Jako první výrobce dnes Hyundai oficiálně představit svůj speciál pro sezonu 2017. Cílem pro příští rok je jasně titul mistrů světa.
Hyudai Motorsport jakoprvní představil svůj nový speciál i20 WRC připravený podle pravidel pro sezonu 2017. V italské Monze jej dnes představili tři závodní piloti týmu, Thierry Neuville, Hayden Paddon a Dani Sordo. Největší novinkou kromě změny pravidel je fakt, že v roce 2017 budeme vídat speciál na bázi třídveřové verze auta a ne pětidveřové jako doposud. Nové auto by týmu v jeho čtvrtém roce ve WRC mělo přinést titul.
"Všechny týmy začaly od nuly a poté, co jsme byli v roce 2016 druzí, chceme v roce 2017 ukázat, že můžeme zabojovat o mistrovský titul," řekl během představování nového auta týmový šéf, Michel Nandan. "Věříme, že nám přitom může i20 Coupe WRC pomoci. Startujeme do nové éry sportu. Je to největší změna pravidel za dlouhou dobu. Je to nová technická výzva, kterou jsme přijali s nadšením. Dává nám šanci použít to, co jsme se v uplynulých třech letech naučili."
Závodní premiéra vozu se neodehraje na lednové Rally Monte Carlo, ale překvapivě už tento víkend na Monza Rallyshow. Nové auto působí opravdu robustněji než stávající speciál, a to už od předního nárazníku až po notně zvětšené zadní křídlo, které tak bude generovat mnohem vyšší přítlak. Změny se udály také pod kapotou, když výkon vozu vzrostl z 320 PS na přibližně 400 PS, čemuž odpovídá také silnější zvuk motoru. Vozy pro sezonu 2017 také disponují aktivním středovým diferenciálem.
Video z prezentace týmu:
"Do nového auta vkládám velká očekávání, protože je produktem tvrdé práce každého v týmu. Můj první dojem na testech byl velmi pozitivní. Díky změně v pravidlech můžeme v rozhodujících oblastech jako je aerodynamika nebo stabilita na zádi růst. Díky silnému motoru, dodatečnému přítlaku a lepším jízdním vlastnostem na to můžeme ještě více tlačit. Diváci uvidí, že auto je rychejší a v kokpitu to člověk cítí rovněž," řekl Thierry Neuville, který s týmem zůstává i nadále.
Od dubna, kdy se začalo s testy, najezdili Neuville, ale předvším pak jeho kolegové, Dani Sordo, Hayden Paddon a také testovač Kevin Abbring se speciálem už asi 6000 km. Další testy jsou v plánu před Rally Monte Carlo, která otevírá sezonu a jede se od 19. do 22. ledna. Na Monte, stejně tak jako na dalších 12 soutěžích, by měli Neuville, Sordo a Paddon bojovat o úspěchy. Od nové sezony mohou všechny tovární týmy nominovat tři jezdce, když bodovat pro tým budou nejlepší dva. Všichni tři jezdci týmu tak letos nastoupí ve všech soutěžích za hlavní tým a druhý tým se jménem "Hyundai Motorsport N" se stává minulostí.
"Máme tým silných, mnohostranných a osvědčených jezdců. Skutečnost, že všichni tři jezdci bojovali až do finálového závodu v Austrálii o druhé místo mezi piloty, ukazuje, jak silní jsme. Tuto formu z druhé poloviny sezony si chceme přenést [do nové sezony]," říká Michel Nandan. Velké oživení formy ve druhé polovině roku předvedl především Neuville: "Měli jsme velmi pozitivní sezonu, kterou jsme zakončili druhým místem v šampionátu. Odtud se jde posunout už je o jedno místo výše a o to chceme v roce 2017 zabojovat," zakončil Belgičan.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?