O všeobecné překvapení se opět postaral Volkswagen Motorsport. I po překvapivém odchodu z WRC pokračují vývojové práce na voze Polo R WRC 2017 a to včetně testů.
Volkswagen Polo R WRC 2017 je suverénně nejdéle vyvíjené auto WRC nové generace a i tak se do soutěžního nasazení nikdy nedostane. Volkswagen Motorsport na novém autě pracuje již více než 15 měsíců - auto pak jenom odstaví do musea. Značka z Wolfsburgu totiž v Austrálii absolvovala poslední oficiální start v MS.
K všeobecnému překvapení však bude vývoj a homologace vozu dokončna (homologace do 99 %, poslední krok by totiž znamenal pravidelné starty v MS). Tento týden vyrazil testovací tým značky Volkswagen opět na testy. Ty proběhly ve Švédsku a během posledního testu seděli za volantem Marcus Grönholm a Dieter Depping. "Poté už nás čeká jen návštěva FIA kvůli homolgaci," připouští šéf továrního týmu, Sven Smeets, pro 'Motorsport aktuell'.
Ještě předtím, než se objevily spekulace o možném Red Bull týmu, který by startoval s vozy VW (Red Bull to však dementoval), bylo jasné, že auto nebude úplně homologované: "Aby bylo auto opravdu homologované, tak se musí výrobce přihlásit do WRC a nasadit alespoň dvě auta na všech soutěžích. A to není náš případ," vysvětlil Smeets.
Další, poměrně divoká, spekulace spojuje již vyvinutá Pola R WRC 2017 se značkou Prodrive. Ten se svého času staral o tovární program Subaru a MINI v MS. Aktuálně Prodrive nasazuje vozy Aston Martin ve vytrvalostních závodech a v rally se stará o tovární program čínské pobočky Volkswagenu (FAW-VW) v Čínském mistrovství. Nasazovaným vozem je Volkswagen Golf SCRC (na fotky auta se podívejte zde), a tudíž má Prodrive ke značce Volkswagen již jistý vztah.
Jak již ale Volkswagen v rámci Rally Australia oznámil, pro příští rok je ochotný pronajmout/prodat aktuální generaci Pola R WRC soukromníkům.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.