Citroën potvrzuje Lefebvra i Breena jako týmové kolegy pro Meekea

Citroën oznámil, kdo bude vedle Krise Meekea pilotovat C3 WRC v příští sezoně
Citroën oznámil, kdo bude vedle Krise Meekea pilotovat C3 WRC v příští sezoně, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 5. října 2016 20:31
Sdílej:

Craig Breen a Stéphane Lefebvre se přidají ke Krisi Meekeovi a příští rok budou společně hájit barvy továrního týmu Citroën, který se po roční pauze vrací s plným nasazení do World Rally Championship.

To, že je oznámení jezdecké sestavy Citroënu na spadnutí se už nějakou dobu vědělo (více zde). Oba jezdi byli součástí polotovárního programu týmu Citroën v tomto roce, kdy byli pod drobnohledem šéfa týmu, Yvese Mattona. Ten si je chtěl především otestovat pro příští sezonu. Jak vidno, v testech se jezdci osvědčili. Jedničkou týmu bude Kris Meeke, který pojede všechny závody. Breen a Lefebvre budou alternovat ve druhém autě do té doby, než bude postaven třetí soutěžní speciál C3 WRC.

To bude pravděpodobně až na Rally Portugal v květnu. Na lednovou Rally Monte Carlo to tým nestihne skoro určitě, do Švédska zřejmě také ne a do Jižní Ameriky by vůz zřejmě nestihl dopravit (respektive stihl, ale je tu otázka nákladů). Na druhou stranu se příští rok mezi Mexikem a Argentinou pojede ještě ve Francii... Každopádně ve čtvrtém autě se na vybraných soutěžích představí sponzor týmu, šejk Khalid Al-Qassimi. 

Craig Breen britskému Autosportu ke své nové smlouvě řekl: "Dělali jsme na tom několik týdnů, ale konečné potvrzení jsem dostal minulý víkend na Korsice. Upřímně, na tento kus papíru v mé ruce se nemohu vynadívat. Nevím, jak jsem usnul v sobotu v noci, kdy mi to bylo oznámeno. To je vše, o čem jsem snil."

Breen si také vzpomněl na svého někdejšího spolujezdce, Garetha Robertse [Jaffa], který zahynul při společné nehodě v roce 2012: "To je to, na čem jsme Jaffa a já tak tvrdě pracovali. Vím, že bude vedle mě. Stále je to docela zdrcující, je to speciální den."

Šéf Citroënu, Yves Matton, připustil, že tým měl pro příští rok několik možností, ale nakonec jej nejvíce zaujala možnost angažovat Breena a Lefebvra. "Ohledně volby našich posádek pro budoucnost jsme měli několik scénářů. Díky tomu, že jsme vedle Krise vybrali dvě mladé posádky, tak si nemyslím, že bychom mohli být nařčeni z toho, že jsme si zvolili jednoduchou cestu. Ale toto originální řešení odpovídá smýšlení Citroënu. 

Když jsme je viděli, jak v této sezoně jezdili pro Abu Dhabi Total WRT, tak věříme v potenciál Craiga Breena a Stéphana Lefebvra. Mají přirozený talent, motivaci a pracovní morálku na to, aby vyhrávali rally. Také bych řekl, že jsme hrdí na to, že jsme dostali tyto mladé jezdce - kteří byli s PSA Group několik let - na vrcholnou úroveň sportu. Na začátku sezony nebudeme mít jinou možnost, než je posadit za volant druhého Citroënu C3 WRC. Ale jakmile to jen bude možné, tak naše tři posádky budou startovat každá sama," zakončil Matton. 

Jen připomeňme, že Kris Meeke má s týmem tříletou smlouvu od konce minulé sezony. Kontrakty Breena a Lefebvra jsou uzavřeny do konce roku 2018. Na konci sezony 2018 tak Citroën teoreticky může zůstat bez jezdců. Meeke, Breen a Al-Qassimi pojedou s DS 3 WRC týmu PH Sport na nadcházející Rally Španělsko. Lefebvre by se měl poprvé od svého zranění v Německu vrátit do soutěže ve Walesu, kde pojede místo Al-Quassimiho. Všichni tři jezdci se také nadále podílejí na vývoji nového Citroënu C3 WRC.

Sestavy jednotlivých továrních týmů na rok 2017:Volkswagen: Sébastien Ogier, Andreas Mikkelsen a Jari-Matti LatvalaHyundai: Thierry Neuville, Hayden Paddon a Dani SordoCitroën: Kris Meeke, Craig Breen a Stéphane LefebvreM-Sport: Eric Camilli, ???, (??? - Wilson v jednom z rozhovorů řekl, že pokud bude muset nasadit třetí auto, tak jedině platícího jezdce)Toyota: zřejmě Juho Hanninen a Esapekka Lappi

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.