Nasser Al-Attiyah je vždy dobrý na nějaké to překvapení. V pozadí Katařan tvrdě pracuje na realizaci velmi zajímavého plánu - příští rok chce v MS jezdit s Volkswagenem Polo R WRC 2017.
Že by Volkswageny Polo R WRC 2017 nakonec neskočily v museu? Německý 'rallye-magazin.de' píše o spekulaci z Kataru - zde má totiž Nasser Al-Attiayh tvrdě pracovat na vzniku projektu, který by do MS nasazoval vozy Volkswagen Polo R WRC 2017!
Aby bylo možné Polo R WRC 2017 homologovat, musel by se Volkswagen do MS zapsat a nasazovat alespoň dva vozy. Což by byl velmi odvážný počin poté, co vedení značky oznámilo ukončení aktivit s továrním týmem ve WRC.
Jenže realizaci tohoto úmyslu by mohl pomoci fakt, že Katar vlastní 17% podíl v koncernu Volkswagen. Emirát má tudíž ve vedení značky poměrně silné slovo.
Méně překvapivé je, že Al-Attiyah v souvislosti se svým odvážným plánem hovoří jako o týmovém kolegovi o Sébastienu Ogierovi. Čtyřnásobný mistr světa si minulý týden udělal obrázek o Toyotě Yaris WRC a Fordu Fiesta RS WRC. Podle zpráv z Německa má mít Ogier smíšené pocity po testu obou vozů, protože ani jedno auto se mu nemělo zdát dostatečně konkurenceschopné. Proto by měl mít Ogier velký zájem na realizaci plánu Al-Attiyaha. Díky tomu by mohl sedět v autě, na jehož vývoji se podílel a zřejmě by mu umožnilo bojovat o titul.
Nasser má v plánu letos také tradiční Rally Dakar, kde jede s Toyotou Hilux. Soutěž bude probíhat od 4. do 14. ledna. Rally Monte Carlo se jede týden poté. Zápis týmů do WRC 2017 končí za 10 dní, moc času na realizaci projektu tedy nezbývá. Potřeba bude hlavně zajistit financování - tým by jinak mohl využít zázemí VW Motorsport. Pokud by tyto plány nevyšly, tak by pro Al-Attiyaha mohlo být alternativou WRC-Trophy s VW Polo R WRC 2016.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?