Craig Breen a Stéphane Lefebvre se přidají ke Krisi Meekeovi a příští rok budou společně hájit barvy továrního týmu Citroën, který se po roční pauze vrací s plným nasazení do World Rally Championship.
To, že je oznámení jezdecké sestavy Citroënu na spadnutí se už nějakou dobu vědělo (více zde). Oba jezdi byli součástí polotovárního programu týmu Citroën v tomto roce, kdy byli pod drobnohledem šéfa týmu, Yvese Mattona. Ten si je chtěl především otestovat pro příští sezonu. Jak vidno, v testech se jezdci osvědčili. Jedničkou týmu bude Kris Meeke, který pojede všechny závody. Breen a Lefebvre budou alternovat ve druhém autě do té doby, než bude postaven třetí soutěžní speciál C3 WRC.
To bude pravděpodobně až na Rally Portugal v květnu. Na lednovou Rally Monte Carlo to tým nestihne skoro určitě, do Švédska zřejmě také ne a do Jižní Ameriky by vůz zřejmě nestihl dopravit (respektive stihl, ale je tu otázka nákladů). Na druhou stranu se příští rok mezi Mexikem a Argentinou pojede ještě ve Francii... Každopádně ve čtvrtém autě se na vybraných soutěžích představí sponzor týmu, šejk Khalid Al-Qassimi.
Craig Breen britskému Autosportu ke své nové smlouvě řekl: "Dělali jsme na tom několik týdnů, ale konečné potvrzení jsem dostal minulý víkend na Korsice. Upřímně, na tento kus papíru v mé ruce se nemohu vynadívat. Nevím, jak jsem usnul v sobotu v noci, kdy mi to bylo oznámeno. To je vše, o čem jsem snil."
Breen si také vzpomněl na svého někdejšího spolujezdce, Garetha Robertse [Jaffa], který zahynul při společné nehodě v roce 2012: "To je to, na čem jsme Jaffa a já tak tvrdě pracovali. Vím, že bude vedle mě. Stále je to docela zdrcující, je to speciální den."
Šéf Citroënu, Yves Matton, připustil, že tým měl pro příští rok několik možností, ale nakonec jej nejvíce zaujala možnost angažovat Breena a Lefebvra. "Ohledně volby našich posádek pro budoucnost jsme měli několik scénářů. Díky tomu, že jsme vedle Krise vybrali dvě mladé posádky, tak si nemyslím, že bychom mohli být nařčeni z toho, že jsme si zvolili jednoduchou cestu. Ale toto originální řešení odpovídá smýšlení Citroënu.
Když jsme je viděli, jak v této sezoně jezdili pro Abu Dhabi Total WRT, tak věříme v potenciál Craiga Breena a Stéphana Lefebvra. Mají přirozený talent, motivaci a pracovní morálku na to, aby vyhrávali rally. Také bych řekl, že jsme hrdí na to, že jsme dostali tyto mladé jezdce - kteří byli s PSA Group několik let - na vrcholnou úroveň sportu. Na začátku sezony nebudeme mít jinou možnost, než je posadit za volant druhého Citroënu C3 WRC. Ale jakmile to jen bude možné, tak naše tři posádky budou startovat každá sama," zakončil Matton.
Jen připomeňme, že Kris Meeke má s týmem tříletou smlouvu od konce minulé sezony. Kontrakty Breena a Lefebvra jsou uzavřeny do konce roku 2018. Na konci sezony 2018 tak Citroën teoreticky může zůstat bez jezdců. Meeke, Breen a Al-Qassimi pojedou s DS 3 WRC týmu PH Sport na nadcházející Rally Španělsko. Lefebvre by se měl poprvé od svého zranění v Německu vrátit do soutěže ve Walesu, kde pojede místo Al-Quassimiho. Všichni tři jezdci se také nadále podílejí na vývoji nového Citroënu C3 WRC.
Sestavy jednotlivých továrních týmů na rok 2017:Volkswagen: Sébastien Ogier, Andreas Mikkelsen a Jari-Matti LatvalaHyundai: Thierry Neuville, Hayden Paddon a Dani SordoCitroën: Kris Meeke, Craig Breen a Stéphane LefebvreM-Sport: Eric Camilli, ???, (??? - Wilson v jednom z rozhovorů řekl, že pokud bude muset nasadit třetí auto, tak jedině platícího jezdce)Toyota: zřejmě Juho Hanninen a Esapekka Lappi
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.