Francouzská dvojice mistrů světa, Sébastien Ogier a Julien Ingrassia, začala ihned po ukončení angažmá týmu Volkswagen Motorsport v MS v rally shánět nové co možná nejlepší angažmá. Zájem o ně projevily snad až na Hyundai všechny týmy.
Předtím, než ale mohl Ogier otestovat auto jiného týmu, musel k tomu získat svolení od svého současného zaměstnavatele, Volswagenu Motorsport. Tým sice po sezoně svoje aktivity ukončil, avšak Ogier byl fakticky stále jejich zaměstnancem. Podle několika zdrojů toto povolení ze strany VW platí od tohoto týdne. Francouzské duo by mělo ale ještě další dva roky zůstat provázáno s Volkswagenem.
Podle všeho měli Ogier s Ingrassion získat gentlemanský příslib o předčasném uvolnění ze smlouvy od nového šéfa VW Motorsport, Svena Smeetse, už během Rally Australia. Čtyřnásobný mistr světa už měl možnost ve Španělsku před zraky šéfa týmu Toyota Gazoo racing, Tommiho Mäkinena, otestovat Toyotu Yaris WRC, ve Velké Británii pak zkusil Ford Fiesta RS WRC. Na tomto testu byl zase Malcolm Wilson, šéf M-Sportu společně s Christianem Loriauxem, technickým ředitelem týmu. Hyundai i20 Coupe WRC Ogier nezkoušel, protože tým má na rok 2017 už delší dobu plno, když má pod smlouvou Daniho Sorda, Thierryho Neuvillea a Haydena Paddona.
Dle francouzských zdrojů mělo poměrně brzy dojít k vyloučení také Citroënu jednoduše proto, že Francouzi neměli možnost dodatečně zvýšit svůj rozpočet na sezonu. V nejlepší pozici pro ulovení Seba Ogiera je, zdá se, Malcolm Wilson, který si to dal za svůj životní cíl. Ten ale Ogierovi zatím prý může nabídnout jen roční kontrakt. Malcolm má být srozuměn s požadavky Ogiera na vývoj Fiesty WRC.
Kromě toho by měl být součástí dohody také velice šikovný belgický konstruktér, Christian Loriaux. Při oznámení podepsání smlouvy s Ogierem by navíc mohl být oznámen návrat Fordu do WRC. Což by do skládačky současné situace M-Sportu, který bude potřebovat na příští rok vyšší budget, krásně zapadalo. Některé zdroje ale hovoří o tom, že by se Američané do WRC vrátili až od roku 2018.
V pátek se měl také Ogier vyjádřit ve smyslu, že o své budoucnosti promluví v přítím týdnu. Ogier by měl s Igrassiou také vyrazit do Švédska, kde hodlá M-Sport testovat na druhou soutěž ročníku 2017, Rally Sweden. Na zmrzlých a zasněžených cestách by měla dvojice testovat dva dny. Dle různých zvěstí by s Ogierem k M-Sportu mohl přijít také jeho dlouholetý sponzor, společnost Red Bull sídlící v rakouském Fuschl am See nedaleko Salzburgu.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.