Navzdory odchodu Volkswagenu z WRC na konci sezony budeme moci sledovat vozy VW Polo R WRC (2016) na tratích šampionátu i příští rok. Němci se totiž rozhodli k prodeji vozů do soukromých rukou, čemuž až doposud vzdorovali.
Britskému Autosportu to připustil jeden ze zástupců německé značky: "Budeme diskutovat o možnosti prodeje vozů ze sezony 2016. Můžeme to udělat několika způsoby - buďto je můžeme provozovat my (šlo by o pronájem) a nebo je můžeme nechat provozovat soukromé týmy."
Od roku 2013, kdy Polo R WRC na tratě MS vyjelo, s ním nejel žádný soukromník - dokonce v MS ani nikdo jiný než trojice Ogier, Latvala a Mikkelsen. Kromě této informace je také zajímavé, že Volkswagen bude pokračovat v homologačních krocích u Pola R WRC 2017...
Můžeme se tedy dočkat překvapení na poslední chvili? "Chceme tento projekt dokončit. Jsme zhruba v 98 % a nechceme přestat, dokud nepřekročíme cílovou čáru. Budeme pokračovat v procesu homologace a budeme postupovat, dokud to bude možné.
Auto ale nemůže být plně homologované. Abyste dostali finální schválení od FIA a proběhla kompletní homologace, tak byste s autem museli startovat."
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?