Dnes Toyota v Helsinkách prezentovala svůj tým pro sezonu 2017, při té příležitosti bylo oznámeno, že k týmu dle očekávání přicházejí Jari-Matti Latvala a Esapekka Lappi.
Jari-Matti Latvala a Esapekka Lappi tak doplní plně finskou jezdeckou sestavu továrního týmu Toyota, když již dříve oznámeným jezdcem týmu je Juho Hänninen. V čele týmu je, jak všichni víme, rovněž Fin - čtyřnásobný mistr světa, Tommi Mäkinen. Latvala s Hänninenem se zúčastní všech 13 soutěží kalendáře WRC ročníku 2017. Úřadující mistr WRC2, Lappi, se může od jara těšit na vybrané soutěže za volantem Yarisu WRC.
Pro Jariho-Mattiho Latvalu je Toyota tak trochu srdcovou záležitostí, když s vozem tohoto výrobce závodil už před 15 lety. "Svoji kariéru jsem začal s Toyotou Corolla GT v roce 2001 a můj první konkurenceschopný start s vozem World Rally Car byl za volantem Corolly WRC v Estonsku 2003. V mnoha ohledech se tak cítím, jako kdybych se vracel domů. Jsem opravdu rád, že se připojuji k Toyota Gazoo Racing WRC týmu pro jejich úplný start a budu moci vést toto jejich nové dobrodružství."
"Jsem rád, že jsem součástí tohoto příběhu a doufám, že v něm získáme spoustu vítězství," dodal finský pilot. Latvala Yaris testoval poprvé minulý týden. Mäkinen začal testovací plán Yarisu v dubnu a od té doby zůstával v čele vývoje.
Zatímco CEO a prezident Toyoty a předseda týmu Toyota Gazoo Racing, Akio Toyoda, mluvil o návratu Toyoty na nejvyšší rallyové úrovni, na které v minulosti vybojovali sedm mistrovských titulů, tak očekávání Tommiho Mäkinena byla o něco skromnějsí: "Yaris WRC je dobře navržené auto s neuvěřitelným potenciálem. Nová pravidla vám dávají mnohem větší volnost, co se vývoje týče. Ačkoliv jsme ještě nepoznali všechny možnosti, můžeme říci, že auto je rychlé a spolehlivé. Už se opravdu nemohu dočkat výsledků za soutěžních podmínek."
Toyoda zkraje tohoto měsíce usedl na sedadlo spolujezdce vedle Mäkkinena během jednoho z testů, aby nové auto vyzkoušel osobně: "Vnímal jsem vůni a zvuk auta, cítil jsem volant a pedály, podíval jsem se do obličeje Tommiho a měl jsem s ním stejný pocit, že můžeme být konkurenceschopní, oba jsme věřili v naše schopnosti. Jak jsem řekl po letošním závodu 24h LeMans, Toyota Gazoo Racing nesnáší porážky. Stejný přístup platí i pro WRC," dodal Akio Toyoda.
Technická specifikace auta:Motor: 1,6l s turbemVrtání/zdvih: 83,8x72,5mmVýkon: 380 koníTočivý moment: 425 NmPřevodovka: 6 stupňová sekvenční hydraulickáDiferenciály: Aktivní střední, mechanické přední a zadníZavěšení: vzpěry MacPherson, tlumiče BosBrzdy: 300mm/370mm disky, čtyřpístkové třmenyKola: 7x15/8x18 (šotolina/asfalt)Délka: 4085mmŠířka: 1875mmRozvor: 2511mmVáha: 1190kg
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.