AKTUALIZACE PO RZ23 - CÍL; Australská rally se po delší době vrátila do pozice soutěže, která uzavírá MS v automobilových soutěžích. Zdejší podnik se jezdí na velmi specifické šotolině, jejíž horní vrstvu tvoří malé kamínky, které velmi kloužou. Čištění trati zde tudíž bude hrát velkou roli. V Austrálii se bude rozhodovat o titulu vice-mistra mezi Thierrym Neuvillem a Andreasem Mikkelsenem. Zatím má k tomuto místu blíže Belgičan z týmu Hyundai. Třetí místo mu zajišťuje i přes případné vítězství Mikkelsena druhé místo mezi jezdci.
Průběh nedělní odpolední sekce:
Výsledky po RZ23
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. A. Mikkelsen - A. JaegerVolkswagen Polo R WRC 2:46:05,7 - - - 2. S. Ogier - J. IngrassiaVolkswagen Polo R WRC +14,9 3. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 WRC +1:12,6 4. H. Paddon - J. KennardHyundai i20 WRC +1:26,7 5. D. Sordo - M. MartíHyundai i20 WRC +20s +1:28,3 6. M. Ostberg - O. FloeneFord Fiesta RS WRC +1:41,5 7. O. Tänak - R. MölderFord Fiesta RS WRC +40s +3:04,3 8. E. Lappi - J. FermŠkoda Fabia R5 +7:32,3 9. J.-M. Latvala - M. AnttilaVolkswagen Polo R WRC +1:30min +7:56,9 10. L. Bertelli - S. ScattolinFord Fiesta RS WRC +8:00,1Průběh nedělní dopolední sekce:
Výsledky po RZ21
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. A. Mikkelsen - A. JaegerVolkswagen Polo R WRC 2:39:16,0 - - - 2. S. Ogier - J. IngrassiaVolkswagen Polo R WRC +22,7 3. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 WRC +1:15,1 4. D. Sordo - M. MartíHyundai i20 WRC +20s +1:29,2 5. H. Paddon - J. KennardHyundai i20 WRC +1:30,3 6. M. Ostberg - O. FloeneFord Fiesta RS WRC +1:39,3 7. O. Tänak - R. MölderFord Fiesta RS WRC +40s +2:59,9 8. E. Lappi - J. FermŠkoda Fabia R5 +7:14,2 9. L. Bertelli - S. ScattolinFord Fiesta RS WRC +7:43,4 10. J.-M. Latvala - M. AnttilaVolkswagen Polo R WRC +1:30min +7:56,3Průběh sobotní odpolední sekce:Odpoledne na posádky čekaly čtyři měřené testy. RZ15 (50,8 km) zvládl nejlépe Jari-Matti Latvala, druhý Sébastien Ogier zaostal o 0,9 vteřiny a třetí Andreas Mikkelsen o 5,5 vteřiny. Ogier se díky tomu posunul na průběžné druhé místo před Haydena Paddona (6. čas - +8,2 vteřiny). To Jari-Matti poskočil na jedenácté místo. Hodně posádek si ve stopce stěžovalo na poničené gumy. Andreas Mikkelsen přiznal, že mu Seb Ogier přislíbil případnou pomoc v boji o druhé místo v šampionátu.
Na RZ16 byl nejrychlejší Thierry Neuville, druhý čas zajel Seb Ogier (+0,6s) a třetí byl Hayden Paddon (+3,6s). Dani Sordo zajel čtvrtý čas a to mu stačilo na posunutí se před Madse Ostberga (pátý čas) v průběžné klasifikaci. Ve stopce hlásil problém Andreas Mikkelsen, kterému se spínaly dohromady jak brzdový tak i plynový pedál.
Pak už na posádky čekaly jen dva průjezdy 1,27 km dlouhou superspeciálkou. První průjezd touto speciálkou zvádl nejlépe Seb Ogier, druhý byl Dani Sordo (+0,6s) a třetí Andreas Mikkelsen (+1s). Ve druhém průjezdu byl nejrychlejší Andreas Mikkelsen, druhý čas zajel Seb Ogier (+0,2s) a třetí byli ve shodném čase Thierry Neuville a Dani Sordo (+0,7s).
