Ihned po oznámení konce učinkování Volkswagenu ve WRC se začalo spekulovat o tom, že by jej v nejvyšší lize rallysportu mohla nahradit Škoda. Dle nejrůznějších spekulací měla Škoda využít už vyvinuté Polo R WRC a zaplnit tak mezeru, která ve WRC odchodem VW vznikla. Nicméně předseda představenstva, Bernhard Maier, dal teď jednoznačně najevo, že jeho značka zůstává ve WRC2.
Idea, že by došlo k proměně již vyvinutého Pola R WRC na Fabii WRC získala mezi fanoušky samozřejmě velmi rychle patřičný ohlas. Realita je ale bohužel jiná. Nejenže do startu nové sezony zbývá už jenom málo času. Hlavním problémem je, že Škoda, respektive její představitelé, nemají o WRC zájem.
"V rallysportu jsme byli úspěšní a úspěšní budeme také v budoucnosti - v kategorii WRC2. Máme úspěšný zákaznický program, který nás nestojí žádné peníze a se kterým jsme vyhráli mistrovství. Proč bych to měl měnit? WRC2 je pro Škodu prima. Nabízí nejlepší protihodnotu, protože nás opravdu nic nestojí," řekl šéf představenstva firmy, Bernhard Maier, pro Autocar rezolutně.
Ve WRC zbývá poslední závod v Austrálii a Esapekka Lappi zde může získat titul v kategorii WRC2. Aby mohl slavit, tak musí Fin dojet buď na prvním nebo druhém místě. To není zase až tak těžký úkol vzhledem k tomu, že pole bude u protinožců dost slabé, protože dlouhou cestu si žádný soukromník nemůže dovolit.
I z tohoto důvodu je však tovární angažmá Škodovky v WRC2 často kritizováno - značka zde totiž startuje přímo proti svým zákazníkům. Lappiho konkurent v boji o titul, Teemu Suninen, například sedí v privátní Fabii R5.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?