Časy se mění velmi rychle - ještě před nedávnem Tommi Mäkinen musel přiznat, že pro příští sezonu nebude mít k dispozici žádného top jezdce. Jenže díky odchodu Volkswagenu z MS má najednou hned tři možnosti.
Sébastien Ogier, Jari-Matti Latvala a Andreas Mikkelsen sice mají platné smlouvy, jenže po stažení se Volkswagenu z MS nemají k dipozici žádná auta. Šance na to, že by si tato trojice dala roční placené volno, je nereálná - všichni chtějí sedět ve WRC.
Šance na nový začátek se nabízí ve Finsku. Zde Tommi Mäkinen v posledních měsících vybudoval tovární tým Toyoty a vyvinul Yaris WRC. Toyota do projektu hodně investovala a s přispěním samotného šéfa automobilky, Akio Toyody, k týmu přišel i velký partner v podobě Microsoftu. Mäkinenovi však zatím chyběl špičkový jezdec - všichni totiž měli smlouvu již uzavřenou. To se ale v důsledku rozhodnutí Volkswagenu změnilo.
"Už před pár měsíci jsem řekl, že kdybych měl možnost získat tyto jezdce, tak bych se o to pokusil," řekl šéf týmu pro finskou MTV. Z aktuálních jezdců Volkswagenu má zájem o dva: "Už jsme v kontaktu s Ogierem a Latvalou. Jsou nejrychlejšími jezdci na světě a bylo by překvapivé, kdyby neměli zájem."
Posílit ale může Mäkinenův tým nejenom po jezdecké stránce. K dispozici je spousta techniků a mechaniků. Pro Tommiho skvělý dárek, avšak odchodu Volkswagenu lituje: "Vźdycky je dobré, když je v šampionátu co možná nejvíc výrobců. Je třeba se na to dívat takto: Díky rally programu se o Volkswagenu psalo také pozitivně a nejenom negativně v důsledku Dieselgate skandálu."
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?