Výsledky po RZ18
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. A. Mikkelsen - A. JaegerVolkswagen Polo R WRC 2:15:06,2 - - - 2. S. Ogier - J. IngrassiaVolkswagen Polo R WRC +2,0 3. H. Paddon - J. KennardHyundai i20 WRC +12,0 4. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 WRC +33,8 5. D. Sordo - M. MartíHyundai i20 WRC +20s +59,2 6. M. Ostberg - O. FloeneFord Fiesta RS WRC +1:00,6 7. E. Camilli - B. VeillasFord Fiesta RS WRC +1:21,7 8. O. Tänak - R. MölderFord Fiesta RS WRC +40s +2:19,9 9. L. Bertelli - S. ScattolinFord Fiesta RS WRC +4:56,6 10. E. Lappi - J. FermŠkoda Fabia R5 +5:22,7Průběh sobotní dopolední sekce:Hayden Paddon na tiskové konferenci po první etapě slíbil, že v sobotu bude útočit a svému slibu přesně dostál. Novozélanďan vyhrál sobotní první měřený test - 50 km dlouhou RZ Nambuca - o 2,5s před Jarim-Mattim Latvalou a hlavně 10,2s před Mikkelsenem. Tento výsledek posunul jezdce Hyundai ze čtvrté až na druhou příčku v průběžném pořadí. Dani Sordo (7. čas) šel celkově před Erica Camilliho (9. čas). Paddon měl však problém s prachem, který proudil do jeho vozu. Posádka si původně myslela, že to bylo v důsledku špatně zavřených dveří, následně se ukázalo, že někde ve voze musela být díra.
V RZ13 se předvedl Jari-Matti Latvala, který dohání páteční ztrátu a chtěl by se dostat alespoň do bodované desítky. V téměř 15 kilometrové zkoušce nadělil druhému Ogierovi a Ostbergovi (oba zajeli shodný čas) 7,8s. Paddon na tomto testu sjel na vedoucího Mikkelsena nepatrných 0,1s, na Ogiera ztratil 1,1s. Sobotní dopoledne moc nevyšlo Neuvilleovi (8., 9. a 4. čas), na kterého se zezadu dotahoval Mads Ostberg. Belgičan měl na své i20 WRC tvrdé pneumatiky a bojoval s přetáčivostí.
RZ14 byla krátká speciálka, kterou vyhráli společným časem Ogier, Mikkelsen a Sordo. Neuville a Paddon ztratili 0,2s. Časové rozdíly byly minimální a tento test neměl na celkové pořadí prakticky žádný vliv.
Výsledky po RZ14
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. A. Mikkelsen - A. JaegerVolkswagen Polo R WRC 1:36:08,4 - - - 2. H. Paddon - J. KennardHyundai i20 WRC +13,6 3. S. Ogier - J. IngrassiaVolkswagen Polo R WRC +16,6 4. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 WRC +39,8 5. M. Ostberg - O. FloeneFord Fiesta RS WRC +47,5 6. D. Sordo - M. MartíHyundai i20 WRC +20s +1:00,9 7. E. Camilli - B. VeillasFord Fiesta RS WRC +1:06,4 8. O. Tänak - R. MölderFord Fiesta RS WRC +40s +1:38,0 9. L. Bertelli - S. ScattolinFord Fiesta RS WRC +3:40,2 10. E. Lappi - J. FermŠkoda Fabia R5 +4:07,1Průběh páteční odpolední sekce:Odpoledne na posádky v Austrálii čekalo šest měřených testů, když čtyři klasické byly druhými průjezdy dopoledních zkoušek. Poslední dvě RZ obstarala superspeciálka, která byla odlišná od té dopolední a jela se hned dvakrát za sebou.
