Francouzská dvojice mistrů světa, Sébastien Ogier a Julien Ingrassia, začala ihned po ukončení angažmá týmu Volkswagen Motorsport v MS v rally shánět nové co možná nejlepší angažmá. Zájem o ně projevily snad až na Hyundai všechny týmy.
Předtím, než ale mohl Ogier otestovat auto jiného týmu, musel k tomu získat svolení od svého současného zaměstnavatele, Volswagenu Motorsport. Tým sice po sezoně svoje aktivity ukončil, avšak Ogier byl fakticky stále jejich zaměstnancem. Podle několika zdrojů toto povolení ze strany VW platí od tohoto týdne. Francouzské duo by mělo ale ještě další dva roky zůstat provázáno s Volkswagenem.
Podle všeho měli Ogier s Ingrassion získat gentlemanský příslib o předčasném uvolnění ze smlouvy od nového šéfa VW Motorsport, Svena Smeetse, už během Rally Australia. Čtyřnásobný mistr světa už měl možnost ve Španělsku před zraky šéfa týmu Toyota Gazoo racing, Tommiho Mäkinena, otestovat Toyotu Yaris WRC, ve Velké Británii pak zkusil Ford Fiesta RS WRC. Na tomto testu byl zase Malcolm Wilson, šéf M-Sportu společně s Christianem Loriauxem, technickým ředitelem týmu. Hyundai i20 Coupe WRC Ogier nezkoušel, protože tým má na rok 2017 už delší dobu plno, když má pod smlouvou Daniho Sorda, Thierryho Neuvillea a Haydena Paddona.
Dle francouzských zdrojů mělo poměrně brzy dojít k vyloučení také Citroënu jednoduše proto, že Francouzi neměli možnost dodatečně zvýšit svůj rozpočet na sezonu. V nejlepší pozici pro ulovení Seba Ogiera je, zdá se, Malcolm Wilson, který si to dal za svůj životní cíl. Ten ale Ogierovi zatím prý může nabídnout jen roční kontrakt. Malcolm má být srozuměn s požadavky Ogiera na vývoj Fiesty WRC.
Kromě toho by měl být součástí dohody také velice šikovný belgický konstruktér, Christian Loriaux. Při oznámení podepsání smlouvy s Ogierem by navíc mohl být oznámen návrat Fordu do WRC. Což by do skládačky současné situace M-Sportu, který bude potřebovat na příští rok vyšší budget, krásně zapadalo. Některé zdroje ale hovoří o tom, že by se Američané do WRC vrátili až od roku 2018.
V pátek se měl také Ogier vyjádřit ve smyslu, že o své budoucnosti promluví v přítím týdnu. Ogier by měl s Igrassiou také vyrazit do Švédska, kde hodlá M-Sport testovat na druhou soutěž ročníku 2017, Rally Sweden. Na zmrzlých a zasněžených cestách by měla dvojice testovat dva dny. Dle různých zvěstí by s Ogierem k M-Sportu mohl přijít také jeho dlouholetý sponzor, společnost Red Bull sídlící v rakouském Fuschl am See nedaleko Salzburgu.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.