Jezdec Citroënu, Kris Meeke, věří, že podepsání tříletého kontraktu před startem letošní sezony stojí z části za zlepšením jeho formy v sezoně 2016.
Kris Meeke se k Citroënu přidal v roce 2014 a poté, co poslední dva roky odjel všechny závody, tak letos startuje pouze na vybraných soutěžích a hlavní zájem týmu letos leží na testech nového auta pro rok 2017. Kris letos i tak dokázal vyhrát v Portugalsku a ve Finsku. Navíc na Monte Carlu, ve Švédsku a na Korsice bojoval na čele o průběžné vedení, než ze soutěží odstoupil.
Když byl Brit dotázán na jeho letošní zlepšenou formu, tak 37letý soutěžák řekl, že podepsání dlouhodobého kontraktu poprvé v jeho kariéře pro něj z psychologického hlediska udělalo velký rozdíl. "Konečně mám dlouhodobý kontrakt, s Citroënem jsem podepsal na tři roky a je to můj vůbec první dlouhodobý kontrakt ve WRC," řekl Kris Meeke pro Motorsport.com.
"To mi poskytuje určitý stupeň jistoty a stability, psychologicky. Dělá to velký rozdíl. V předchozích letech jsem měl kontrakt na určitý počet soutěží, ne na celý rok. Pak jsem ho po každé soutěži obnovoval! Nejdelší kontrakt, který jsem měl před tímto, byl na jeden rok. Tentokrát mám tříletý kontrakt a jsem uvolněnější, koncentrovanější na svoji práci a také si ji mohu více užívat."
Kris byl schopen bojovat o vítězství na pěti ze šesti soutěží, do kterých letos odstartoval. Zcela logicky tak doufá, že si podobnou formu dokáže přenést také do sezony 2017. "Ve Finsku to bylo opravdu pěkné [vyhrát]. Ale mohlo se mi to podařit také na Monte Carlu! Vážně. Tento potenciál jsme měli všude. Stále potřebuju zkušenosti, ale v Monaku jsem bojoval o vítězství, ve Švédsku jsme měli velký potenciál, dařilo se nám tam velmi dobře. Na zbytku soutěží jsem měl vždy šanci bojovat o vítězství až na Katalánsko, kde stále potřebuju zkušenosti," pokračuje pilot Citroënu.
"Letos jsem ukázal, že jsem ve formě, DS3 WRC také byla velmi silná, ačkoliv jsme jí v podstatě během posledních dvou sezon nevyvíjeli. Věříme, že je to dobrý signál pro příští sezonu." Ačkoliv Meeke řekl, že stále potřebuje více zkušeností na nejvyšší úrovni rallysportu, aby mohl opravdu bojovat o titul, tak patří k nejstarším jezdcům špičky WRC. "Teď jsem nejstarším jezdcem ve WRC, ale zároveň jedním z nejméně zkušených, tedy kromě těch, kteří byli na začátku sezony nováčky."
"Můj mladý týmový kolega, Craig Breen, jel na Korsice, ale byla to zde jeho už pátá rally. Já jel na Korsice jen v roce 2006 a vloni. Co se zkušeností týče, tak se cítím mladý. Letos jsem nejel všechny soutěže, ale je to můj teprve třetí rok ve WRC. Viděli jsme, že jezdec Ogierova kalibru vyhrál titul až v šesté sezoně ve WRC. Stále se ještě musím všechno učit, získat jistotu v autě a rychlost, kterou s těmito auty jedete."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?