RZ6 zvládl nejrychleji Andreas Mikkelsen s Polem R WRC. Druhý Jari-Matti Latvala s opraveným autem ale zaostal pouze o 0,3s a třetí Sébastien Ogier o 1,6s. Ve stopce se posádky obecně shodovaly v tom, že povrch je dost drsný a to i na tvrdou směs pneumatik.
Na RZ7 byl nejrychlejší Thierry Neuville, druhý čas zajel opět Jari-Matti Latvala (+0,8s) a třetí byl Andreas Mikkelsen (+2,4s). Latvala po této zkoušce a chybě z rána figuroval na 23. místě. Eric Camilli se díky šestému času za zkoušce posunul na průběžné páté místo před svého týmového kolegu, Madse Ostberga. Nor zajel na této zkoušce až devátý čas (+6,2s), celkově byl mezi nimi v průběžném pořadí rozdíl 1,8s.
RZ8 zvládl nejlépe Sébastien Ogier, druhý čas zajel Thierry Neuville (+1,7s) a třetí čas zajel Andreas Mikkelsen (2,6s). Místa v průběžném pořadí si opět vyměnili jezdci M-Sportu, když se Mads Ostberg vrátil na páté místo před Erica Camilliho (po této RZ byl mezi nimi rozdíl 2,2 vteřiny). Andreas Mikkelsen ve stopce řekl, že mu během zkoušky spadla lahev s vodou pod pedál, a tak jí musel nohou udržovat bokem, což se mu podařilo. Spousta jezdců řeklo, že mají zničené pneumatiky (Ogier, Neuville, Paddon, Latvala, Tänak).
Na RZ9 byl nejrychlejší Sébastien Ogier, druhý čas zajeli shodně Thierry Neuville a Andreas Mikkelsen (+2,4s). Francouzský mistr světa se díky tomu posunul už na třetí místo průběžného pořadí. Naopak Hayden Paddon se propadl z průběžné druhé příčky až na čtvrtou. O příčku si totiž polepšil jeho týmový kolega, Thierry Neuville. Na sedmé místo povyskočil na úkor Daniho Sorda jezdec DMACKu, Ott Tänak.
Pak už na posádky čekal jen dvojitý průjezd 1,27 km dlouhé superspeciálky. Nejrychlejší v RZ10 byl Seb Ogier, druhý byl Andreas Mikkelsen (+0,5s) a třetí Jari-Matti Latvala (+1,4s). Ott Tänak před touto zkouškou dostal penalizaci 40 vteřin za pozdní příjezd do časové kontroly, který byl způsoben tím, že jej na přejezdu zastavila policie. Estonec se tak propadl zpět za Sorda v průběžném pořadí. Na průběžné deváté místo povyskočil Esapekka Lappi, který se dostal před Lorenza Bertelliho.
RZ11 zvládl nejrychleji opět Seb Ogier, druhý byl Hayden Paddon (+0,8s) a třetí čas shodně zajeli Thierry Neuville a Andreas Mikkelsen (+0,9s).
Výsledky po RZ11
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. A. Mikkelsen - A. JaegerVolkswagen Polo R WRC 57:16,7 - - - 2. S. Ogier - J. IngrassiaVolkswagen Polo R WRC +15,4 3. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 WRC +22,5 4. H. Paddon - J. KennardHyundai i20 WRC +23,7 5. M. Ostberg - O. FloeneFord Fiesta RS WRC +38,8 6. E. Camilli - B. VeillasFord Fiesta RS WRC +46,6 7. D. Sordo - M. MartíHyundai i20 WRC +20s +50,2 8. O. Tänak - R. MölderFord Fiesta RS WRC +40s +1:30,6 9. E. Lappi - J. FermŠkoda Fabia R5 +2:20,3 10. L. Bertelli - S. ScattolinFord Fiesta RS WRC +2:24,7Průběh páteční dopolední sekce:Úvodní zkouška soutěže měřila 7,88 km a nejrychleji ji projel Andreas Mikkelsen s Volkswagenem. Druhý nejrychlejší čas (+1,3s) zajel Ott Tänak, třetí příčku obsadili společně Hayden Paddon a Mads Ostberg (+1,4s). Mikkelsen v cíli přiznal, že jede na vítězství - cílem je druhé místo mezi jezdci. Do velkých problémů se dostal hned na první zkoušce dne Jari-Matti Latvala - šlo však čistě o jeho chybu. Fin trefil mostek a zničil zadní zavěšení. Thierry Neuville jedoucí druhý na trati hořekoval nad stopou, kterou před ním vyjel Sébastien Ogier.
