Dle spekulací je Volkswagen těsně před odchodem z WRC. Koncernová značka Audi minulý týden takto odešla z WEC. Volkswagen sice ve Walesu oslavil svůj čtvrtý titul mezi značkami, avšak jeho budoucnost je podle zpráv britského 'Autosportu' v rukou představenstva - jednání bylo na plánu dnes ve Wolfsburgu.
Audi ukončilo minulý týden svoje 18 let trvající působení v závodech prototypů LMP1 ve WEC [World Endurance Championship] s tradičním vrcholem v podobě 24h v Le Mans. Audi se v budoucnu bude zaměřovat na Formuli E, která lépe pasuje k budoucností značky. Je zřejmé, že toto rozhodnutí ovlivnil emisní skandál, kterému koncern Volkswagen čelí.
Šéf Volkswagen Motorsport, Sven Smeets, odmítl komentovat spekulace o budoucnosti značky ve WRC. Smeets Autosportu řekl: "Zprávy o Audi se nás samozřejmě netýkají. Samozřejmě, že čtu stejné zprávy jako všichni ostatní. Ale nevím, co se děje v Audi. Spekulace o Volkswagenu začaly v Německu.
Jedna osoba, která nemá k motorsportu moc blízko, vznesla tuto otázku. Pak se k tomu přidalo, že se o tom uvažuje i ve Wolfsburgu. Nechci komentovat spekulace tohoto druhu." Je možné, že na zmíněném jednání představenstva bude program ve WRC prodloužen pouze o jeden rok (podobné rozhodnutí totiž mělo být učiněno i vloni těsně po vypuknutí skandálu).
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?