Volkswagen tento týden opět testuje Polo R WRC 2017

Latvala, Jari-Matti - Anttila, Miikka
Latvala, Jari-Matti - Anttila, Miikka, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 25. listopadu 2016 06:41
Sdílej:

O všeobecné překvapení se opět postaral Volkswagen Motorsport. I po překvapivém odchodu z WRC pokračují vývojové práce na voze Polo R WRC 2017 a to včetně testů.

Volkswagen Polo R WRC 2017 je suverénně nejdéle vyvíjené auto WRC nové generace a i tak se do soutěžního nasazení nikdy nedostane. Volkswagen Motorsport na novém autě pracuje již více než 15 měsíců - auto pak jenom odstaví do musea. Značka z Wolfsburgu totiž v Austrálii absolvovala poslední oficiální start v MS. 

K všeobecnému překvapení však bude vývoj a homologace vozu dokončna (homologace do 99 %, poslední krok by totiž znamenal pravidelné starty v MS). Tento týden vyrazil testovací tým značky Volkswagen opět na testy. Ty proběhly ve Švédsku a během posledního testu seděli za volantem  Marcus Grönholm a Dieter Depping. "Poté už nás čeká jen návštěva FIA kvůli homolgaci," připouští šéf továrního týmu, Sven Smeets, pro 'Motorsport aktuell'. 

Ještě předtím, než se objevily spekulace o možném Red Bull týmu, který by startoval s vozy VW (Red Bull to však dementoval), bylo jasné, že auto nebude úplně homologované: "Aby bylo auto opravdu homologované, tak se musí výrobce přihlásit do WRC a nasadit alespoň dvě auta na všech soutěžích. A to není náš případ," vysvětlil Smeets.

Další, poměrně divoká, spekulace spojuje již vyvinutá Pola R WRC 2017 se značkou Prodrive. Ten se svého času staral o tovární program Subaru a MINI v MS. Aktuálně Prodrive nasazuje vozy Aston Martin ve vytrvalostních závodech a v rally se stará o tovární program čínské pobočky Volkswagenu (FAW-VW) v Čínském mistrovství. Nasazovaným vozem je Volkswagen Golf SCRC (na fotky auta se podívejte zde), a tudíž má Prodrive ke značce Volkswagen již jistý vztah.

Jak již ale Volkswagen v rámci Rally Australia oznámil, pro příští rok je ochotný pronajmout/prodat aktuální generaci Pola R WRC soukromníkům. 

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.