Craig Breen a Stéphane Lefebvre se přidají ke Krisi Meekeovi a příští rok budou společně hájit barvy továrního týmu Citroën, který se po roční pauze vrací s plným nasazení do World Rally Championship.
To, že je oznámení jezdecké sestavy Citroënu na spadnutí se už nějakou dobu vědělo (více zde). Oba jezdi byli součástí polotovárního programu týmu Citroën v tomto roce, kdy byli pod drobnohledem šéfa týmu, Yvese Mattona. Ten si je chtěl především otestovat pro příští sezonu. Jak vidno, v testech se jezdci osvědčili. Jedničkou týmu bude Kris Meeke, který pojede všechny závody. Breen a Lefebvre budou alternovat ve druhém autě do té doby, než bude postaven třetí soutěžní speciál C3 WRC.
To bude pravděpodobně až na Rally Portugal v květnu. Na lednovou Rally Monte Carlo to tým nestihne skoro určitě, do Švédska zřejmě také ne a do Jižní Ameriky by vůz zřejmě nestihl dopravit (respektive stihl, ale je tu otázka nákladů). Na druhou stranu se příští rok mezi Mexikem a Argentinou pojede ještě ve Francii... Každopádně ve čtvrtém autě se na vybraných soutěžích představí sponzor týmu, šejk Khalid Al-Qassimi.
Craig Breen britskému Autosportu ke své nové smlouvě řekl: "Dělali jsme na tom několik týdnů, ale konečné potvrzení jsem dostal minulý víkend na Korsice. Upřímně, na tento kus papíru v mé ruce se nemohu vynadívat. Nevím, jak jsem usnul v sobotu v noci, kdy mi to bylo oznámeno. To je vše, o čem jsem snil."
Breen si také vzpomněl na svého někdejšího spolujezdce, Garetha Robertse [Jaffa], který zahynul při společné nehodě v roce 2012: "To je to, na čem jsme Jaffa a já tak tvrdě pracovali. Vím, že bude vedle mě. Stále je to docela zdrcující, je to speciální den."
Šéf Citroënu, Yves Matton, připustil, že tým měl pro příští rok několik možností, ale nakonec jej nejvíce zaujala možnost angažovat Breena a Lefebvra. "Ohledně volby našich posádek pro budoucnost jsme měli několik scénářů. Díky tomu, že jsme vedle Krise vybrali dvě mladé posádky, tak si nemyslím, že bychom mohli být nařčeni z toho, že jsme si zvolili jednoduchou cestu. Ale toto originální řešení odpovídá smýšlení Citroënu.
Když jsme je viděli, jak v této sezoně jezdili pro Abu Dhabi Total WRT, tak věříme v potenciál Craiga Breena a Stéphana Lefebvra. Mají přirozený talent, motivaci a pracovní morálku na to, aby vyhrávali rally. Také bych řekl, že jsme hrdí na to, že jsme dostali tyto mladé jezdce - kteří byli s PSA Group několik let - na vrcholnou úroveň sportu. Na začátku sezony nebudeme mít jinou možnost, než je posadit za volant druhého Citroënu C3 WRC. Ale jakmile to jen bude možné, tak naše tři posádky budou startovat každá sama," zakončil Matton.
Jen připomeňme, že Kris Meeke má s týmem tříletou smlouvu od konce minulé sezony. Kontrakty Breena a Lefebvra jsou uzavřeny do konce roku 2018. Na konci sezony 2018 tak Citroën teoreticky může zůstat bez jezdců. Meeke, Breen a Al-Qassimi pojedou s DS 3 WRC týmu PH Sport na nadcházející Rally Španělsko. Lefebvre by se měl poprvé od svého zranění v Německu vrátit do soutěže ve Walesu, kde pojede místo Al-Quassimiho. Všichni tři jezdci se také nadále podílejí na vývoji nového Citroënu C3 WRC.
Sestavy jednotlivých továrních týmů na rok 2017:Volkswagen: Sébastien Ogier, Andreas Mikkelsen a Jari-Matti LatvalaHyundai: Thierry Neuville, Hayden Paddon a Dani SordoCitroën: Kris Meeke, Craig Breen a Stéphane LefebvreM-Sport: Eric Camilli, ???, (??? - Wilson v jednom z rozhovorů řekl, že pokud bude muset nasadit třetí auto, tak jedině platícího jezdce)Toyota: zřejmě Juho Hanninen a Esapekka Lappi
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.