Ihned po oznámení konce učinkování Volkswagenu ve WRC se začalo spekulovat o tom, že by jej v nejvyšší lize rallysportu mohla nahradit Škoda. Dle nejrůznějších spekulací měla Škoda využít už vyvinuté Polo R WRC a zaplnit tak mezeru, která ve WRC odchodem VW vznikla. Nicméně předseda představenstva, Bernhard Maier, dal teď jednoznačně najevo, že jeho značka zůstává ve WRC2.
Idea, že by došlo k proměně již vyvinutého Pola R WRC na Fabii WRC získala mezi fanoušky samozřejmě velmi rychle patřičný ohlas. Realita je ale bohužel jiná. Nejenže do startu nové sezony zbývá už jenom málo času. Hlavním problémem je, že Škoda, respektive její představitelé, nemají o WRC zájem.
"V rallysportu jsme byli úspěšní a úspěšní budeme také v budoucnosti - v kategorii WRC2. Máme úspěšný zákaznický program, který nás nestojí žádné peníze a se kterým jsme vyhráli mistrovství. Proč bych to měl měnit? WRC2 je pro Škodu prima. Nabízí nejlepší protihodnotu, protože nás opravdu nic nestojí," řekl šéf představenstva firmy, Bernhard Maier, pro Autocar rezolutně.
Ve WRC zbývá poslední závod v Austrálii a Esapekka Lappi zde může získat titul v kategorii WRC2. Aby mohl slavit, tak musí Fin dojet buď na prvním nebo druhém místě. To není zase až tak těžký úkol vzhledem k tomu, že pole bude u protinožců dost slabé, protože dlouhou cestu si žádný soukromník nemůže dovolit.
I z tohoto důvodu je však tovární angažmá Škodovky v WRC2 často kritizováno - značka zde totiž startuje přímo proti svým zákazníkům. Lappiho konkurent v boji o titul, Teemu Suninen, například sedí v privátní Fabii R5.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?