Nasser Al-Attiyah je vždy dobrý na nějaké to překvapení. V pozadí Katařan tvrdě pracuje na realizaci velmi zajímavého plánu - příští rok chce v MS jezdit s Volkswagenem Polo R WRC 2017.
Že by Volkswageny Polo R WRC 2017 nakonec neskočily v museu? Německý 'rallye-magazin.de' píše o spekulaci z Kataru - zde má totiž Nasser Al-Attiayh tvrdě pracovat na vzniku projektu, který by do MS nasazoval vozy Volkswagen Polo R WRC 2017!
Aby bylo možné Polo R WRC 2017 homologovat, musel by se Volkswagen do MS zapsat a nasazovat alespoň dva vozy. Což by byl velmi odvážný počin poté, co vedení značky oznámilo ukončení aktivit s továrním týmem ve WRC.
Jenže realizaci tohoto úmyslu by mohl pomoci fakt, že Katar vlastní 17% podíl v koncernu Volkswagen. Emirát má tudíž ve vedení značky poměrně silné slovo.
Méně překvapivé je, že Al-Attiyah v souvislosti se svým odvážným plánem hovoří jako o týmovém kolegovi o Sébastienu Ogierovi. Čtyřnásobný mistr světa si minulý týden udělal obrázek o Toyotě Yaris WRC a Fordu Fiesta RS WRC. Podle zpráv z Německa má mít Ogier smíšené pocity po testu obou vozů, protože ani jedno auto se mu nemělo zdát dostatečně konkurenceschopné. Proto by měl mít Ogier velký zájem na realizaci plánu Al-Attiyaha. Díky tomu by mohl sedět v autě, na jehož vývoji se podílel a zřejmě by mu umožnilo bojovat o titul.
Nasser má v plánu letos také tradiční Rally Dakar, kde jede s Toyotou Hilux. Soutěž bude probíhat od 4. do 14. ledna. Rally Monte Carlo se jede týden poté. Zápis týmů do WRC 2017 končí za 10 dní, moc času na realizaci projektu tedy nezbývá. Potřeba bude hlavně zajistit financování - tým by jinak mohl využít zázemí VW Motorsport. Pokud by tyto plány nevyšly, tak by pro Al-Attiyaha mohlo být alternativou WRC-Trophy s VW Polo R WRC 2016.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?