Na rozdíl od svých rivalů, Toyoty, Hyundai a také Citroënu, se rozhodl britský M-Sport předvést svoji Fiestu WRC 2017 pouze přes tiskovou zprávu a pomocí několika fotografií.
Poté, co Ford minulý týden díky několika obrázkům předvedl silniční verzi nové Fiesty (více zde anebo zde), dnes přišla na řadu její sportovní verze, Fiesta WRC 2017. Závodní verze evropského nejprodávanějšího malého vozu vypadá velice pěkně. Dle některých nová pravidla pro rok 2017 způsobí, že se vozy WRC budou podobat legendárním speciálům skupiny B. M-Sport tedy při návrhu nového speciálu začínal s čistým listem papíru a dle M-Sportu je 95 % auta úplně nových. Cílem jsou samozřejmě vítězství.
Vůz je poháněn 1,6 litrovým motorem Ecoboost produkujícím až 380 koní a 450 Nm kroutícího momentu. Motor je samozřejmě osazen 36 mm restriktorem. Ve voze je také nová šestistupňová převodovka a samozřejmě také aktivní centrální diferenciál.
Malcolm Wilson, šéf M-Sportu, říká: "Díky novým pravidlům ve světovém šampionátu v rally je tu opravdu velké vzrušení a opravdu si myslím, že jsme s tímto novým Fordem Fiesta WRC vytvořili několik speciálních věcí. Vzhledem k tomu, že jsem nové auto řídil, tak mohu upřímně říci, že je to jeden z těch nejpůsobivějších vozů, které jsme kdy vyrobili. Je opravdu vzrušující ho řídit, má fantastický zvuk a vypadá senzačně.
Každý tým začíná na stejné úrovni a věřím v naše kapacity vyvinout auto schopné bojovat na té nejvyšší úrovni. Více než 95 % auta bylo navrženo od nuly a náš tým měl vše, co potřeboval k tomu, aby vyvinul co možná nejlepší auto. Na ničem jsme nešetřili a sezonu 2017 začneme s jediným cílem - vrátit se na nejvyšší stupínek podia."
Šéf vývoje u M-Sportu, Chris Williams, dodává: "Ohromné množství úsilí, vášně a entuziazmu šlo do tohoto projektu. Od celého našeho týmu jsme viděli opravdové odhodlání. Navrhnout zcela nové auto z čistého listu papíru, to našemu týmu dovolilo znovu vyhodnotit každou jednotlivou komponentu, aby tak vytvořil co možná nejlehčí a nejinovativnější auto.
Ve všech oblastech jsme tlačili fyzikální hranice a pod kůží auta máme některé velmi zajímavé věci, o kterých jsme si jistí, že jsou na tomto autě unikátní. Výkonnost auta už jsme během testů signifikantně vylepšili. Nebyla to lehká cesta, ale každý si uvědomoval, kolik potenciálu toto auto má a to nám dávalo energii, abychom na to tlačili."
Fotky nové Fiesty WRC 2017 si můžete prohlédnout zde.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?