Vyvinuté Polo R WRC 2017 se stále může objevit ve WRC v příští sezoně. Německý výrobce však bojuje s časem - potřebuje najít vhodný soukromý tým, který by auto nasazoval.
Volkswagen po konci sezony překvapivě odešel z MS, poté se nechal slyšet, že nabídne auta z roku 2016 soukromníkům. Teď se zdá, že je ochoten 'pustit do světa' také vozy postavené pro rok 2017. Volkswagen s autem do poslední chvíle testoval, když Marcus Grönholm odjezdil s autem poslední plánované testy ve Švédsku.
Polo R WRC 2017 je teď připravené ke startu na Rally Monte Carlo, ale Volkswagen potřebuje najít soukromý tým, který vozy nasadí s vlastním financováním do šampionátu 2017. Bez toho není možné dokončit homologaci. Čas má Volkswagen do konce příštího týdne, aby tak stihl tým Rally Monte Carlo.
Frank Welsch, člen představenstva Volkswagenu, britskému 'Autocaru' potvrdil, že se Volkswagen homologaci nebrání: "Spousta privátních týmů se nás ptá na možnost jezdit s autem specifikace 2017. Zatím sice nepadlo žádné definitivní rozhodnutí, ale auto je z 99 % vyvinuté, proto by mělo smysl udělat i poslední krok a homologovat jej.
Aktuálně mohu jenom říci, že lidé se zajímají a to ponechává možnosti otevřené." Technický ředitel Volkswagen Motorsport, Francois-Xavier Demaison, na předávání cen Autosportu v neděli řekl, že stále věří, že jeho výtvor bude závodit: "Myslíme, že to je skvělé auto. Dokud bude naděje, budeme se o to [starty Pola] snažit."
Nepřekvapivě už se začaly objevovat spekulace, že by nakonec Sébastien Ogier mohl pokračovat s vozy VW. Co na to říká Francouz? "Spekulace jsou součástí světa, zatím však na tuto otázku nemohu říci více." Podle britského 'Autocaru' je hlavní prioritou šéfa motorsportu skupiny VW, Wolfganga Dürheimera, sehnání partnera, který by starty Pola zajistil.
Dürheimer aktuálně jedná s potenciálním týmy. Volkswagen je dokonce ochotný pronajmout své lidi tomuto soukromému týmu, aby tak bylo možné z auta dostat maximum. "Pracuji na tom, vždy jsem podporoval myšlenku, aby auto i přes odchod značky závodilo. Důležité ale je, aby nás to nestálo žádné peníze. Pokud se podaří zajistit financování, tak budeme plně nápomocni s naším personálem, abychom přispěli k provozu a vývoji auta. Kdokoliv bude chtít, bude si moct najmout naše odborníky," říká Wolfgang Dürheimer.
"Doufám, že se nám podaří uzavřít smlouvu a auta v lednu vyjedou na Rally Monte Carlo a uvidíme je v celém šampionátu. Mohl by to být neuvěřitelný příběh - tým by byl podceňován a získal by si přízeň fanoušků," dodává Němec. Podle něj už byli tovární jezdci uvolněni ze svých smluv s VW: "Co Sébastien udělá je plně v jeho kompetenci. Pokud se najde nějaký silný sponzor, tak si bude moci vybrat jezdce dle své vůle, avšak je potřeba, aby byli alespoň trošku talentovaní."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.