Jako první výrobce dnes Hyundai oficiálně představit svůj speciál pro sezonu 2017. Cílem pro příští rok je jasně titul mistrů světa.
Hyudai Motorsport jakoprvní představil svůj nový speciál i20 WRC připravený podle pravidel pro sezonu 2017. V italské Monze jej dnes představili tři závodní piloti týmu, Thierry Neuville, Hayden Paddon a Dani Sordo. Největší novinkou kromě změny pravidel je fakt, že v roce 2017 budeme vídat speciál na bázi třídveřové verze auta a ne pětidveřové jako doposud. Nové auto by týmu v jeho čtvrtém roce ve WRC mělo přinést titul.
"Všechny týmy začaly od nuly a poté, co jsme byli v roce 2016 druzí, chceme v roce 2017 ukázat, že můžeme zabojovat o mistrovský titul," řekl během představování nového auta týmový šéf, Michel Nandan. "Věříme, že nám přitom může i20 Coupe WRC pomoci. Startujeme do nové éry sportu. Je to největší změna pravidel za dlouhou dobu. Je to nová technická výzva, kterou jsme přijali s nadšením. Dává nám šanci použít to, co jsme se v uplynulých třech letech naučili."
Závodní premiéra vozu se neodehraje na lednové Rally Monte Carlo, ale překvapivě už tento víkend na Monza Rallyshow. Nové auto působí opravdu robustněji než stávající speciál, a to už od předního nárazníku až po notně zvětšené zadní křídlo, které tak bude generovat mnohem vyšší přítlak. Změny se udály také pod kapotou, když výkon vozu vzrostl z 320 PS na přibližně 400 PS, čemuž odpovídá také silnější zvuk motoru. Vozy pro sezonu 2017 také disponují aktivním středovým diferenciálem.
Video z prezentace týmu:
"Do nového auta vkládám velká očekávání, protože je produktem tvrdé práce každého v týmu. Můj první dojem na testech byl velmi pozitivní. Díky změně v pravidlech můžeme v rozhodujících oblastech jako je aerodynamika nebo stabilita na zádi růst. Díky silnému motoru, dodatečnému přítlaku a lepším jízdním vlastnostem na to můžeme ještě více tlačit. Diváci uvidí, že auto je rychejší a v kokpitu to člověk cítí rovněž," řekl Thierry Neuville, který s týmem zůstává i nadále.
Od dubna, kdy se začalo s testy, najezdili Neuville, ale předvším pak jeho kolegové, Dani Sordo, Hayden Paddon a také testovač Kevin Abbring se speciálem už asi 6000 km. Další testy jsou v plánu před Rally Monte Carlo, která otevírá sezonu a jede se od 19. do 22. ledna. Na Monte, stejně tak jako na dalších 12 soutěžích, by měli Neuville, Sordo a Paddon bojovat o úspěchy. Od nové sezony mohou všechny tovární týmy nominovat tři jezdce, když bodovat pro tým budou nejlepší dva. Všichni tři jezdci týmu tak letos nastoupí ve všech soutěžích za hlavní tým a druhý tým se jménem "Hyundai Motorsport N" se stává minulostí.
"Máme tým silných, mnohostranných a osvědčených jezdců. Skutečnost, že všichni tři jezdci bojovali až do finálového závodu v Austrálii o druhé místo mezi piloty, ukazuje, jak silní jsme. Tuto formu z druhé poloviny sezony si chceme přenést [do nové sezony]," říká Michel Nandan. Velké oživení formy ve druhé polovině roku předvedl především Neuville: "Měli jsme velmi pozitivní sezonu, kterou jsme zakončili druhým místem v šampionátu. Odtud se jde posunout už je o jedno místo výše a o to chceme v roce 2017 zabojovat," zakončil Belgičan.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.