M-Sport dnes ukázal novou Fiestu RS WRC, o jezdcích se ale nemluvilo

M-Sport ukázal nové auto
M-Sport ukázal nové auto, foto: HaJ, RallyZone.cz
iM2 9. prosince 2016 23:35
Sdílej:

Na rozdíl od svých rivalů, Toyoty, Hyundai a také Citroënu, se rozhodl britský M-Sport předvést svoji Fiestu WRC 2017 pouze přes tiskovou zprávu a pomocí několika fotografií.

Poté, co Ford minulý týden díky několika obrázkům předvedl silniční verzi nové Fiesty (více zde anebo zde), dnes přišla na řadu její sportovní verze, Fiesta WRC 2017. Závodní verze evropského nejprodávanějšího malého vozu vypadá velice pěkně. Dle některých nová pravidla pro rok 2017 způsobí, že se vozy WRC budou podobat legendárním speciálům skupiny B. M-Sport tedy při návrhu nového speciálu začínal s čistým listem papíru a dle M-Sportu je 95 % auta úplně nových. Cílem jsou samozřejmě vítězství. 

Vůz je poháněn 1,6 litrovým motorem Ecoboost produkujícím až 380 koní a 450 Nm kroutícího momentu. Motor je samozřejmě osazen 36 mm restriktorem. Ve voze je také nová šestistupňová převodovka a samozřejmě také aktivní centrální diferenciál. 

Malcolm Wilson, šéf M-Sportu, říká: "Díky novým pravidlům ve světovém šampionátu v rally je tu opravdu velké vzrušení a opravdu si myslím, že jsme s tímto novým Fordem Fiesta WRC vytvořili několik speciálních věcí. Vzhledem k tomu, že jsem nové auto řídil, tak mohu upřímně říci, že je to jeden z těch nejpůsobivějších vozů, které jsme kdy vyrobili. Je opravdu vzrušující ho řídit, má fantastický zvuk a vypadá senzačně.

Každý tým začíná na stejné úrovni a věřím v naše kapacity vyvinout auto schopné bojovat na té nejvyšší úrovni. Více než 95 % auta bylo navrženo od nuly a náš tým měl vše, co potřeboval k tomu, aby vyvinul co možná nejlepší auto. Na ničem jsme nešetřili a sezonu 2017 začneme s jediným cílem - vrátit se na nejvyšší stupínek podia."

Šéf vývoje u M-Sportu, Chris Williams, dodává: "Ohromné množství úsilí, vášně a entuziazmu šlo do tohoto projektu. Od celého našeho týmu jsme viděli opravdové odhodlání. Navrhnout zcela nové auto z čistého listu papíru, to našemu týmu dovolilo znovu vyhodnotit každou jednotlivou komponentu, aby tak vytvořil co možná nejlehčí a nejinovativnější auto.

Ve všech oblastech jsme tlačili fyzikální hranice a pod kůží auta máme některé velmi zajímavé věci, o kterých jsme si jistí, že jsou na tomto autě unikátní. Výkonnost auta už jsme během testů signifikantně vylepšili. Nebyla to lehká cesta, ale každý si uvědomoval, kolik potenciálu toto auto má a to nám dávalo energii, abychom na to tlačili."

Fotky nové Fiesty WRC 2017 si můžete prohlédnout zde.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.