Dle spekulací je Volkswagen těsně před odchodem z WRC. Koncernová značka Audi minulý týden takto odešla z WEC. Volkswagen sice ve Walesu oslavil svůj čtvrtý titul mezi značkami, avšak jeho budoucnost je podle zpráv britského 'Autosportu' v rukou představenstva - jednání bylo na plánu dnes ve Wolfsburgu.
Audi ukončilo minulý týden svoje 18 let trvající působení v závodech prototypů LMP1 ve WEC [World Endurance Championship] s tradičním vrcholem v podobě 24h v Le Mans. Audi se v budoucnu bude zaměřovat na Formuli E, která lépe pasuje k budoucností značky. Je zřejmé, že toto rozhodnutí ovlivnil emisní skandál, kterému koncern Volkswagen čelí.
Šéf Volkswagen Motorsport, Sven Smeets, odmítl komentovat spekulace o budoucnosti značky ve WRC. Smeets Autosportu řekl: "Zprávy o Audi se nás samozřejmě netýkají. Samozřejmě, že čtu stejné zprávy jako všichni ostatní. Ale nevím, co se děje v Audi. Spekulace o Volkswagenu začaly v Německu.
Jedna osoba, která nemá k motorsportu moc blízko, vznesla tuto otázku. Pak se k tomu přidalo, že se o tom uvažuje i ve Wolfsburgu. Nechci komentovat spekulace tohoto druhu." Je možné, že na zmíněném jednání představenstva bude program ve WRC prodloužen pouze o jeden rok (podobné rozhodnutí totiž mělo být učiněno i vloni těsně po vypuknutí skandálu).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.