Zbude v roce 2017 ve WRC na Mikkelsena vůbec nějaké místo?

Kde (jestli vůbec) uvidíme Andrease Mikkelsena příští rok?
Kde (jestli vůbec) uvidíme Andrease Mikkelsena příští rok?, foto: Volkswagen Motorsport
iM2 22. listopadu 2016 22:32
Sdílej:

Konec Volkswagenu ve WRC vrhl na jezdecký trh tři velmi zkušené a kvalitní jezdce. Takový Tommi Mäkinen se tak pravděpodobně dočká tolik touženého špičkového jezdce, na kterého by bez této události v příští sezoně zřejmě nedosáhl. Šéf Toyoty má jasné priority.

Veškerý rallyový svět se teď točí kolem Sébastiena Ogiera. Mistr světa je po ukončení programu VW zajisté nejžhavějším želízkem na trhu jezdců. Zřejmě se bude čekat, kam vyrazí Ogier a až pak přijde čas na ostatní jezdce. Francouz po skončení Rally Australia hodně spěchal zpět do Evropy, kde na něj čekalo několik dní plných práce. Čekají na něj totiž testy World Rally Car speciálů od Citroënu, M-Sporti a Toyoty. Ogier si tak chce udělat lepší obrázek o možnostech, které se mu naskýtají. 

Především pro Tommiho Mäkinena se tak nabízí skvělá příležitost, jak "nakopnout" velmi ctižádostivý projekty Toyoty. I pokud by Yaris WRC neměl být konkurenceschopný ve své první sezoně, tak s Ogierem za volantem by aspiroval minimálně na stupně vítězů. Tommi Mäkinen svoji snahu získat Ogiera nijak netají: "Je u nás na seznamu na prvním místě.

Za ním následují Jari-Matti Latvala a Andreas Mikkelsen. Chceme ale uzavřít smlouvu jenom s jedním ze tří volných jezdců Volkswagenu," řekl Fin pro 'Motorsport aktuell'. Podobná situace je u M-Sportu a Citroënu - všichni chtějí v první řadě Ogiera, avšak ne za každou cenu.

Zatímco u M-Sportu jde o rozpočet, který by byl třeba, u Citroënu jde o to, jestli do týmu vzít jezdce, který dříve odešel. Yves Matton, šéf Citroënu pro motorsport, a Sébastien Ogier se navzájem nenápadně 'oťukávají'. Další překážkou jeho návratu k Citroënu by mělo být, že Abu Dhabi, hlavní sponzor Citroënu, by nevycházel moc dobře s Red Bullem, který podporuje Ogiera.

Stejně jako dříve Matton, také Malcolm Wilson se nechal slyšet, že mu jde jen o Ogiera. Latvala a Mikkelsen nemají u Citroënu ani M-Sportu šanci: "Seb je jedinou možností," řekl Malcolm Wilson. To by mohlo mrzet hlavně Andrease Mikkelsena. V Austrálii sice Nor podal svůj nejlepší výkon kariéry a porazil Ogiera na trati, ale i tak se zdá, že jsou pro něj všechny dveře zavřené.

Pokud Ogier odmítne Toyotu, tak se své šance okamžitě chopí Latvala. Přitom Mikkelsen Latvalu porazil také v šampionátu. Zbývá tak Andreasovi pouze možnost jezdit s krajanem Ostbergem v privátním týmu? Tommi Mäkinen stále ale věří, že by Ogier mohl mít o jeho tým zájem: "Naším cílem je přivést to co nejplynuleji k světu, abychom se společně připravili na start sezony."

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.