Aspirace Číny na svůj závod ve World Rally Championship se posunula minimálně o rok. Aktuálně to vypadá tak, že Čínu ve WRC minimálně do sezony 2018 neuvidíme.
Letošní podnik v Číně, který se měl jet v září, byl na poslední chvíli zrušen. V oficiálním stanovisku stálo, že příčinou byly zničené cesty po velkých záplávách v oblasti soutěže. Ale někteří vznášeli obavy, jestli je lokace kolem města Huairou vhodnou volbou pro uspořádání soutěže. Jeden zdroj z Číny, který si trasu soutěže v týdnu před plánovaným datem konání podniku projel, nalil poměrně chladnou vodu na oficiální řeči ohledně poničených cest.
"Na celé cestě byly, řekl bych, dvě místa, která mohla činit problém a jedno z nich mohlo být jednoduše opraveno. Tato rally se mohla jet na těch cestách, jak byly - to je bez debaty. Největší otázkou, kterou si tu musíme klást, je, jestli tento region opravdu chce a je schopen hostit a zvládnout soutěž MS. Samozřejmě, jiné regiony Číny jsou," říká čínský zdroj britskému Autosportu.
CEO Citroënu, Linda Jackson, však v minulosti jasně řekla, že důvodem plnohodnotného znovuzapojení se Citroënu do WRC je dlouhodobá přítomnost soutěže z Číny. To šéf týmu, Yves Matton, řekl, že touha závodit v Číně u Citroënu zůstává, ale důraz je z pohledu značky kladen na dlouhodobou stabilitu soutěže.
"Zorganizovat soutěž v Číně se zdá být velmi náročné. Zajímá nás, aby byla soutěž v Číně, ale to, co nás zajímá, je soutěž, která bude schopna zůstat v šampionátu, ne soutěž, která přijde na jeden rok. Za mě, nepotřebujeme, aby to bylo ve spěchu. Je to otázka mít jednu dobou na dlouhou dobu," řekl šéf Citroën Sportu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?