Ihned po ukončení soutěže v Coffs Harbour se špičky WRC přesunuly do Sydney, kde proběhl galavečer k ukončení letošní sezony. Jezdcem roku se stal Ott Tänak, který letos jezdil s podporou pneumatikářské značky DMACK a několikrát prohnal špičky WRC. Mezi spolujezdci se prosadil Nicolas Gilsoul.
Ott Tänak může slavit. Fanoušci rallysportu z celého světa jej zvolili jezdcem roku. Mezi spolujezdci vyhrál Nicolas Gilsoul, který naviguje v MS Thierryho Neuvillea.
Šéf VW Motorsport, Sven Smeets, převzal zvláštní cenu pro svůj tým za to, že dokázali získat titul mezi týmy hned čtyřikrát v řadě za sebou. Slavnostního večera se nezúčastnil Sébastien Ogier, který chce v nejkratším čase otestovat Ford od M-Sportu (některé zdroje uvádějí, že si vyzkouší i Citroën a Toyotu).
Během akce také došlo k vyhlášení pochromovaného Fordu Fiesta RS WRC Lorenza Bertelliho za "WRC 6 zbarvení roku". Vzhledem k tomu, že každý sponzor MS v rally mohl udělit svoji trofej, tak bylo gesto Sébastiena Ogiera, který v Polsku vzal na svá ramena Otta Tänaka poté, co Estonec jen těsně prohrál soutěž díky defektu na předposlední zkoušce, oceněno titulem Michelin-Magic-Moment. To výrobce hodinek, společnost, Certina ocenila nezapomenutelnou jízdu Haydena Paddona na Power Stage v Argentině, po které si připsal svoje první vítězství ve WRC. Výrobce dronů, společnost DJI, zase ocenila skok Andrease Mikkelsena na Fafe v Portugalsku.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.