Ott Tänak se nechal slyšet, že rychlost nového Fordu Fiesta RS WRC 2017 na něj udělal velký dojem. Estonec podle zpráv britského Autosportu navíc míří pro sezonu 2017 do M-Sportu.
O možném návratu Estonece do M-Sportu se již nějakou dobu spekuluje. Zdroj přímo z týmu britskému 'Autosportu' řekl: "Jasně, že je Ott zpět v týmu [M-Sport] pro příští sezonu. Psala se spousta hloupostí o tom, že Ott půjde k Toyotě nebo jinam, ale to se nestane.
Viděli jste, jak moc Tänak testuje nové auto M-Sportu? Malcolm [Wilson] by ho nenechal tolik testovat, kdyby ho nechtěl nasadit příští sezonu. Ott bude příští rok zpátky a bude s námi vyhrávat." Mezitím se k testu nového auta vyjádřil i sám jezdec. Ten s autem jezdil před Katalánskou rally na asfaltu ve Španělsku, poté tento týden na šotolině ve Finsku.
"Je to velký pokrok. Upřímně mohu říci, že tohle je velmi speciální auto. Je tak hezké a má tolik potenciálu. Když jsem auto testoval, tak mi to připadlo, jako když jsem přesedal z vozu skupiny N do současného WRC. Aerodynamika je skvělá, mnohem lepší než co jsem čekal.
Jasně, i vozy pro rok 2016 vytvářejí určitý přítlak. Ale když se s novým autem dostanete na určitou rychlost, tak opravdu cítíte, jak je auto tlačeno k zemi. To je neuvěřitelné," říká Ott Tänak. Testy M-Sportu s novým autem budou v nadcházejících 6 týdnech probíhat ve Finsku, Španělsku, Francii a ve Švédsku.
Malcolm Wilson k tomu dodává: "Sledovali jsme stavbu tohoto auta. Teď je opravdu skvělé jej vidět jezdit. Jsme spokojeni s výsledky, které nám naši hoši dodali." M-Sportu již jezdí s testovacím prototypem, který je postaven na základě budoucího Fordu Fiesta.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?