Navzdory odchodu Volkswagenu z WRC na konci sezony budeme moci sledovat vozy VW Polo R WRC (2016) na tratích šampionátu i příští rok. Němci se totiž rozhodli k prodeji vozů do soukromých rukou, čemuž až doposud vzdorovali.
Britskému Autosportu to připustil jeden ze zástupců německé značky: "Budeme diskutovat o možnosti prodeje vozů ze sezony 2016. Můžeme to udělat několika způsoby - buďto je můžeme provozovat my (šlo by o pronájem) a nebo je můžeme nechat provozovat soukromé týmy."
Od roku 2013, kdy Polo R WRC na tratě MS vyjelo, s ním nejel žádný soukromník - dokonce v MS ani nikdo jiný než trojice Ogier, Latvala a Mikkelsen. Kromě této informace je také zajímavé, že Volkswagen bude pokračovat v homologačních krocích u Pola R WRC 2017...
Můžeme se tedy dočkat překvapení na poslední chvili? "Chceme tento projekt dokončit. Jsme zhruba v 98 % a nechceme přestat, dokud nepřekročíme cílovou čáru. Budeme pokračovat v procesu homologace a budeme postupovat, dokud to bude možné.
Auto ale nemůže být plně homologované. Abyste dostali finální schválení od FIA a proběhla kompletní homologace, tak byste s autem museli startovat."
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.