Toyota představuje tým: Jezdit za ní budou Latvala, Hänninen a Lappi

Toyota Yaris WRC
Toyota Yaris WRC, foto: TOYOTA GAZOO Racing
iM2 13. prosince 2016 22:27
Sdílej:

Dnes Toyota v Helsinkách prezentovala svůj tým pro sezonu 2017, při té příležitosti bylo oznámeno, že k týmu dle očekávání přicházejí Jari-Matti Latvala a Esapekka Lappi.

Jari-Matti Latvala a Esapekka Lappi tak doplní plně finskou jezdeckou sestavu továrního týmu Toyota, když již dříve oznámeným jezdcem týmu je Juho Hänninen. V čele týmu je, jak všichni víme, rovněž Fin - čtyřnásobný mistr světa, Tommi Mäkinen. Latvala s Hänninenem se zúčastní všech 13 soutěží kalendáře WRC ročníku 2017. Úřadující mistr WRC2, Lappi, se může od jara těšit na vybrané soutěže za volantem Yarisu WRC. 

Pro Jariho-Mattiho Latvalu je Toyota tak trochu srdcovou záležitostí, když s vozem tohoto výrobce závodil už před 15 lety. "Svoji kariéru jsem začal s Toyotou Corolla GT v roce 2001 a můj první konkurenceschopný start s vozem World Rally Car byl za volantem Corolly WRC v Estonsku 2003. V mnoha ohledech se tak cítím, jako kdybych se vracel domů. Jsem opravdu rád, že se připojuji k Toyota Gazoo Racing WRC týmu pro jejich úplný start a budu moci vést toto jejich nové dobrodružství."

"Jsem rád, že jsem součástí tohoto příběhu a doufám, že v něm získáme spoustu vítězství," dodal finský pilot. Latvala Yaris testoval poprvé minulý týden. Mäkinen začal testovací plán Yarisu v dubnu a od té doby zůstával v čele vývoje. 

Zatímco CEO a prezident Toyoty a předseda týmu Toyota Gazoo Racing, Akio Toyoda, mluvil o návratu Toyoty na nejvyšší rallyové úrovni, na které v minulosti vybojovali sedm mistrovských titulů, tak očekávání Tommiho Mäkinena byla o něco skromnějsí: "Yaris WRC je dobře navržené auto s neuvěřitelným potenciálem. Nová pravidla vám dávají mnohem větší volnost, co se vývoje týče. Ačkoliv jsme ještě nepoznali všechny možnosti, můžeme říci, že auto je rychlé a spolehlivé. Už se opravdu nemohu dočkat výsledků za soutěžních podmínek."

Toyoda zkraje tohoto měsíce usedl na sedadlo spolujezdce vedle Mäkkinena během jednoho z testů, aby nové auto vyzkoušel osobně: "Vnímal jsem vůni a zvuk auta, cítil jsem volant a pedály, podíval jsem se do obličeje Tommiho a měl jsem s ním stejný pocit, že můžeme být konkurenceschopní, oba jsme věřili v naše schopnosti. Jak jsem řekl po letošním závodu 24h LeMans, Toyota Gazoo Racing nesnáší porážky. Stejný přístup platí i pro WRC," dodal Akio Toyoda. 

Technická specifikace auta:Motor: 1,6l s turbemVrtání/zdvih: 83,8x72,5mmVýkon: 380 koníTočivý moment: 425 NmPřevodovka: 6 stupňová sekvenční hydraulickáDiferenciály: Aktivní střední, mechanické přední a zadníZavěšení: vzpěry MacPherson, tlumiče BosBrzdy: 300mm/370mm disky, čtyřpístkové třmenyKola: 7x15/8x18 (šotolina/asfalt)Délka: 4085mmŠířka: 1875mmRozvor: 2511mmVáha: 1190kg

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.