Ott Tänak se nechal slyšet, že rychlost nového Fordu Fiesta RS WRC 2017 na něj udělal velký dojem. Estonec podle zpráv britského Autosportu navíc míří pro sezonu 2017 do M-Sportu.
O možném návratu Estonece do M-Sportu se již nějakou dobu spekuluje. Zdroj přímo z týmu britskému 'Autosportu' řekl: "Jasně, že je Ott zpět v týmu [M-Sport] pro příští sezonu. Psala se spousta hloupostí o tom, že Ott půjde k Toyotě nebo jinam, ale to se nestane.
Viděli jste, jak moc Tänak testuje nové auto M-Sportu? Malcolm [Wilson] by ho nenechal tolik testovat, kdyby ho nechtěl nasadit příští sezonu. Ott bude příští rok zpátky a bude s námi vyhrávat." Mezitím se k testu nového auta vyjádřil i sám jezdec. Ten s autem jezdil před Katalánskou rally na asfaltu ve Španělsku, poté tento týden na šotolině ve Finsku.
"Je to velký pokrok. Upřímně mohu říci, že tohle je velmi speciální auto. Je tak hezké a má tolik potenciálu. Když jsem auto testoval, tak mi to připadlo, jako když jsem přesedal z vozu skupiny N do současného WRC. Aerodynamika je skvělá, mnohem lepší než co jsem čekal.
Jasně, i vozy pro rok 2016 vytvářejí určitý přítlak. Ale když se s novým autem dostanete na určitou rychlost, tak opravdu cítíte, jak je auto tlačeno k zemi. To je neuvěřitelné," říká Ott Tänak. Testy M-Sportu s novým autem budou v nadcházejících 6 týdnech probíhat ve Finsku, Španělsku, Francii a ve Švédsku.
Malcolm Wilson k tomu dodává: "Sledovali jsme stavbu tohoto auta. Teď je opravdu skvělé jej vidět jezdit. Jsme spokojeni s výsledky, které nám naši hoši dodali." M-Sportu již jezdí s testovacím prototypem, který je postaven na základě budoucího Fordu Fiesta.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?