Jezdec Citroënu, Kris Meeke, věří, že podepsání tříletého kontraktu před startem letošní sezony stojí z části za zlepšením jeho formy v sezoně 2016.
Kris Meeke se k Citroënu přidal v roce 2014 a poté, co poslední dva roky odjel všechny závody, tak letos startuje pouze na vybraných soutěžích a hlavní zájem týmu letos leží na testech nového auta pro rok 2017. Kris letos i tak dokázal vyhrát v Portugalsku a ve Finsku. Navíc na Monte Carlu, ve Švédsku a na Korsice bojoval na čele o průběžné vedení, než ze soutěží odstoupil.
Když byl Brit dotázán na jeho letošní zlepšenou formu, tak 37letý soutěžák řekl, že podepsání dlouhodobého kontraktu poprvé v jeho kariéře pro něj z psychologického hlediska udělalo velký rozdíl. "Konečně mám dlouhodobý kontrakt, s Citroënem jsem podepsal na tři roky a je to můj vůbec první dlouhodobý kontrakt ve WRC," řekl Kris Meeke pro Motorsport.com.
"To mi poskytuje určitý stupeň jistoty a stability, psychologicky. Dělá to velký rozdíl. V předchozích letech jsem měl kontrakt na určitý počet soutěží, ne na celý rok. Pak jsem ho po každé soutěži obnovoval! Nejdelší kontrakt, který jsem měl před tímto, byl na jeden rok. Tentokrát mám tříletý kontrakt a jsem uvolněnější, koncentrovanější na svoji práci a také si ji mohu více užívat."
Kris byl schopen bojovat o vítězství na pěti ze šesti soutěží, do kterých letos odstartoval. Zcela logicky tak doufá, že si podobnou formu dokáže přenést také do sezony 2017. "Ve Finsku to bylo opravdu pěkné [vyhrát]. Ale mohlo se mi to podařit také na Monte Carlu! Vážně. Tento potenciál jsme měli všude. Stále potřebuju zkušenosti, ale v Monaku jsem bojoval o vítězství, ve Švédsku jsme měli velký potenciál, dařilo se nám tam velmi dobře. Na zbytku soutěží jsem měl vždy šanci bojovat o vítězství až na Katalánsko, kde stále potřebuju zkušenosti," pokračuje pilot Citroënu.
"Letos jsem ukázal, že jsem ve formě, DS3 WRC také byla velmi silná, ačkoliv jsme jí v podstatě během posledních dvou sezon nevyvíjeli. Věříme, že je to dobrý signál pro příští sezonu." Ačkoliv Meeke řekl, že stále potřebuje více zkušeností na nejvyšší úrovni rallysportu, aby mohl opravdu bojovat o titul, tak patří k nejstarším jezdcům špičky WRC. "Teď jsem nejstarším jezdcem ve WRC, ale zároveň jedním z nejméně zkušených, tedy kromě těch, kteří byli na začátku sezony nováčky."
"Můj mladý týmový kolega, Craig Breen, jel na Korsice, ale byla to zde jeho už pátá rally. Já jel na Korsice jen v roce 2006 a vloni. Co se zkušeností týče, tak se cítím mladý. Letos jsem nejel všechny soutěže, ale je to můj teprve třetí rok ve WRC. Viděli jsme, že jezdec Ogierova kalibru vyhrál titul až v šesté sezoně ve WRC. Stále se ještě musím všechno učit, získat jistotu v autě a rychlost, kterou s těmito auty jedete."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.