Francouzská dvojice mistrů světa, Sébastien Ogier a Julien Ingrassia, začala ihned po ukončení angažmá týmu Volkswagen Motorsport v MS v rally shánět nové co možná nejlepší angažmá. Zájem o ně projevily snad až na Hyundai všechny týmy.
Předtím, než ale mohl Ogier otestovat auto jiného týmu, musel k tomu získat svolení od svého současného zaměstnavatele, Volswagenu Motorsport. Tým sice po sezoně svoje aktivity ukončil, avšak Ogier byl fakticky stále jejich zaměstnancem. Podle několika zdrojů toto povolení ze strany VW platí od tohoto týdne. Francouzské duo by mělo ale ještě další dva roky zůstat provázáno s Volkswagenem.
Podle všeho měli Ogier s Ingrassion získat gentlemanský příslib o předčasném uvolnění ze smlouvy od nového šéfa VW Motorsport, Svena Smeetse, už během Rally Australia. Čtyřnásobný mistr světa už měl možnost ve Španělsku před zraky šéfa týmu Toyota Gazoo racing, Tommiho Mäkinena, otestovat Toyotu Yaris WRC, ve Velké Británii pak zkusil Ford Fiesta RS WRC. Na tomto testu byl zase Malcolm Wilson, šéf M-Sportu společně s Christianem Loriauxem, technickým ředitelem týmu. Hyundai i20 Coupe WRC Ogier nezkoušel, protože tým má na rok 2017 už delší dobu plno, když má pod smlouvou Daniho Sorda, Thierryho Neuvillea a Haydena Paddona.
Dle francouzských zdrojů mělo poměrně brzy dojít k vyloučení také Citroënu jednoduše proto, že Francouzi neměli možnost dodatečně zvýšit svůj rozpočet na sezonu. V nejlepší pozici pro ulovení Seba Ogiera je, zdá se, Malcolm Wilson, který si to dal za svůj životní cíl. Ten ale Ogierovi zatím prý může nabídnout jen roční kontrakt. Malcolm má být srozuměn s požadavky Ogiera na vývoj Fiesty WRC.
Kromě toho by měl být součástí dohody také velice šikovný belgický konstruktér, Christian Loriaux. Při oznámení podepsání smlouvy s Ogierem by navíc mohl být oznámen návrat Fordu do WRC. Což by do skládačky současné situace M-Sportu, který bude potřebovat na příští rok vyšší budget, krásně zapadalo. Některé zdroje ale hovoří o tom, že by se Američané do WRC vrátili až od roku 2018.
V pátek se měl také Ogier vyjádřit ve smyslu, že o své budoucnosti promluví v přítím týdnu. Ogier by měl s Igrassiou také vyrazit do Švédska, kde hodlá M-Sport testovat na druhou soutěž ročníku 2017, Rally Sweden. Na zmrzlých a zasněžených cestách by měla dvojice testovat dva dny. Dle různých zvěstí by s Ogierem k M-Sportu mohl přijít také jeho dlouholetý sponzor, společnost Red Bull sídlící v rakouském Fuschl am See nedaleko Salzburgu.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?