Dnes Toyota v Helsinkách prezentovala svůj tým pro sezonu 2017, při té příležitosti bylo oznámeno, že k týmu dle očekávání přicházejí Jari-Matti Latvala a Esapekka Lappi.
Jari-Matti Latvala a Esapekka Lappi tak doplní plně finskou jezdeckou sestavu továrního týmu Toyota, když již dříve oznámeným jezdcem týmu je Juho Hänninen. V čele týmu je, jak všichni víme, rovněž Fin - čtyřnásobný mistr světa, Tommi Mäkinen. Latvala s Hänninenem se zúčastní všech 13 soutěží kalendáře WRC ročníku 2017. Úřadující mistr WRC2, Lappi, se může od jara těšit na vybrané soutěže za volantem Yarisu WRC.
Pro Jariho-Mattiho Latvalu je Toyota tak trochu srdcovou záležitostí, když s vozem tohoto výrobce závodil už před 15 lety. "Svoji kariéru jsem začal s Toyotou Corolla GT v roce 2001 a můj první konkurenceschopný start s vozem World Rally Car byl za volantem Corolly WRC v Estonsku 2003. V mnoha ohledech se tak cítím, jako kdybych se vracel domů. Jsem opravdu rád, že se připojuji k Toyota Gazoo Racing WRC týmu pro jejich úplný start a budu moci vést toto jejich nové dobrodružství."
"Jsem rád, že jsem součástí tohoto příběhu a doufám, že v něm získáme spoustu vítězství," dodal finský pilot. Latvala Yaris testoval poprvé minulý týden. Mäkinen začal testovací plán Yarisu v dubnu a od té doby zůstával v čele vývoje.
Zatímco CEO a prezident Toyoty a předseda týmu Toyota Gazoo Racing, Akio Toyoda, mluvil o návratu Toyoty na nejvyšší rallyové úrovni, na které v minulosti vybojovali sedm mistrovských titulů, tak očekávání Tommiho Mäkinena byla o něco skromnějsí: "Yaris WRC je dobře navržené auto s neuvěřitelným potenciálem. Nová pravidla vám dávají mnohem větší volnost, co se vývoje týče. Ačkoliv jsme ještě nepoznali všechny možnosti, můžeme říci, že auto je rychlé a spolehlivé. Už se opravdu nemohu dočkat výsledků za soutěžních podmínek."
Toyoda zkraje tohoto měsíce usedl na sedadlo spolujezdce vedle Mäkkinena během jednoho z testů, aby nové auto vyzkoušel osobně: "Vnímal jsem vůni a zvuk auta, cítil jsem volant a pedály, podíval jsem se do obličeje Tommiho a měl jsem s ním stejný pocit, že můžeme být konkurenceschopní, oba jsme věřili v naše schopnosti. Jak jsem řekl po letošním závodu 24h LeMans, Toyota Gazoo Racing nesnáší porážky. Stejný přístup platí i pro WRC," dodal Akio Toyoda.
Technická specifikace auta:Motor: 1,6l s turbemVrtání/zdvih: 83,8x72,5mmVýkon: 380 koníTočivý moment: 425 NmPřevodovka: 6 stupňová sekvenční hydraulickáDiferenciály: Aktivní střední, mechanické přední a zadníZavěšení: vzpěry MacPherson, tlumiče BosBrzdy: 300mm/370mm disky, čtyřpístkové třmenyKola: 7x15/8x18 (šotolina/asfalt)Délka: 4085mmŠířka: 1875mmRozvor: 2511mmVáha: 1190kg
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?