Francouzská dvojice mistrů světa, Sébastien Ogier a Julien Ingrassia, začala ihned po ukončení angažmá týmu Volkswagen Motorsport v MS v rally shánět nové co možná nejlepší angažmá. Zájem o ně projevily snad až na Hyundai všechny týmy.
Předtím, než ale mohl Ogier otestovat auto jiného týmu, musel k tomu získat svolení od svého současného zaměstnavatele, Volswagenu Motorsport. Tým sice po sezoně svoje aktivity ukončil, avšak Ogier byl fakticky stále jejich zaměstnancem. Podle několika zdrojů toto povolení ze strany VW platí od tohoto týdne. Francouzské duo by mělo ale ještě další dva roky zůstat provázáno s Volkswagenem.
Podle všeho měli Ogier s Ingrassion získat gentlemanský příslib o předčasném uvolnění ze smlouvy od nového šéfa VW Motorsport, Svena Smeetse, už během Rally Australia. Čtyřnásobný mistr světa už měl možnost ve Španělsku před zraky šéfa týmu Toyota Gazoo racing, Tommiho Mäkinena, otestovat Toyotu Yaris WRC, ve Velké Británii pak zkusil Ford Fiesta RS WRC. Na tomto testu byl zase Malcolm Wilson, šéf M-Sportu společně s Christianem Loriauxem, technickým ředitelem týmu. Hyundai i20 Coupe WRC Ogier nezkoušel, protože tým má na rok 2017 už delší dobu plno, když má pod smlouvou Daniho Sorda, Thierryho Neuvillea a Haydena Paddona.
Dle francouzských zdrojů mělo poměrně brzy dojít k vyloučení také Citroënu jednoduše proto, že Francouzi neměli možnost dodatečně zvýšit svůj rozpočet na sezonu. V nejlepší pozici pro ulovení Seba Ogiera je, zdá se, Malcolm Wilson, který si to dal za svůj životní cíl. Ten ale Ogierovi zatím prý může nabídnout jen roční kontrakt. Malcolm má být srozuměn s požadavky Ogiera na vývoj Fiesty WRC.
Kromě toho by měl být součástí dohody také velice šikovný belgický konstruktér, Christian Loriaux. Při oznámení podepsání smlouvy s Ogierem by navíc mohl být oznámen návrat Fordu do WRC. Což by do skládačky současné situace M-Sportu, který bude potřebovat na příští rok vyšší budget, krásně zapadalo. Některé zdroje ale hovoří o tom, že by se Američané do WRC vrátili až od roku 2018.
V pátek se měl také Ogier vyjádřit ve smyslu, že o své budoucnosti promluví v přítím týdnu. Ogier by měl s Igrassiou také vyrazit do Švédska, kde hodlá M-Sport testovat na druhou soutěž ročníku 2017, Rally Sweden. Na zmrzlých a zasněžených cestách by měla dvojice testovat dva dny. Dle různých zvěstí by s Ogierem k M-Sportu mohl přijít také jeho dlouholetý sponzor, společnost Red Bull sídlící v rakouském Fuschl am See nedaleko Salzburgu.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.