Navzdory odchodu Volkswagenu z WRC na konci sezony budeme moci sledovat vozy VW Polo R WRC (2016) na tratích šampionátu i příští rok. Němci se totiž rozhodli k prodeji vozů do soukromých rukou, čemuž až doposud vzdorovali.
Britskému Autosportu to připustil jeden ze zástupců německé značky: "Budeme diskutovat o možnosti prodeje vozů ze sezony 2016. Můžeme to udělat několika způsoby - buďto je můžeme provozovat my (šlo by o pronájem) a nebo je můžeme nechat provozovat soukromé týmy."
Od roku 2013, kdy Polo R WRC na tratě MS vyjelo, s ním nejel žádný soukromník - dokonce v MS ani nikdo jiný než trojice Ogier, Latvala a Mikkelsen. Kromě této informace je také zajímavé, že Volkswagen bude pokračovat v homologačních krocích u Pola R WRC 2017...
Můžeme se tedy dočkat překvapení na poslední chvili? "Chceme tento projekt dokončit. Jsme zhruba v 98 % a nechceme přestat, dokud nepřekročíme cílovou čáru. Budeme pokračovat v procesu homologace a budeme postupovat, dokud to bude možné.
Auto ale nemůže být plně homologované. Abyste dostali finální schválení od FIA a proběhla kompletní homologace, tak byste s autem museli startovat."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.