Vyvinuté Polo R WRC 2017 se stále může objevit ve WRC v příští sezoně. Německý výrobce však bojuje s časem - potřebuje najít vhodný soukromý tým, který by auto nasazoval.
Volkswagen po konci sezony překvapivě odešel z MS, poté se nechal slyšet, že nabídne auta z roku 2016 soukromníkům. Teď se zdá, že je ochoten 'pustit do světa' také vozy postavené pro rok 2017. Volkswagen s autem do poslední chvíle testoval, když Marcus Grönholm odjezdil s autem poslední plánované testy ve Švédsku.
Polo R WRC 2017 je teď připravené ke startu na Rally Monte Carlo, ale Volkswagen potřebuje najít soukromý tým, který vozy nasadí s vlastním financováním do šampionátu 2017. Bez toho není možné dokončit homologaci. Čas má Volkswagen do konce příštího týdne, aby tak stihl tým Rally Monte Carlo.
Frank Welsch, člen představenstva Volkswagenu, britskému 'Autocaru' potvrdil, že se Volkswagen homologaci nebrání: "Spousta privátních týmů se nás ptá na možnost jezdit s autem specifikace 2017. Zatím sice nepadlo žádné definitivní rozhodnutí, ale auto je z 99 % vyvinuté, proto by mělo smysl udělat i poslední krok a homologovat jej.
Aktuálně mohu jenom říci, že lidé se zajímají a to ponechává možnosti otevřené." Technický ředitel Volkswagen Motorsport, Francois-Xavier Demaison, na předávání cen Autosportu v neděli řekl, že stále věří, že jeho výtvor bude závodit: "Myslíme, že to je skvělé auto. Dokud bude naděje, budeme se o to [starty Pola] snažit."
Nepřekvapivě už se začaly objevovat spekulace, že by nakonec Sébastien Ogier mohl pokračovat s vozy VW. Co na to říká Francouz? "Spekulace jsou součástí světa, zatím však na tuto otázku nemohu říci více." Podle britského 'Autocaru' je hlavní prioritou šéfa motorsportu skupiny VW, Wolfganga Dürheimera, sehnání partnera, který by starty Pola zajistil.
Dürheimer aktuálně jedná s potenciálním týmy. Volkswagen je dokonce ochotný pronajmout své lidi tomuto soukromému týmu, aby tak bylo možné z auta dostat maximum. "Pracuji na tom, vždy jsem podporoval myšlenku, aby auto i přes odchod značky závodilo. Důležité ale je, aby nás to nestálo žádné peníze. Pokud se podaří zajistit financování, tak budeme plně nápomocni s naším personálem, abychom přispěli k provozu a vývoji auta. Kdokoliv bude chtít, bude si moct najmout naše odborníky," říká Wolfgang Dürheimer.
"Doufám, že se nám podaří uzavřít smlouvu a auta v lednu vyjedou na Rally Monte Carlo a uvidíme je v celém šampionátu. Mohl by to být neuvěřitelný příběh - tým by byl podceňován a získal by si přízeň fanoušků," dodává Němec. Podle něj už byli tovární jezdci uvolněni ze svých smluv s VW: "Co Sébastien udělá je plně v jeho kompetenci. Pokud se najde nějaký silný sponzor, tak si bude moci vybrat jezdce dle své vůle, avšak je potřeba, aby byli alespoň trošku talentovaní."
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?