Postará se Al-Attiyah a Katar o starty VW Polo R WRC 2017 v MS?

Zůstane Ogier 'sedět' ve voze Volkswagen?
Zůstane Ogier 'sedět' ve voze Volkswagen?, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 3. prosince 2016 21:02
Sdílej:

Nasser Al-Attiyah je vždy dobrý na nějaké to překvapení. V pozadí Katařan tvrdě pracuje na realizaci velmi zajímavého plánu - příští rok chce v MS jezdit s Volkswagenem Polo R WRC 2017.

Že by Volkswageny Polo R WRC 2017 nakonec neskočily v museu? Německý 'rallye-magazin.de' píše o spekulaci z Kataru - zde má totiž Nasser Al-Attiayh tvrdě pracovat na vzniku projektu, který by do MS nasazoval vozy Volkswagen Polo R WRC 2017! 

Aby bylo možné Polo R WRC 2017 homologovat, musel by se Volkswagen do MS zapsat a nasazovat alespoň dva vozy. Což by byl velmi odvážný počin poté, co vedení značky oznámilo ukončení aktivit s továrním týmem ve WRC. 

Jenže realizaci tohoto úmyslu by mohl pomoci fakt, že Katar vlastní 17% podíl v koncernu Volkswagen. Emirát má tudíž ve vedení značky poměrně silné slovo.

Méně překvapivé je, že Al-Attiyah v souvislosti se svým odvážným plánem hovoří jako o týmovém kolegovi o Sébastienu Ogierovi. Čtyřnásobný mistr světa si minulý týden udělal obrázek o Toyotě Yaris WRC a Fordu Fiesta RS WRC. Podle zpráv z Německa má mít Ogier smíšené pocity po testu obou vozů, protože ani jedno auto se mu nemělo zdát dostatečně konkurenceschopné. Proto by měl mít Ogier velký zájem na realizaci plánu Al-Attiyaha. Díky tomu by mohl sedět v autě, na jehož vývoji se podílel a zřejmě by mu umožnilo bojovat o titul. 

Nasser má v plánu letos také tradiční Rally Dakar, kde jede s Toyotou Hilux. Soutěž bude probíhat od 4. do 14. ledna. Rally Monte Carlo se jede týden poté. Zápis týmů do WRC 2017 končí za 10 dní, moc času na realizaci projektu tedy nezbývá. Potřeba bude hlavně zajistit financování - tým by jinak mohl využít zázemí VW Motorsport. Pokud by tyto plány nevyšly, tak by pro Al-Attiyaha mohlo být alternativou WRC-Trophy s VW Polo R WRC 2016.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.