Ola Floene, navigátor Madse Ostberga, musel po druhé etapě vyhledat lékařskou péči. Nora postihl poměrně kuriózní problém, když jej na jednom z přejezdů zřejmě uštkl had.
47 letý navigátor pomáhal svému kolegovi, Madsi Ostbergovi, v práci na Fordu Fiesta RS WRC před páteční RZ Dyfnant, když ho, dle jeho slov, do ruky uštkl had. "V rychlosti jsme pracovali na autě a potřebovali jsme najít nějaký kámen, abychom autu zabránili, aby nám ujelo.
Zahled jsem jeden kámen, chytl ho a snažil se ho donést k autu. Nic jsem necítil. Po rychlostním testu jsem Madsovi řekl, že se necítím dobře. Do palce jsem dostal křeč a byl to zvláštní pocit. Bylo to horší a horší, když jsme dojeli na Chester [místo konání pátečního večerního testu], tak jsem se necítil vůbec dobře a moje ruka byla tak velká," popisuje Ola Floene.
Ola věřil, že se věci přes noc vyřeší a dnes už se bude cítit dobře. Na první dopolední zkoušce ale zjistil, že opak je pravdou: "Dnes byl [Ola] divný hned od rána. Nechoval se normálně. Na zkouškách docela bojoval, neměl vůbec dobrý rytmus. Rozpis četl, což není normální" říká Mads Ostberg.
"Mluvili jsme o tom a na další zkoušce se to pokusil zlepšit. Ale bylo to horší a horší. Na konci jsem se ho zeptal, jak se cítil a on přiznal, že ne moc dobře. Potom jsem se podíval na jeho ruku a viděl kousnutí," pokračuje jezdec. Floene vyhledal doktora v dopoledním přeskupení v Corrisu.
Ten mu dal tablety proti uštknutí. Ty zabraly a posádka mohla zdárně dokončit odpolední sekci. I když nikdo není schopen potvrdit uštknutí hadem, Ostberg o tom nepochybuje: "Z mé zkušenosti pokud jste uštknutí hadem, tak to vypadá přesně takto. V Norsku máme hada, který je jedovatý ale ne nebezpečný pro člověka. Možná po jeho uštknutí dostanete horečku a není Vám dobře. Tohle byly velmi podobné příznaky, je to bizardní."
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.