Ihned po ukončení soutěže v Coffs Harbour se špičky WRC přesunuly do Sydney, kde proběhl galavečer k ukončení letošní sezony. Jezdcem roku se stal Ott Tänak, který letos jezdil s podporou pneumatikářské značky DMACK a několikrát prohnal špičky WRC. Mezi spolujezdci se prosadil Nicolas Gilsoul.
Ott Tänak může slavit. Fanoušci rallysportu z celého světa jej zvolili jezdcem roku. Mezi spolujezdci vyhrál Nicolas Gilsoul, který naviguje v MS Thierryho Neuvillea.
Šéf VW Motorsport, Sven Smeets, převzal zvláštní cenu pro svůj tým za to, že dokázali získat titul mezi týmy hned čtyřikrát v řadě za sebou. Slavnostního večera se nezúčastnil Sébastien Ogier, který chce v nejkratším čase otestovat Ford od M-Sportu (některé zdroje uvádějí, že si vyzkouší i Citroën a Toyotu).
Během akce také došlo k vyhlášení pochromovaného Fordu Fiesta RS WRC Lorenza Bertelliho za "WRC 6 zbarvení roku". Vzhledem k tomu, že každý sponzor MS v rally mohl udělit svoji trofej, tak bylo gesto Sébastiena Ogiera, který v Polsku vzal na svá ramena Otta Tänaka poté, co Estonec jen těsně prohrál soutěž díky defektu na předposlední zkoušce, oceněno titulem Michelin-Magic-Moment. To výrobce hodinek, společnost, Certina ocenila nezapomenutelnou jízdu Haydena Paddona na Power Stage v Argentině, po které si připsal svoje první vítězství ve WRC. Výrobce dronů, společnost DJI, zase ocenila skok Andrease Mikkelsena na Fafe v Portugalsku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.