Vyvinuté Polo R WRC 2017 se stále může objevit ve WRC v příští sezoně. Německý výrobce však bojuje s časem - potřebuje najít vhodný soukromý tým, který by auto nasazoval.
Volkswagen po konci sezony překvapivě odešel z MS, poté se nechal slyšet, že nabídne auta z roku 2016 soukromníkům. Teď se zdá, že je ochoten 'pustit do světa' také vozy postavené pro rok 2017. Volkswagen s autem do poslední chvíle testoval, když Marcus Grönholm odjezdil s autem poslední plánované testy ve Švédsku.
Polo R WRC 2017 je teď připravené ke startu na Rally Monte Carlo, ale Volkswagen potřebuje najít soukromý tým, který vozy nasadí s vlastním financováním do šampionátu 2017. Bez toho není možné dokončit homologaci. Čas má Volkswagen do konce příštího týdne, aby tak stihl tým Rally Monte Carlo.
Frank Welsch, člen představenstva Volkswagenu, britskému 'Autocaru' potvrdil, že se Volkswagen homologaci nebrání: "Spousta privátních týmů se nás ptá na možnost jezdit s autem specifikace 2017. Zatím sice nepadlo žádné definitivní rozhodnutí, ale auto je z 99 % vyvinuté, proto by mělo smysl udělat i poslední krok a homologovat jej.
Aktuálně mohu jenom říci, že lidé se zajímají a to ponechává možnosti otevřené." Technický ředitel Volkswagen Motorsport, Francois-Xavier Demaison, na předávání cen Autosportu v neděli řekl, že stále věří, že jeho výtvor bude závodit: "Myslíme, že to je skvělé auto. Dokud bude naděje, budeme se o to [starty Pola] snažit."
Nepřekvapivě už se začaly objevovat spekulace, že by nakonec Sébastien Ogier mohl pokračovat s vozy VW. Co na to říká Francouz? "Spekulace jsou součástí světa, zatím však na tuto otázku nemohu říci více." Podle britského 'Autocaru' je hlavní prioritou šéfa motorsportu skupiny VW, Wolfganga Dürheimera, sehnání partnera, který by starty Pola zajistil.
Dürheimer aktuálně jedná s potenciálním týmy. Volkswagen je dokonce ochotný pronajmout své lidi tomuto soukromému týmu, aby tak bylo možné z auta dostat maximum. "Pracuji na tom, vždy jsem podporoval myšlenku, aby auto i přes odchod značky závodilo. Důležité ale je, aby nás to nestálo žádné peníze. Pokud se podaří zajistit financování, tak budeme plně nápomocni s naším personálem, abychom přispěli k provozu a vývoji auta. Kdokoliv bude chtít, bude si moct najmout naše odborníky," říká Wolfgang Dürheimer.
"Doufám, že se nám podaří uzavřít smlouvu a auta v lednu vyjedou na Rally Monte Carlo a uvidíme je v celém šampionátu. Mohl by to být neuvěřitelný příběh - tým by byl podceňován a získal by si přízeň fanoušků," dodává Němec. Podle něj už byli tovární jezdci uvolněni ze svých smluv s VW: "Co Sébastien udělá je plně v jeho kompetenci. Pokud se najde nějaký silný sponzor, tak si bude moci vybrat jezdce dle své vůle, avšak je potřeba, aby byli alespoň trošku talentovaní."
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.