Ihned po oznámení konce učinkování Volkswagenu ve WRC se začalo spekulovat o tom, že by jej v nejvyšší lize rallysportu mohla nahradit Škoda. Dle nejrůznějších spekulací měla Škoda využít už vyvinuté Polo R WRC a zaplnit tak mezeru, která ve WRC odchodem VW vznikla. Nicméně předseda představenstva, Bernhard Maier, dal teď jednoznačně najevo, že jeho značka zůstává ve WRC2.
Idea, že by došlo k proměně již vyvinutého Pola R WRC na Fabii WRC získala mezi fanoušky samozřejmě velmi rychle patřičný ohlas. Realita je ale bohužel jiná. Nejenže do startu nové sezony zbývá už jenom málo času. Hlavním problémem je, že Škoda, respektive její představitelé, nemají o WRC zájem.
"V rallysportu jsme byli úspěšní a úspěšní budeme také v budoucnosti - v kategorii WRC2. Máme úspěšný zákaznický program, který nás nestojí žádné peníze a se kterým jsme vyhráli mistrovství. Proč bych to měl měnit? WRC2 je pro Škodu prima. Nabízí nejlepší protihodnotu, protože nás opravdu nic nestojí," řekl šéf představenstva firmy, Bernhard Maier, pro Autocar rezolutně.
Ve WRC zbývá poslední závod v Austrálii a Esapekka Lappi zde může získat titul v kategorii WRC2. Aby mohl slavit, tak musí Fin dojet buď na prvním nebo druhém místě. To není zase až tak těžký úkol vzhledem k tomu, že pole bude u protinožců dost slabé, protože dlouhou cestu si žádný soukromník nemůže dovolit.
I z tohoto důvodu je však tovární angažmá Škodovky v WRC2 často kritizováno - značka zde totiž startuje přímo proti svým zákazníkům. Lappiho konkurent v boji o titul, Teemu Suninen, například sedí v privátní Fabii R5.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.