Jako první výrobce dnes Hyundai oficiálně představit svůj speciál pro sezonu 2017. Cílem pro příští rok je jasně titul mistrů světa.
Hyudai Motorsport jakoprvní představil svůj nový speciál i20 WRC připravený podle pravidel pro sezonu 2017. V italské Monze jej dnes představili tři závodní piloti týmu, Thierry Neuville, Hayden Paddon a Dani Sordo. Největší novinkou kromě změny pravidel je fakt, že v roce 2017 budeme vídat speciál na bázi třídveřové verze auta a ne pětidveřové jako doposud. Nové auto by týmu v jeho čtvrtém roce ve WRC mělo přinést titul.
"Všechny týmy začaly od nuly a poté, co jsme byli v roce 2016 druzí, chceme v roce 2017 ukázat, že můžeme zabojovat o mistrovský titul," řekl během představování nového auta týmový šéf, Michel Nandan. "Věříme, že nám přitom může i20 Coupe WRC pomoci. Startujeme do nové éry sportu. Je to největší změna pravidel za dlouhou dobu. Je to nová technická výzva, kterou jsme přijali s nadšením. Dává nám šanci použít to, co jsme se v uplynulých třech letech naučili."
Závodní premiéra vozu se neodehraje na lednové Rally Monte Carlo, ale překvapivě už tento víkend na Monza Rallyshow. Nové auto působí opravdu robustněji než stávající speciál, a to už od předního nárazníku až po notně zvětšené zadní křídlo, které tak bude generovat mnohem vyšší přítlak. Změny se udály také pod kapotou, když výkon vozu vzrostl z 320 PS na přibližně 400 PS, čemuž odpovídá také silnější zvuk motoru. Vozy pro sezonu 2017 také disponují aktivním středovým diferenciálem.
Video z prezentace týmu:
"Do nového auta vkládám velká očekávání, protože je produktem tvrdé práce každého v týmu. Můj první dojem na testech byl velmi pozitivní. Díky změně v pravidlech můžeme v rozhodujících oblastech jako je aerodynamika nebo stabilita na zádi růst. Díky silnému motoru, dodatečnému přítlaku a lepším jízdním vlastnostem na to můžeme ještě více tlačit. Diváci uvidí, že auto je rychejší a v kokpitu to člověk cítí rovněž," řekl Thierry Neuville, který s týmem zůstává i nadále.
Od dubna, kdy se začalo s testy, najezdili Neuville, ale předvším pak jeho kolegové, Dani Sordo, Hayden Paddon a také testovač Kevin Abbring se speciálem už asi 6000 km. Další testy jsou v plánu před Rally Monte Carlo, která otevírá sezonu a jede se od 19. do 22. ledna. Na Monte, stejně tak jako na dalších 12 soutěžích, by měli Neuville, Sordo a Paddon bojovat o úspěchy. Od nové sezony mohou všechny tovární týmy nominovat tři jezdce, když bodovat pro tým budou nejlepší dva. Všichni tři jezdci týmu tak letos nastoupí ve všech soutěžích za hlavní tým a druhý tým se jménem "Hyundai Motorsport N" se stává minulostí.
"Máme tým silných, mnohostranných a osvědčených jezdců. Skutečnost, že všichni tři jezdci bojovali až do finálového závodu v Austrálii o druhé místo mezi piloty, ukazuje, jak silní jsme. Tuto formu z druhé poloviny sezony si chceme přenést [do nové sezony]," říká Michel Nandan. Velké oživení formy ve druhé polovině roku předvedl především Neuville: "Měli jsme velmi pozitivní sezonu, kterou jsme zakončili druhým místem v šampionátu. Odtud se jde posunout už je o jedno místo výše a o to chceme v roce 2017 zabojovat," zakončil Belgičan.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.