Jako první výrobce dnes Hyundai oficiálně představit svůj speciál pro sezonu 2017. Cílem pro příští rok je jasně titul mistrů světa.
Hyudai Motorsport jakoprvní představil svůj nový speciál i20 WRC připravený podle pravidel pro sezonu 2017. V italské Monze jej dnes představili tři závodní piloti týmu, Thierry Neuville, Hayden Paddon a Dani Sordo. Největší novinkou kromě změny pravidel je fakt, že v roce 2017 budeme vídat speciál na bázi třídveřové verze auta a ne pětidveřové jako doposud. Nové auto by týmu v jeho čtvrtém roce ve WRC mělo přinést titul.
"Všechny týmy začaly od nuly a poté, co jsme byli v roce 2016 druzí, chceme v roce 2017 ukázat, že můžeme zabojovat o mistrovský titul," řekl během představování nového auta týmový šéf, Michel Nandan. "Věříme, že nám přitom může i20 Coupe WRC pomoci. Startujeme do nové éry sportu. Je to největší změna pravidel za dlouhou dobu. Je to nová technická výzva, kterou jsme přijali s nadšením. Dává nám šanci použít to, co jsme se v uplynulých třech letech naučili."
Závodní premiéra vozu se neodehraje na lednové Rally Monte Carlo, ale překvapivě už tento víkend na Monza Rallyshow. Nové auto působí opravdu robustněji než stávající speciál, a to už od předního nárazníku až po notně zvětšené zadní křídlo, které tak bude generovat mnohem vyšší přítlak. Změny se udály také pod kapotou, když výkon vozu vzrostl z 320 PS na přibližně 400 PS, čemuž odpovídá také silnější zvuk motoru. Vozy pro sezonu 2017 také disponují aktivním středovým diferenciálem.
Video z prezentace týmu:
"Do nového auta vkládám velká očekávání, protože je produktem tvrdé práce každého v týmu. Můj první dojem na testech byl velmi pozitivní. Díky změně v pravidlech můžeme v rozhodujících oblastech jako je aerodynamika nebo stabilita na zádi růst. Díky silnému motoru, dodatečnému přítlaku a lepším jízdním vlastnostem na to můžeme ještě více tlačit. Diváci uvidí, že auto je rychejší a v kokpitu to člověk cítí rovněž," řekl Thierry Neuville, který s týmem zůstává i nadále.
Od dubna, kdy se začalo s testy, najezdili Neuville, ale předvším pak jeho kolegové, Dani Sordo, Hayden Paddon a také testovač Kevin Abbring se speciálem už asi 6000 km. Další testy jsou v plánu před Rally Monte Carlo, která otevírá sezonu a jede se od 19. do 22. ledna. Na Monte, stejně tak jako na dalších 12 soutěžích, by měli Neuville, Sordo a Paddon bojovat o úspěchy. Od nové sezony mohou všechny tovární týmy nominovat tři jezdce, když bodovat pro tým budou nejlepší dva. Všichni tři jezdci týmu tak letos nastoupí ve všech soutěžích za hlavní tým a druhý tým se jménem "Hyundai Motorsport N" se stává minulostí.
"Máme tým silných, mnohostranných a osvědčených jezdců. Skutečnost, že všichni tři jezdci bojovali až do finálového závodu v Austrálii o druhé místo mezi piloty, ukazuje, jak silní jsme. Tuto formu z druhé poloviny sezony si chceme přenést [do nové sezony]," říká Michel Nandan. Velké oživení formy ve druhé polovině roku předvedl především Neuville: "Měli jsme velmi pozitivní sezonu, kterou jsme zakončili druhým místem v šampionátu. Odtud se jde posunout už je o jedno místo výše a o to chceme v roce 2017 zabojovat," zakončil Belgičan.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.