Nasser Al-Attiyah je vždy dobrý na nějaké to překvapení. V pozadí Katařan tvrdě pracuje na realizaci velmi zajímavého plánu - příští rok chce v MS jezdit s Volkswagenem Polo R WRC 2017.
Že by Volkswageny Polo R WRC 2017 nakonec neskočily v museu? Německý 'rallye-magazin.de' píše o spekulaci z Kataru - zde má totiž Nasser Al-Attiayh tvrdě pracovat na vzniku projektu, který by do MS nasazoval vozy Volkswagen Polo R WRC 2017!
Aby bylo možné Polo R WRC 2017 homologovat, musel by se Volkswagen do MS zapsat a nasazovat alespoň dva vozy. Což by byl velmi odvážný počin poté, co vedení značky oznámilo ukončení aktivit s továrním týmem ve WRC.
Jenže realizaci tohoto úmyslu by mohl pomoci fakt, že Katar vlastní 17% podíl v koncernu Volkswagen. Emirát má tudíž ve vedení značky poměrně silné slovo.
Méně překvapivé je, že Al-Attiyah v souvislosti se svým odvážným plánem hovoří jako o týmovém kolegovi o Sébastienu Ogierovi. Čtyřnásobný mistr světa si minulý týden udělal obrázek o Toyotě Yaris WRC a Fordu Fiesta RS WRC. Podle zpráv z Německa má mít Ogier smíšené pocity po testu obou vozů, protože ani jedno auto se mu nemělo zdát dostatečně konkurenceschopné. Proto by měl mít Ogier velký zájem na realizaci plánu Al-Attiyaha. Díky tomu by mohl sedět v autě, na jehož vývoji se podílel a zřejmě by mu umožnilo bojovat o titul.
Nasser má v plánu letos také tradiční Rally Dakar, kde jede s Toyotou Hilux. Soutěž bude probíhat od 4. do 14. ledna. Rally Monte Carlo se jede týden poté. Zápis týmů do WRC 2017 končí za 10 dní, moc času na realizaci projektu tedy nezbývá. Potřeba bude hlavně zajistit financování - tým by jinak mohl využít zázemí VW Motorsport. Pokud by tyto plány nevyšly, tak by pro Al-Attiyaha mohlo být alternativou WRC-Trophy s VW Polo R WRC 2016.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?