O všeobecné překvapení se opět postaral Volkswagen Motorsport. I po překvapivém odchodu z WRC pokračují vývojové práce na voze Polo R WRC 2017 a to včetně testů.
Volkswagen Polo R WRC 2017 je suverénně nejdéle vyvíjené auto WRC nové generace a i tak se do soutěžního nasazení nikdy nedostane. Volkswagen Motorsport na novém autě pracuje již více než 15 měsíců - auto pak jenom odstaví do musea. Značka z Wolfsburgu totiž v Austrálii absolvovala poslední oficiální start v MS.
K všeobecnému překvapení však bude vývoj a homologace vozu dokončna (homologace do 99 %, poslední krok by totiž znamenal pravidelné starty v MS). Tento týden vyrazil testovací tým značky Volkswagen opět na testy. Ty proběhly ve Švédsku a během posledního testu seděli za volantem Marcus Grönholm a Dieter Depping. "Poté už nás čeká jen návštěva FIA kvůli homolgaci," připouští šéf továrního týmu, Sven Smeets, pro 'Motorsport aktuell'.
Ještě předtím, než se objevily spekulace o možném Red Bull týmu, který by startoval s vozy VW (Red Bull to však dementoval), bylo jasné, že auto nebude úplně homologované: "Aby bylo auto opravdu homologované, tak se musí výrobce přihlásit do WRC a nasadit alespoň dvě auta na všech soutěžích. A to není náš případ," vysvětlil Smeets.
Další, poměrně divoká, spekulace spojuje již vyvinutá Pola R WRC 2017 se značkou Prodrive. Ten se svého času staral o tovární program Subaru a MINI v MS. Aktuálně Prodrive nasazuje vozy Aston Martin ve vytrvalostních závodech a v rally se stará o tovární program čínské pobočky Volkswagenu (FAW-VW) v Čínském mistrovství. Nasazovaným vozem je Volkswagen Golf SCRC (na fotky auta se podívejte zde), a tudíž má Prodrive ke značce Volkswagen již jistý vztah.
Jak již ale Volkswagen v rámci Rally Australia oznámil, pro příští rok je ochotný pronajmout/prodat aktuální generaci Pola R WRC soukromníkům.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?