Ačkoliv se Volkswagen stáhl z mistrovství světa v rally, tak hodlá homologovat svůj závodní speciál pro rok 2017. To jednoznačně hodně zvyšuje šanci, že Pola R WRC uvidíme v MS pod hlavičkou některého ze soukromých týmů.
I po tom všem, co se minulý měsíc ohledně Volkswagenu v rally událo, možná přeci jen uvidíme Pola R WRC v MS v roce 2017. Šéf firmy pro výzkum a vývoj, Frank Welsch, teď potvrdil, že Polo by mohlo být homologováno. To je velmi zajímavá zpráva od týmu, který počtvrté v řadě vyhrál titul konstruktérů.
Volkswagen však i po svém oznámení o odchodu ze sportu s továním týmem pokračoval ve vývojových pracích na autě, za volantem seděl někdejší mistr světa, Marcus Grönholm. Testy pokračovaly také minulý týden a VW má teď vyhodnocovat nabídky soukromých týmů ohledně možnosti nasazování speciálů příští rok ve WRC.
"Mnoho privátních týmů se nás ptá na možnost nasazování aut a zatímco ještě nepadlo žádné rozhodnutí, jestli to uděláme, tak vývoj je z 99 % hotov a dávalo by smysl zkompletovat finální krok vyžadovaný pro homologaci, takže pokud to bude třeba, tak můžeme [provést homologaci]. Jedinou věcí, kterou momentálně mohu říci, je, že se lidé zajímají a my tuto možnost necháváme otevřenou," říká Frank Welsch.
Německý manažer pak ještě potvrdil, že VW patří do skupiny značek zabývajících se možností rallycrossového šampionátu pro plně elektrické vozy. "Díváme se na to, ano," řekl Welsch.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?