Konec Volkswagenu ve WRC vrhl na jezdecký trh tři velmi zkušené a kvalitní jezdce. Takový Tommi Mäkinen se tak pravděpodobně dočká tolik touženého špičkového jezdce, na kterého by bez této události v příští sezoně zřejmě nedosáhl. Šéf Toyoty má jasné priority.
Veškerý rallyový svět se teď točí kolem Sébastiena Ogiera. Mistr světa je po ukončení programu VW zajisté nejžhavějším želízkem na trhu jezdců. Zřejmě se bude čekat, kam vyrazí Ogier a až pak přijde čas na ostatní jezdce. Francouz po skončení Rally Australia hodně spěchal zpět do Evropy, kde na něj čekalo několik dní plných práce. Čekají na něj totiž testy World Rally Car speciálů od Citroënu, M-Sporti a Toyoty. Ogier si tak chce udělat lepší obrázek o možnostech, které se mu naskýtají.
Především pro Tommiho Mäkinena se tak nabízí skvělá příležitost, jak "nakopnout" velmi ctižádostivý projekty Toyoty. I pokud by Yaris WRC neměl být konkurenceschopný ve své první sezoně, tak s Ogierem za volantem by aspiroval minimálně na stupně vítězů. Tommi Mäkinen svoji snahu získat Ogiera nijak netají: "Je u nás na seznamu na prvním místě.
Za ním následují Jari-Matti Latvala a Andreas Mikkelsen. Chceme ale uzavřít smlouvu jenom s jedním ze tří volných jezdců Volkswagenu," řekl Fin pro 'Motorsport aktuell'. Podobná situace je u M-Sportu a Citroënu - všichni chtějí v první řadě Ogiera, avšak ne za každou cenu.
Zatímco u M-Sportu jde o rozpočet, který by byl třeba, u Citroënu jde o to, jestli do týmu vzít jezdce, který dříve odešel. Yves Matton, šéf Citroënu pro motorsport, a Sébastien Ogier se navzájem nenápadně 'oťukávají'. Další překážkou jeho návratu k Citroënu by mělo být, že Abu Dhabi, hlavní sponzor Citroënu, by nevycházel moc dobře s Red Bullem, který podporuje Ogiera.
Stejně jako dříve Matton, také Malcolm Wilson se nechal slyšet, že mu jde jen o Ogiera. Latvala a Mikkelsen nemají u Citroënu ani M-Sportu šanci: "Seb je jedinou možností," řekl Malcolm Wilson. To by mohlo mrzet hlavně Andrease Mikkelsena. V Austrálii sice Nor podal svůj nejlepší výkon kariéry a porazil Ogiera na trati, ale i tak se zdá, že jsou pro něj všechny dveře zavřené.
Pokud Ogier odmítne Toyotu, tak se své šance okamžitě chopí Latvala. Přitom Mikkelsen Latvalu porazil také v šampionátu. Zbývá tak Andreasovi pouze možnost jezdit s krajanem Ostbergem v privátním týmu? Tommi Mäkinen stále ale věří, že by Ogier mohl mít o jeho tým zájem: "Naším cílem je přivést to co nejplynuleji k světu, abychom se společně připravili na start sezony."
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?