Craig Breen a Stéphane Lefebvre se přidají ke Krisi Meekeovi a příští rok budou společně hájit barvy továrního týmu Citroën, který se po roční pauze vrací s plným nasazení do World Rally Championship.
To, že je oznámení jezdecké sestavy Citroënu na spadnutí se už nějakou dobu vědělo (více zde). Oba jezdi byli součástí polotovárního programu týmu Citroën v tomto roce, kdy byli pod drobnohledem šéfa týmu, Yvese Mattona. Ten si je chtěl především otestovat pro příští sezonu. Jak vidno, v testech se jezdci osvědčili. Jedničkou týmu bude Kris Meeke, který pojede všechny závody. Breen a Lefebvre budou alternovat ve druhém autě do té doby, než bude postaven třetí soutěžní speciál C3 WRC.
To bude pravděpodobně až na Rally Portugal v květnu. Na lednovou Rally Monte Carlo to tým nestihne skoro určitě, do Švédska zřejmě také ne a do Jižní Ameriky by vůz zřejmě nestihl dopravit (respektive stihl, ale je tu otázka nákladů). Na druhou stranu se příští rok mezi Mexikem a Argentinou pojede ještě ve Francii... Každopádně ve čtvrtém autě se na vybraných soutěžích představí sponzor týmu, šejk Khalid Al-Qassimi.
Craig Breen britskému Autosportu ke své nové smlouvě řekl: "Dělali jsme na tom několik týdnů, ale konečné potvrzení jsem dostal minulý víkend na Korsice. Upřímně, na tento kus papíru v mé ruce se nemohu vynadívat. Nevím, jak jsem usnul v sobotu v noci, kdy mi to bylo oznámeno. To je vše, o čem jsem snil."
Breen si také vzpomněl na svého někdejšího spolujezdce, Garetha Robertse [Jaffa], který zahynul při společné nehodě v roce 2012: "To je to, na čem jsme Jaffa a já tak tvrdě pracovali. Vím, že bude vedle mě. Stále je to docela zdrcující, je to speciální den."
Šéf Citroënu, Yves Matton, připustil, že tým měl pro příští rok několik možností, ale nakonec jej nejvíce zaujala možnost angažovat Breena a Lefebvra. "Ohledně volby našich posádek pro budoucnost jsme měli několik scénářů. Díky tomu, že jsme vedle Krise vybrali dvě mladé posádky, tak si nemyslím, že bychom mohli být nařčeni z toho, že jsme si zvolili jednoduchou cestu. Ale toto originální řešení odpovídá smýšlení Citroënu.
Když jsme je viděli, jak v této sezoně jezdili pro Abu Dhabi Total WRT, tak věříme v potenciál Craiga Breena a Stéphana Lefebvra. Mají přirozený talent, motivaci a pracovní morálku na to, aby vyhrávali rally. Také bych řekl, že jsme hrdí na to, že jsme dostali tyto mladé jezdce - kteří byli s PSA Group několik let - na vrcholnou úroveň sportu. Na začátku sezony nebudeme mít jinou možnost, než je posadit za volant druhého Citroënu C3 WRC. Ale jakmile to jen bude možné, tak naše tři posádky budou startovat každá sama," zakončil Matton.
Jen připomeňme, že Kris Meeke má s týmem tříletou smlouvu od konce minulé sezony. Kontrakty Breena a Lefebvra jsou uzavřeny do konce roku 2018. Na konci sezony 2018 tak Citroën teoreticky může zůstat bez jezdců. Meeke, Breen a Al-Qassimi pojedou s DS 3 WRC týmu PH Sport na nadcházející Rally Španělsko. Lefebvre by se měl poprvé od svého zranění v Německu vrátit do soutěže ve Walesu, kde pojede místo Al-Quassimiho. Všichni tři jezdci se také nadále podílejí na vývoji nového Citroënu C3 WRC.
Sestavy jednotlivých továrních týmů na rok 2017:Volkswagen: Sébastien Ogier, Andreas Mikkelsen a Jari-Matti LatvalaHyundai: Thierry Neuville, Hayden Paddon a Dani SordoCitroën: Kris Meeke, Craig Breen a Stéphane LefebvreM-Sport: Eric Camilli, ???, (??? - Wilson v jednom z rozhovorů řekl, že pokud bude muset nasadit třetí auto, tak jedině platícího jezdce)Toyota: zřejmě Juho Hanninen a Esapekka Lappi
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?