Dnes Toyota v Helsinkách prezentovala svůj tým pro sezonu 2017, při té příležitosti bylo oznámeno, že k týmu dle očekávání přicházejí Jari-Matti Latvala a Esapekka Lappi.
Jari-Matti Latvala a Esapekka Lappi tak doplní plně finskou jezdeckou sestavu továrního týmu Toyota, když již dříve oznámeným jezdcem týmu je Juho Hänninen. V čele týmu je, jak všichni víme, rovněž Fin - čtyřnásobný mistr světa, Tommi Mäkinen. Latvala s Hänninenem se zúčastní všech 13 soutěží kalendáře WRC ročníku 2017. Úřadující mistr WRC2, Lappi, se může od jara těšit na vybrané soutěže za volantem Yarisu WRC.
Pro Jariho-Mattiho Latvalu je Toyota tak trochu srdcovou záležitostí, když s vozem tohoto výrobce závodil už před 15 lety. "Svoji kariéru jsem začal s Toyotou Corolla GT v roce 2001 a můj první konkurenceschopný start s vozem World Rally Car byl za volantem Corolly WRC v Estonsku 2003. V mnoha ohledech se tak cítím, jako kdybych se vracel domů. Jsem opravdu rád, že se připojuji k Toyota Gazoo Racing WRC týmu pro jejich úplný start a budu moci vést toto jejich nové dobrodružství."
"Jsem rád, že jsem součástí tohoto příběhu a doufám, že v něm získáme spoustu vítězství," dodal finský pilot. Latvala Yaris testoval poprvé minulý týden. Mäkinen začal testovací plán Yarisu v dubnu a od té doby zůstával v čele vývoje.
Zatímco CEO a prezident Toyoty a předseda týmu Toyota Gazoo Racing, Akio Toyoda, mluvil o návratu Toyoty na nejvyšší rallyové úrovni, na které v minulosti vybojovali sedm mistrovských titulů, tak očekávání Tommiho Mäkinena byla o něco skromnějsí: "Yaris WRC je dobře navržené auto s neuvěřitelným potenciálem. Nová pravidla vám dávají mnohem větší volnost, co se vývoje týče. Ačkoliv jsme ještě nepoznali všechny možnosti, můžeme říci, že auto je rychlé a spolehlivé. Už se opravdu nemohu dočkat výsledků za soutěžních podmínek."
Toyoda zkraje tohoto měsíce usedl na sedadlo spolujezdce vedle Mäkkinena během jednoho z testů, aby nové auto vyzkoušel osobně: "Vnímal jsem vůni a zvuk auta, cítil jsem volant a pedály, podíval jsem se do obličeje Tommiho a měl jsem s ním stejný pocit, že můžeme být konkurenceschopní, oba jsme věřili v naše schopnosti. Jak jsem řekl po letošním závodu 24h LeMans, Toyota Gazoo Racing nesnáší porážky. Stejný přístup platí i pro WRC," dodal Akio Toyoda.
Technická specifikace auta:Motor: 1,6l s turbemVrtání/zdvih: 83,8x72,5mmVýkon: 380 koníTočivý moment: 425 NmPřevodovka: 6 stupňová sekvenční hydraulickáDiferenciály: Aktivní střední, mechanické přední a zadníZavěšení: vzpěry MacPherson, tlumiče BosBrzdy: 300mm/370mm disky, čtyřpístkové třmenyKola: 7x15/8x18 (šotolina/asfalt)Délka: 4085mmŠířka: 1875mmRozvor: 2511mmVáha: 1190kg
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.