Jezdec Citroënu, Kris Meeke, věří, že podepsání tříletého kontraktu před startem letošní sezony stojí z části za zlepšením jeho formy v sezoně 2016.
Kris Meeke se k Citroënu přidal v roce 2014 a poté, co poslední dva roky odjel všechny závody, tak letos startuje pouze na vybraných soutěžích a hlavní zájem týmu letos leží na testech nového auta pro rok 2017. Kris letos i tak dokázal vyhrát v Portugalsku a ve Finsku. Navíc na Monte Carlu, ve Švédsku a na Korsice bojoval na čele o průběžné vedení, než ze soutěží odstoupil.
Když byl Brit dotázán na jeho letošní zlepšenou formu, tak 37letý soutěžák řekl, že podepsání dlouhodobého kontraktu poprvé v jeho kariéře pro něj z psychologického hlediska udělalo velký rozdíl. "Konečně mám dlouhodobý kontrakt, s Citroënem jsem podepsal na tři roky a je to můj vůbec první dlouhodobý kontrakt ve WRC," řekl Kris Meeke pro Motorsport.com.
"To mi poskytuje určitý stupeň jistoty a stability, psychologicky. Dělá to velký rozdíl. V předchozích letech jsem měl kontrakt na určitý počet soutěží, ne na celý rok. Pak jsem ho po každé soutěži obnovoval! Nejdelší kontrakt, který jsem měl před tímto, byl na jeden rok. Tentokrát mám tříletý kontrakt a jsem uvolněnější, koncentrovanější na svoji práci a také si ji mohu více užívat."
Kris byl schopen bojovat o vítězství na pěti ze šesti soutěží, do kterých letos odstartoval. Zcela logicky tak doufá, že si podobnou formu dokáže přenést také do sezony 2017. "Ve Finsku to bylo opravdu pěkné [vyhrát]. Ale mohlo se mi to podařit také na Monte Carlu! Vážně. Tento potenciál jsme měli všude. Stále potřebuju zkušenosti, ale v Monaku jsem bojoval o vítězství, ve Švédsku jsme měli velký potenciál, dařilo se nám tam velmi dobře. Na zbytku soutěží jsem měl vždy šanci bojovat o vítězství až na Katalánsko, kde stále potřebuju zkušenosti," pokračuje pilot Citroënu.
"Letos jsem ukázal, že jsem ve formě, DS3 WRC také byla velmi silná, ačkoliv jsme jí v podstatě během posledních dvou sezon nevyvíjeli. Věříme, že je to dobrý signál pro příští sezonu." Ačkoliv Meeke řekl, že stále potřebuje více zkušeností na nejvyšší úrovni rallysportu, aby mohl opravdu bojovat o titul, tak patří k nejstarším jezdcům špičky WRC. "Teď jsem nejstarším jezdcem ve WRC, ale zároveň jedním z nejméně zkušených, tedy kromě těch, kteří byli na začátku sezony nováčky."
"Můj mladý týmový kolega, Craig Breen, jel na Korsice, ale byla to zde jeho už pátá rally. Já jel na Korsice jen v roce 2006 a vloni. Co se zkušeností týče, tak se cítím mladý. Letos jsem nejel všechny soutěže, ale je to můj teprve třetí rok ve WRC. Viděli jsme, že jezdec Ogierova kalibru vyhrál titul až v šesté sezoně ve WRC. Stále se ještě musím všechno učit, získat jistotu v autě a rychlost, kterou s těmito auty jedete."
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.