V důsledku odchodu Volkswagenu z WRC se konec sezony pořádně zdramatizoval. Nejčastější otázkou současných dní je - kam půjde Sébastien Ogier? Příští týden by měl úřadující mistr světa usednout do Fordu Fiesta RS WRC.
Dojde k senzaci, o které spousta fanoušků sní? Sébastien Ogier si pohrává s myšlenkou přestupu do M-Sportu. Ve Walesu Francouz opět zopakoval, že lituje toho, že za tým Malcolma Wilsona ještě nikdy nejezdil: "Ale jeden nikdy neví..." řekl tehdy Francouz, o pár týdnů později už zřejmě usedne do Fordu v rámci testů.
Volkswagen krátce po Rally Wales oznámil svůj úmysl odejít z WRC - všichni tři současní jezdci sice mají platné smlouvy, ale samozřejmě chtějí všichni jezdit ve WRC i příští rok. Nejlepší karty v ruce má samozřejmě Sébastien Ogier. On je tím jezdcem, kterého chtějí všechny týmy.
Malcolm Wilson si tuto jedinečnou šanci velmi dobře uvědomuje a už se v pozadí enormně snaží dostat Sébastiena do svého týmu. Brit dokonce nepojede do Austrálie, aby byl schopen zajistit přichod Ogiera do M-Sportu! Malcolm zatím pozval Francouze na testy - ty se konají příští čtvrtek a pátek.
"Samozřejmě to půjde jen tehdy, pokud to Volkswagen schválí," říká Malcolm Wilson, který je přesvědčen o tom, že může Ogierovi nabídnout konkurenceschopné auto. "Je jasné, že uděláme vše pro to, abychom do našeho týmu dostali ty nejlepší jezdce. Ale není to v našich rukou - respektujeme smlouvy a ujednání. Avšak i přesto všechno doufáme, že Sébastien naši nabídku přijme a udělá si svůj názor na naše auto."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.