Technický ředitel M-Sportu: Není žádná omluva pokud s námi Ogier nevyhraje titul

Dle technického ředitele M-Sportu má letos jeho tým na titul
Dle technického ředitele M-Sportu má letos jeho tým na titul, foto: M-Sport/McKlein
iM2 15. prosince 2016 09:52
Sdílej:

Christian Loriaux je technickým ředitelem M-Sportu již 15 let - je tedy jasné, že jeho práce se výrazně projevila na voze pro rok 2017. Teď se vyjádřil k nové posile týmu M-Sport, Sébastienu Ogierovi.

Ještě předtím, než promluví o současném stavu, se Christian Loriaux, vrací k těžkému momentu své kariéry: "Největší zklamání mé kariéry bylo, když jsme v roce 2012 nepodepsali se Sébastienem Ogierem. Chtěl jsem vidět Sébastiena Ogiera ve Fordu Fiesta RS WRC, jak bojuje proti Sébastienu Loebovi v Citroënu DS3 WRC. Chtěli jsme ukázat, že je dokážeme porazit... Pořád jsem přesvědčen o tom, že by se nám to povedlo.

Bohůžel, náš hlavní sponzor odešel a my jsme nemohli Sébastiena dostat do týmu. On pak zamířil k Volkswagenu," říká Belgičan. Vraťme se ale do současnosti, podle Loriauxe má M-Sport s Ogierem v roce 2017 velkou šanci na úspěch: "Dnes jde o velký den, protože se Sébastien rozhodl do nás vložit svoji důvěru. Nebudeme mít žádnou omluvu, pokud s ním nezískáme titul v roce 2017.

Je to skvělá novinka, avšak okolnosti, za kterých k tomu došlo, jsou smutné. Jsem u M-Sportu již 15 let a jde o skvělý tým, který tvoří motivovaní a inteligentní lidé. Máme velkou vášeň, nikdy jsme neměli největší rozpočet. Ale i tak jsme dokázali vyhrát MS. Jsme outsideři pro rok 2017 s mnohem menším rozpočtem než konkurence... Je možná pětinový nebo pouze desetinový, než má konkurence. Ale všichni v M-Sportu jsou na 110 % motivovaní."

Technický ředitel navíc také vysekl poklonu svému šéfovi, Malcolmu Wilsonovi, za jeho práci: "V roce 2017 bude ten nejlepší pilot v našem autě. Můj velký obdiv si za to zaslouží Malcolm Wilson. Nikdo toho nikdy neudělal tolik jako Malcolm, jenom aby získal Sébastiena. Neznám žádného jiného šéfa privátního týmu v motorsportu, který by měl takovou vůli. To ukazuje, že je pro Malcolma ze všeho nejdůležitější, aby vyhrál šampionát. Peníze jsou až druhořadé. Kdo by si tedy měl zasloužit větší respekt?"

Sébastien Ogier aktuálně testuje Ford na sněhu ve Švédsku:

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?