Ačkoliv se Volkswagen stáhl z mistrovství světa v rally, tak hodlá homologovat svůj závodní speciál pro rok 2017. To jednoznačně hodně zvyšuje šanci, že Pola R WRC uvidíme v MS pod hlavičkou některého ze soukromých týmů.
I po tom všem, co se minulý měsíc ohledně Volkswagenu v rally událo, možná přeci jen uvidíme Pola R WRC v MS v roce 2017. Šéf firmy pro výzkum a vývoj, Frank Welsch, teď potvrdil, že Polo by mohlo být homologováno. To je velmi zajímavá zpráva od týmu, který počtvrté v řadě vyhrál titul konstruktérů.
Volkswagen však i po svém oznámení o odchodu ze sportu s továním týmem pokračoval ve vývojových pracích na autě, za volantem seděl někdejší mistr světa, Marcus Grönholm. Testy pokračovaly také minulý týden a VW má teď vyhodnocovat nabídky soukromých týmů ohledně možnosti nasazování speciálů příští rok ve WRC.
"Mnoho privátních týmů se nás ptá na možnost nasazování aut a zatímco ještě nepadlo žádné rozhodnutí, jestli to uděláme, tak vývoj je z 99 % hotov a dávalo by smysl zkompletovat finální krok vyžadovaný pro homologaci, takže pokud to bude třeba, tak můžeme [provést homologaci]. Jedinou věcí, kterou momentálně mohu říci, je, že se lidé zajímají a my tuto možnost necháváme otevřenou," říká Frank Welsch.
Německý manažer pak ještě potvrdil, že VW patří do skupiny značek zabývajících se možností rallycrossového šampionátu pro plně elektrické vozy. "Díváme se na to, ano," řekl Welsch.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.