Jako první výrobce dnes Hyundai oficiálně představit svůj speciál pro sezonu 2017. Cílem pro příští rok je jasně titul mistrů světa.
Hyudai Motorsport jakoprvní představil svůj nový speciál i20 WRC připravený podle pravidel pro sezonu 2017. V italské Monze jej dnes představili tři závodní piloti týmu, Thierry Neuville, Hayden Paddon a Dani Sordo. Největší novinkou kromě změny pravidel je fakt, že v roce 2017 budeme vídat speciál na bázi třídveřové verze auta a ne pětidveřové jako doposud. Nové auto by týmu v jeho čtvrtém roce ve WRC mělo přinést titul.
"Všechny týmy začaly od nuly a poté, co jsme byli v roce 2016 druzí, chceme v roce 2017 ukázat, že můžeme zabojovat o mistrovský titul," řekl během představování nového auta týmový šéf, Michel Nandan. "Věříme, že nám přitom může i20 Coupe WRC pomoci. Startujeme do nové éry sportu. Je to největší změna pravidel za dlouhou dobu. Je to nová technická výzva, kterou jsme přijali s nadšením. Dává nám šanci použít to, co jsme se v uplynulých třech letech naučili."
Závodní premiéra vozu se neodehraje na lednové Rally Monte Carlo, ale překvapivě už tento víkend na Monza Rallyshow. Nové auto působí opravdu robustněji než stávající speciál, a to už od předního nárazníku až po notně zvětšené zadní křídlo, které tak bude generovat mnohem vyšší přítlak. Změny se udály také pod kapotou, když výkon vozu vzrostl z 320 PS na přibližně 400 PS, čemuž odpovídá také silnější zvuk motoru. Vozy pro sezonu 2017 také disponují aktivním středovým diferenciálem.
Video z prezentace týmu:
"Do nového auta vkládám velká očekávání, protože je produktem tvrdé práce každého v týmu. Můj první dojem na testech byl velmi pozitivní. Díky změně v pravidlech můžeme v rozhodujících oblastech jako je aerodynamika nebo stabilita na zádi růst. Díky silnému motoru, dodatečnému přítlaku a lepším jízdním vlastnostem na to můžeme ještě více tlačit. Diváci uvidí, že auto je rychejší a v kokpitu to člověk cítí rovněž," řekl Thierry Neuville, který s týmem zůstává i nadále.
Od dubna, kdy se začalo s testy, najezdili Neuville, ale předvším pak jeho kolegové, Dani Sordo, Hayden Paddon a také testovač Kevin Abbring se speciálem už asi 6000 km. Další testy jsou v plánu před Rally Monte Carlo, která otevírá sezonu a jede se od 19. do 22. ledna. Na Monte, stejně tak jako na dalších 12 soutěžích, by měli Neuville, Sordo a Paddon bojovat o úspěchy. Od nové sezony mohou všechny tovární týmy nominovat tři jezdce, když bodovat pro tým budou nejlepší dva. Všichni tři jezdci týmu tak letos nastoupí ve všech soutěžích za hlavní tým a druhý tým se jménem "Hyundai Motorsport N" se stává minulostí.
"Máme tým silných, mnohostranných a osvědčených jezdců. Skutečnost, že všichni tři jezdci bojovali až do finálového závodu v Austrálii o druhé místo mezi piloty, ukazuje, jak silní jsme. Tuto formu z druhé poloviny sezony si chceme přenést [do nové sezony]," říká Michel Nandan. Velké oživení formy ve druhé polovině roku předvedl především Neuville: "Měli jsme velmi pozitivní sezonu, kterou jsme zakončili druhým místem v šampionátu. Odtud se jde posunout už je o jedno místo výše a o to chceme v roce 2017 zabojovat," zakončil Belgičan.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?