Konec Volkswagenu ve WRC vrhl na jezdecký trh tři velmi zkušené a kvalitní jezdce. Takový Tommi Mäkinen se tak pravděpodobně dočká tolik touženého špičkového jezdce, na kterého by bez této události v příští sezoně zřejmě nedosáhl. Šéf Toyoty má jasné priority.
Veškerý rallyový svět se teď točí kolem Sébastiena Ogiera. Mistr světa je po ukončení programu VW zajisté nejžhavějším želízkem na trhu jezdců. Zřejmě se bude čekat, kam vyrazí Ogier a až pak přijde čas na ostatní jezdce. Francouz po skončení Rally Australia hodně spěchal zpět do Evropy, kde na něj čekalo několik dní plných práce. Čekají na něj totiž testy World Rally Car speciálů od Citroënu, M-Sporti a Toyoty. Ogier si tak chce udělat lepší obrázek o možnostech, které se mu naskýtají.
Především pro Tommiho Mäkinena se tak nabízí skvělá příležitost, jak "nakopnout" velmi ctižádostivý projekty Toyoty. I pokud by Yaris WRC neměl být konkurenceschopný ve své první sezoně, tak s Ogierem za volantem by aspiroval minimálně na stupně vítězů. Tommi Mäkinen svoji snahu získat Ogiera nijak netají: "Je u nás na seznamu na prvním místě.
Za ním následují Jari-Matti Latvala a Andreas Mikkelsen. Chceme ale uzavřít smlouvu jenom s jedním ze tří volných jezdců Volkswagenu," řekl Fin pro 'Motorsport aktuell'. Podobná situace je u M-Sportu a Citroënu - všichni chtějí v první řadě Ogiera, avšak ne za každou cenu.
Zatímco u M-Sportu jde o rozpočet, který by byl třeba, u Citroënu jde o to, jestli do týmu vzít jezdce, který dříve odešel. Yves Matton, šéf Citroënu pro motorsport, a Sébastien Ogier se navzájem nenápadně 'oťukávají'. Další překážkou jeho návratu k Citroënu by mělo být, že Abu Dhabi, hlavní sponzor Citroënu, by nevycházel moc dobře s Red Bullem, který podporuje Ogiera.
Stejně jako dříve Matton, také Malcolm Wilson se nechal slyšet, že mu jde jen o Ogiera. Latvala a Mikkelsen nemají u Citroënu ani M-Sportu šanci: "Seb je jedinou možností," řekl Malcolm Wilson. To by mohlo mrzet hlavně Andrease Mikkelsena. V Austrálii sice Nor podal svůj nejlepší výkon kariéry a porazil Ogiera na trati, ale i tak se zdá, že jsou pro něj všechny dveře zavřené.
Pokud Ogier odmítne Toyotu, tak se své šance okamžitě chopí Latvala. Přitom Mikkelsen Latvalu porazil také v šampionátu. Zbývá tak Andreasovi pouze možnost jezdit s krajanem Ostbergem v privátním týmu? Tommi Mäkinen stále ale věří, že by Ogier mohl mít o jeho tým zájem: "Naším cílem je přivést to co nejplynuleji k světu, abychom se společně připravili na start sezony."
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.