému šéfovi, Malcolmu Wilsonovi, za jeho práci: "V roce 2017 bude ten nejlepší pilot v našem autě. Můj velký obdiv si za to zaslouží Malcolm Wilson. Nikdo toho nikdy neudělal tolik jako Malcolm, jenom aby získal Sébastiena. Neznám žádného jiného šéfa privátního týmu v motorsportu, který by měl takovou vůli. To ukazuje, že je pro Malcolma ze všeho nejdůležitější, aby vyhrál šampionát. Peníze jsou až druhořadé. Kdo by si tedy měl zasloužit větší respekt?"
Sébastien Ogier aktuálně testuje Ford na sněhu ve Švédsku:
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.