Na rozdíl od svých rivalů, Toyoty, Hyundai a také Citroënu, se rozhodl britský M-Sport předvést svoji Fiestu WRC 2017 pouze přes tiskovou zprávu a pomocí několika fotografií.
Poté, co Ford minulý týden díky několika obrázkům předvedl silniční verzi nové Fiesty (více zde anebo zde), dnes přišla na řadu její sportovní verze, Fiesta WRC 2017. Závodní verze evropského nejprodávanějšího malého vozu vypadá velice pěkně. Dle některých nová pravidla pro rok 2017 způsobí, že se vozy WRC budou podobat legendárním speciálům skupiny B. M-Sport tedy při návrhu nového speciálu začínal s čistým listem papíru a dle M-Sportu je 95 % auta úplně nových. Cílem jsou samozřejmě vítězství.
Vůz je poháněn 1,6 litrovým motorem Ecoboost produkujícím až 380 koní a 450 Nm kroutícího momentu. Motor je samozřejmě osazen 36 mm restriktorem. Ve voze je také nová šestistupňová převodovka a samozřejmě také aktivní centrální diferenciál.
Malcolm Wilson, šéf M-Sportu, říká: "Díky novým pravidlům ve světovém šampionátu v rally je tu opravdu velké vzrušení a opravdu si myslím, že jsme s tímto novým Fordem Fiesta WRC vytvořili několik speciálních věcí. Vzhledem k tomu, že jsem nové auto řídil, tak mohu upřímně říci, že je to jeden z těch nejpůsobivějších vozů, které jsme kdy vyrobili. Je opravdu vzrušující ho řídit, má fantastický zvuk a vypadá senzačně.
Každý tým začíná na stejné úrovni a věřím v naše kapacity vyvinout auto schopné bojovat na té nejvyšší úrovni. Více než 95 % auta bylo navrženo od nuly a náš tým měl vše, co potřeboval k tomu, aby vyvinul co možná nejlepší auto. Na ničem jsme nešetřili a sezonu 2017 začneme s jediným cílem - vrátit se na nejvyšší stupínek podia."
Šéf vývoje u M-Sportu, Chris Williams, dodává: "Ohromné množství úsilí, vášně a entuziazmu šlo do tohoto projektu. Od celého našeho týmu jsme viděli opravdové odhodlání. Navrhnout zcela nové auto z čistého listu papíru, to našemu týmu dovolilo znovu vyhodnotit každou jednotlivou komponentu, aby tak vytvořil co možná nejlehčí a nejinovativnější auto.
Ve všech oblastech jsme tlačili fyzikální hranice a pod kůží auta máme některé velmi zajímavé věci, o kterých jsme si jistí, že jsou na tomto autě unikátní. Výkonnost auta už jsme během testů signifikantně vylepšili. Nebyla to lehká cesta, ale každý si uvědomoval, kolik potenciálu toto auto má a to nám dávalo energii, abychom na to tlačili."
Fotky nové Fiesty WRC 2017 si můžete prohlédnout zde.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?