Craig Breen a Stéphane Lefebvre se přidají ke Krisi Meekeovi a příští rok budou společně hájit barvy továrního týmu Citroën, který se po roční pauze vrací s plným nasazení do World Rally Championship.
To, že je oznámení jezdecké sestavy Citroënu na spadnutí se už nějakou dobu vědělo (více zde). Oba jezdi byli součástí polotovárního programu týmu Citroën v tomto roce, kdy byli pod drobnohledem šéfa týmu, Yvese Mattona. Ten si je chtěl především otestovat pro příští sezonu. Jak vidno, v testech se jezdci osvědčili. Jedničkou týmu bude Kris Meeke, který pojede všechny závody. Breen a Lefebvre budou alternovat ve druhém autě do té doby, než bude postaven třetí soutěžní speciál C3 WRC.
To bude pravděpodobně až na Rally Portugal v květnu. Na lednovou Rally Monte Carlo to tým nestihne skoro určitě, do Švédska zřejmě také ne a do Jižní Ameriky by vůz zřejmě nestihl dopravit (respektive stihl, ale je tu otázka nákladů). Na druhou stranu se příští rok mezi Mexikem a Argentinou pojede ještě ve Francii... Každopádně ve čtvrtém autě se na vybraných soutěžích představí sponzor týmu, šejk Khalid Al-Qassimi.
Craig Breen britskému Autosportu ke své nové smlouvě řekl: "Dělali jsme na tom několik týdnů, ale konečné potvrzení jsem dostal minulý víkend na Korsice. Upřímně, na tento kus papíru v mé ruce se nemohu vynadívat. Nevím, jak jsem usnul v sobotu v noci, kdy mi to bylo oznámeno. To je vše, o čem jsem snil."
Breen si také vzpomněl na svého někdejšího spolujezdce, Garetha Robertse [Jaffa], který zahynul při společné nehodě v roce 2012: "To je to, na čem jsme Jaffa a já tak tvrdě pracovali. Vím, že bude vedle mě. Stále je to docela zdrcující, je to speciální den."
Šéf Citroënu, Yves Matton, připustil, že tým měl pro příští rok několik možností, ale nakonec jej nejvíce zaujala možnost angažovat Breena a Lefebvra. "Ohledně volby našich posádek pro budoucnost jsme měli několik scénářů. Díky tomu, že jsme vedle Krise vybrali dvě mladé posádky, tak si nemyslím, že bychom mohli být nařčeni z toho, že jsme si zvolili jednoduchou cestu. Ale toto originální řešení odpovídá smýšlení Citroënu.
Když jsme je viděli, jak v této sezoně jezdili pro Abu Dhabi Total WRT, tak věříme v potenciál Craiga Breena a Stéphana Lefebvra. Mají přirozený talent, motivaci a pracovní morálku na to, aby vyhrávali rally. Také bych řekl, že jsme hrdí na to, že jsme dostali tyto mladé jezdce - kteří byli s PSA Group několik let - na vrcholnou úroveň sportu. Na začátku sezony nebudeme mít jinou možnost, než je posadit za volant druhého Citroënu C3 WRC. Ale jakmile to jen bude možné, tak naše tři posádky budou startovat každá sama," zakončil Matton.
Jen připomeňme, že Kris Meeke má s týmem tříletou smlouvu od konce minulé sezony. Kontrakty Breena a Lefebvra jsou uzavřeny do konce roku 2018. Na konci sezony 2018 tak Citroën teoreticky může zůstat bez jezdců. Meeke, Breen a Al-Qassimi pojedou s DS 3 WRC týmu PH Sport na nadcházející Rally Španělsko. Lefebvre by se měl poprvé od svého zranění v Německu vrátit do soutěže ve Walesu, kde pojede místo Al-Quassimiho. Všichni tři jezdci se také nadále podílejí na vývoji nového Citroënu C3 WRC.
Sestavy jednotlivých továrních týmů na rok 2017:Volkswagen: Sébastien Ogier, Andreas Mikkelsen a Jari-Matti LatvalaHyundai: Thierry Neuville, Hayden Paddon a Dani SordoCitroën: Kris Meeke, Craig Breen a Stéphane LefebvreM-Sport: Eric Camilli, ???, (??? - Wilson v jednom z rozhovorů řekl, že pokud bude muset nasadit třetí auto, tak jedině platícího jezdce)Toyota: zřejmě Juho Hanninen a Esapekka Lappi
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.