Ott Tänak se nechal slyšet, že rychlost nového Fordu Fiesta RS WRC 2017 na něj udělal velký dojem. Estonec podle zpráv britského Autosportu navíc míří pro sezonu 2017 do M-Sportu.
O možném návratu Estonece do M-Sportu se již nějakou dobu spekuluje. Zdroj přímo z týmu britskému 'Autosportu' řekl: "Jasně, že je Ott zpět v týmu [M-Sport] pro příští sezonu. Psala se spousta hloupostí o tom, že Ott půjde k Toyotě nebo jinam, ale to se nestane.
Viděli jste, jak moc Tänak testuje nové auto M-Sportu? Malcolm [Wilson] by ho nenechal tolik testovat, kdyby ho nechtěl nasadit příští sezonu. Ott bude příští rok zpátky a bude s námi vyhrávat." Mezitím se k testu nového auta vyjádřil i sám jezdec. Ten s autem jezdil před Katalánskou rally na asfaltu ve Španělsku, poté tento týden na šotolině ve Finsku.
"Je to velký pokrok. Upřímně mohu říci, že tohle je velmi speciální auto. Je tak hezké a má tolik potenciálu. Když jsem auto testoval, tak mi to připadlo, jako když jsem přesedal z vozu skupiny N do současného WRC. Aerodynamika je skvělá, mnohem lepší než co jsem čekal.
Jasně, i vozy pro rok 2016 vytvářejí určitý přítlak. Ale když se s novým autem dostanete na určitou rychlost, tak opravdu cítíte, jak je auto tlačeno k zemi. To je neuvěřitelné," říká Ott Tänak. Testy M-Sportu s novým autem budou v nadcházejících 6 týdnech probíhat ve Finsku, Španělsku, Francii a ve Švédsku.
Malcolm Wilson k tomu dodává: "Sledovali jsme stavbu tohoto auta. Teď je opravdu skvělé jej vidět jezdit. Jsme spokojeni s výsledky, které nám naši hoši dodali." M-Sportu již jezdí s testovacím prototypem, který je postaven na základě budoucího Fordu Fiesta.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.