Dnes Toyota v Helsinkách prezentovala svůj tým pro sezonu 2017, při té příležitosti bylo oznámeno, že k týmu dle očekávání přicházejí Jari-Matti Latvala a Esapekka Lappi.
Jari-Matti Latvala a Esapekka Lappi tak doplní plně finskou jezdeckou sestavu továrního týmu Toyota, když již dříve oznámeným jezdcem týmu je Juho Hänninen. V čele týmu je, jak všichni víme, rovněž Fin - čtyřnásobný mistr světa, Tommi Mäkinen. Latvala s Hänninenem se zúčastní všech 13 soutěží kalendáře WRC ročníku 2017. Úřadující mistr WRC2, Lappi, se může od jara těšit na vybrané soutěže za volantem Yarisu WRC.
Pro Jariho-Mattiho Latvalu je Toyota tak trochu srdcovou záležitostí, když s vozem tohoto výrobce závodil už před 15 lety. "Svoji kariéru jsem začal s Toyotou Corolla GT v roce 2001 a můj první konkurenceschopný start s vozem World Rally Car byl za volantem Corolly WRC v Estonsku 2003. V mnoha ohledech se tak cítím, jako kdybych se vracel domů. Jsem opravdu rád, že se připojuji k Toyota Gazoo Racing WRC týmu pro jejich úplný start a budu moci vést toto jejich nové dobrodružství."
"Jsem rád, že jsem součástí tohoto příběhu a doufám, že v něm získáme spoustu vítězství," dodal finský pilot. Latvala Yaris testoval poprvé minulý týden. Mäkinen začal testovací plán Yarisu v dubnu a od té doby zůstával v čele vývoje.
Zatímco CEO a prezident Toyoty a předseda týmu Toyota Gazoo Racing, Akio Toyoda, mluvil o návratu Toyoty na nejvyšší rallyové úrovni, na které v minulosti vybojovali sedm mistrovských titulů, tak očekávání Tommiho Mäkinena byla o něco skromnějsí: "Yaris WRC je dobře navržené auto s neuvěřitelným potenciálem. Nová pravidla vám dávají mnohem větší volnost, co se vývoje týče. Ačkoliv jsme ještě nepoznali všechny možnosti, můžeme říci, že auto je rychlé a spolehlivé. Už se opravdu nemohu dočkat výsledků za soutěžních podmínek."
Toyoda zkraje tohoto měsíce usedl na sedadlo spolujezdce vedle Mäkkinena během jednoho z testů, aby nové auto vyzkoušel osobně: "Vnímal jsem vůni a zvuk auta, cítil jsem volant a pedály, podíval jsem se do obličeje Tommiho a měl jsem s ním stejný pocit, že můžeme být konkurenceschopní, oba jsme věřili v naše schopnosti. Jak jsem řekl po letošním závodu 24h LeMans, Toyota Gazoo Racing nesnáší porážky. Stejný přístup platí i pro WRC," dodal Akio Toyoda.
Technická specifikace auta:Motor: 1,6l s turbemVrtání/zdvih: 83,8x72,5mmVýkon: 380 koníTočivý moment: 425 NmPřevodovka: 6 stupňová sekvenční hydraulickáDiferenciály: Aktivní střední, mechanické přední a zadníZavěšení: vzpěry MacPherson, tlumiče BosBrzdy: 300mm/370mm disky, čtyřpístkové třmenyKola: 7x15/8x18 (šotolina/asfalt)Délka: 4085mmŠířka: 1875mmRozvor: 2511mmVáha: 1190kg
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?