Ačkoliv se Volkswagen stáhl z mistrovství světa v rally, tak hodlá homologovat svůj závodní speciál pro rok 2017. To jednoznačně hodně zvyšuje šanci, že Pola R WRC uvidíme v MS pod hlavičkou některého ze soukromých týmů.
I po tom všem, co se minulý měsíc ohledně Volkswagenu v rally událo, možná přeci jen uvidíme Pola R WRC v MS v roce 2017. Šéf firmy pro výzkum a vývoj, Frank Welsch, teď potvrdil, že Polo by mohlo být homologováno. To je velmi zajímavá zpráva od týmu, který počtvrté v řadě vyhrál titul konstruktérů.
Volkswagen však i po svém oznámení o odchodu ze sportu s továním týmem pokračoval ve vývojových pracích na autě, za volantem seděl někdejší mistr světa, Marcus Grönholm. Testy pokračovaly také minulý týden a VW má teď vyhodnocovat nabídky soukromých týmů ohledně možnosti nasazování speciálů příští rok ve WRC.
"Mnoho privátních týmů se nás ptá na možnost nasazování aut a zatímco ještě nepadlo žádné rozhodnutí, jestli to uděláme, tak vývoj je z 99 % hotov a dávalo by smysl zkompletovat finální krok vyžadovaný pro homologaci, takže pokud to bude třeba, tak můžeme [provést homologaci]. Jedinou věcí, kterou momentálně mohu říci, je, že se lidé zajímají a my tuto možnost necháváme otevřenou," říká Frank Welsch.
Německý manažer pak ještě potvrdil, že VW patří do skupiny značek zabývajících se možností rallycrossového šampionátu pro plně elektrické vozy. "Díváme se na to, ano," řekl Welsch.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?