Na RZ2 zajel nejrychlejší čas Hayden Paddon, který soutěž v Austrálii považuje za svoji domácí. O rovné 2 vteřiny překonal Andrease Mikkelsena a tudíž se posunul do čela soutěže. Třetí čas zajel Ott Tänak. Jari-Matti Latvala na přejezdu mezi zkouškami opravoval zavěšení levého zadního kola - finská posádka však potřebovala více času, než umožňoval harmonogram, do časové kontroly dojela o 6 minut později, za což dostali penalizaci 1 minuty. Čtvrtý čas a na celkovém čtvrtém místě se držel Dani Sordo. Za jeho zády (celkově i ve zkoušce) byly oba Fordy od M-Sportu v pořadí Ostberg, Camilli.
Třetí zkouška přinesla opět změnu na čele soutěže - díky vítězství na měřeném úseku se do čela vrátil Andreas Mikkelsen. Nor ve službách Volkswagenu byl o 1,7s rychlejší než Paddon na Hyundai i20 WRC, celkově vedl o 1,1s. Oba jezdci v úvodu předváděli krásný souboj o vedení. Třetím časem se blýskl Eric Camilli, který sice těžil z lepší startovní pozice, nicméně zažíval asi nejlepší etapu letošní sezony. Latvala opět nestihl o 3 minuty (=30 vteřin penalizace) časovou kontrolu. Jezdec VW navíc musel jet opatrně, aby o poškozené kolo nepřišel úplně. Ogier (zde až 8. čas) přiznal, že si může dovolit riskovat, protože nemá co ztratit. Dle Paddona neexistovala správná volba pneumatik - měkké byly moc měkké, tvrdé moc tvrdé...
RZ4 znamenala další vítězství pro Mikkelsena, když o 2,6s porazil Sébastiena Ogiera. Třetí čas zajel Thierry Neuville. Hodně za tomto testu ztratil Hayden Paddon, který doposud bojoval o vítězství s Mikkelsenem. Novozélanďan zaostal o 12,6s. Podle jeho slov se mu vymstila volba pneumatik - vpředu měl tvrdou sadu, vzadu měkkou. Auto bylo dle něj neřiditelné, několikrát málem udělal hodiny. Do problémů se dostal Dani Sordo, který přijel o 2 minuty později do časové kontroly a dostal 20s penalizace. Španěl tak spadl ze čtvrtého až na sedmé místo. Také Tänak se z 3. průběžné příčky poroučel až na 8., když udělal hodiny a měl problém s prachem a špatným rozpisem.
RZ5 byla krátká speciálka, kterou stejným časem vyhráli Mikkelsen a Neuville. 1 desetinu ztratil Ogier. Těsné to bylo po dopolední sekci mezi Ogierem, Neuvillem, Ostbergem a Camillim. Jezdce na 3. až 6. místě dělilo 2,3 s.
Po RZ5:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. A. Mikkelsen - A. JaegerVolkswagen Polo R WRC 28:32,9 - - - 2. H. Paddon - J. KennardHyundai i20 WRC +14,2 3. S. Ogier - J. IngrassiaVolkswagen Polo R WRC +20,1 4. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 WRC +21,1 5. M. Ostberg - O. FloeneFord Fiesta RS WRC +23,3 6. E. Camilli - B. VeillasFord Fiesta RS WRC +23,8 7. D. Sordo - M. MartíHyundai i20 WRC +20s +33,7 8. O. Tänak - R. MölderFord Fiesta RS WRC +37,8 9. L. Bertelli - S. ScattolinFord Fiesta RS WRC +1:06,5 10. E. Lappi - J. FermŠkoda Fabia R5 +1:10,0Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.