Zbude v roce 2017 ve WRC na Mikkelsena vůbec nějaké místo?

Kde (jestli vůbec) uvidíme Andrease Mikkelsena příští rok?
Kde (jestli vůbec) uvidíme Andrease Mikkelsena příští rok?, foto: Volkswagen Motorsport
iM2 22. listopadu 2016 22:32
Sdílej:

Konec Volkswagenu ve WRC vrhl na jezdecký trh tři velmi zkušené a kvalitní jezdce. Takový Tommi Mäkinen se tak pravděpodobně dočká tolik touženého špičkového jezdce, na kterého by bez této události v příští sezoně zřejmě nedosáhl. Šéf Toyoty má jasné priority.

Veškerý rallyový svět se teď točí kolem Sébastiena Ogiera. Mistr světa je po ukončení programu VW zajisté nejžhavějším želízkem na trhu jezdců. Zřejmě se bude čekat, kam vyrazí Ogier a až pak přijde čas na ostatní jezdce. Francouz po skončení Rally Australia hodně spěchal zpět do Evropy, kde na něj čekalo několik dní plných práce. Čekají na něj totiž testy World Rally Car speciálů od Citroënu, M-Sporti a Toyoty. Ogier si tak chce udělat lepší obrázek o možnostech, které se mu naskýtají. 

Především pro Tommiho Mäkinena se tak nabízí skvělá příležitost, jak "nakopnout" velmi ctižádostivý projekty Toyoty. I pokud by Yaris WRC neměl být konkurenceschopný ve své první sezoně, tak s Ogierem za volantem by aspiroval minimálně na stupně vítězů. Tommi Mäkinen svoji snahu získat Ogiera nijak netají: "Je u nás na seznamu na prvním místě.

Za ním následují Jari-Matti Latvala a Andreas Mikkelsen. Chceme ale uzavřít smlouvu jenom s jedním ze tří volných jezdců Volkswagenu," řekl Fin pro 'Motorsport aktuell'. Podobná situace je u M-Sportu a Citroënu - všichni chtějí v první řadě Ogiera, avšak ne za každou cenu.

Zatímco u M-Sportu jde o rozpočet, který by byl třeba, u Citroënu jde o to, jestli do týmu vzít jezdce, který dříve odešel. Yves Matton, šéf Citroënu pro motorsport, a Sébastien Ogier se navzájem nenápadně 'oťukávají'. Další překážkou jeho návratu k Citroënu by mělo být, že Abu Dhabi, hlavní sponzor Citroënu, by nevycházel moc dobře s Red Bullem, který podporuje Ogiera.

Stejně jako dříve Matton, také Malcolm Wilson se nechal slyšet, že mu jde jen o Ogiera. Latvala a Mikkelsen nemají u Citroënu ani M-Sportu šanci: "Seb je jedinou možností," řekl Malcolm Wilson. To by mohlo mrzet hlavně Andrease Mikkelsena. V Austrálii sice Nor podal svůj nejlepší výkon kariéry a porazil Ogiera na trati, ale i tak se zdá, že jsou pro něj všechny dveře zavřené.

Pokud Ogier odmítne Toyotu, tak se své šance okamžitě chopí Latvala. Přitom Mikkelsen Latvalu porazil také v šampionátu. Zbývá tak Andreasovi pouze možnost jezdit s krajanem Ostbergem v privátním týmu? Tommi Mäkinen stále ale věří, že by Ogier mohl mít o jeho tým zájem: "Naším cílem je přivést to co nejplynuleji k světu, abychom se společně připravili na start sezony."

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.