O všeobecné překvapení se opět postaral Volkswagen Motorsport. I po překvapivém odchodu z WRC pokračují vývojové práce na voze Polo R WRC 2017 a to včetně testů.
Volkswagen Polo R WRC 2017 je suverénně nejdéle vyvíjené auto WRC nové generace a i tak se do soutěžního nasazení nikdy nedostane. Volkswagen Motorsport na novém autě pracuje již více než 15 měsíců - auto pak jenom odstaví do musea. Značka z Wolfsburgu totiž v Austrálii absolvovala poslední oficiální start v MS.
K všeobecnému překvapení však bude vývoj a homologace vozu dokončna (homologace do 99 %, poslední krok by totiž znamenal pravidelné starty v MS). Tento týden vyrazil testovací tým značky Volkswagen opět na testy. Ty proběhly ve Švédsku a během posledního testu seděli za volantem Marcus Grönholm a Dieter Depping. "Poté už nás čeká jen návštěva FIA kvůli homolgaci," připouští šéf továrního týmu, Sven Smeets, pro 'Motorsport aktuell'.
Ještě předtím, než se objevily spekulace o možném Red Bull týmu, který by startoval s vozy VW (Red Bull to však dementoval), bylo jasné, že auto nebude úplně homologované: "Aby bylo auto opravdu homologované, tak se musí výrobce přihlásit do WRC a nasadit alespoň dvě auta na všech soutěžích. A to není náš případ," vysvětlil Smeets.
Další, poměrně divoká, spekulace spojuje již vyvinutá Pola R WRC 2017 se značkou Prodrive. Ten se svého času staral o tovární program Subaru a MINI v MS. Aktuálně Prodrive nasazuje vozy Aston Martin ve vytrvalostních závodech a v rally se stará o tovární program čínské pobočky Volkswagenu (FAW-VW) v Čínském mistrovství. Nasazovaným vozem je Volkswagen Golf SCRC (na fotky auta se podívejte zde), a tudíž má Prodrive ke značce Volkswagen již jistý vztah.
Jak již ale Volkswagen v rámci Rally Australia oznámil, pro příští rok je ochotný pronajmout/prodat aktuální generaci Pola R WRC soukromníkům.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?