Ott Tänak se nechal slyšet, že rychlost nového Fordu Fiesta RS WRC 2017 na něj udělal velký dojem. Estonec podle zpráv britského Autosportu navíc míří pro sezonu 2017 do M-Sportu.
O možném návratu Estonece do M-Sportu se již nějakou dobu spekuluje. Zdroj přímo z týmu britskému 'Autosportu' řekl: "Jasně, že je Ott zpět v týmu [M-Sport] pro příští sezonu. Psala se spousta hloupostí o tom, že Ott půjde k Toyotě nebo jinam, ale to se nestane.
Viděli jste, jak moc Tänak testuje nové auto M-Sportu? Malcolm [Wilson] by ho nenechal tolik testovat, kdyby ho nechtěl nasadit příští sezonu. Ott bude příští rok zpátky a bude s námi vyhrávat." Mezitím se k testu nového auta vyjádřil i sám jezdec. Ten s autem jezdil před Katalánskou rally na asfaltu ve Španělsku, poté tento týden na šotolině ve Finsku.
"Je to velký pokrok. Upřímně mohu říci, že tohle je velmi speciální auto. Je tak hezké a má tolik potenciálu. Když jsem auto testoval, tak mi to připadlo, jako když jsem přesedal z vozu skupiny N do současného WRC. Aerodynamika je skvělá, mnohem lepší než co jsem čekal.
Jasně, i vozy pro rok 2016 vytvářejí určitý přítlak. Ale když se s novým autem dostanete na určitou rychlost, tak opravdu cítíte, jak je auto tlačeno k zemi. To je neuvěřitelné," říká Ott Tänak. Testy M-Sportu s novým autem budou v nadcházejících 6 týdnech probíhat ve Finsku, Španělsku, Francii a ve Švédsku.
Malcolm Wilson k tomu dodává: "Sledovali jsme stavbu tohoto auta. Teď je opravdu skvělé jej vidět jezdit. Jsme spokojeni s výsledky, které nám naši hoši dodali." M-Sportu již jezdí s testovacím prototypem, který je postaven na základě budoucího Fordu Fiesta.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?