Zatím byl oznámen jen neúplný kalendář příští sezony World Rally Championship. Důvodem jsou nejasnosti kolem letošního zrušení Rally Čína.
Ředitel FIA pro rally, Jarmo Mahonen, britskému Autosportu nedávno připustil, že letošní zrušení Rally Čína zhatilo plány na kalendář roku 2017. Na středečním jednání World Motor Sport Council v Paříži tak mohl být schválen jen neúplný kalendář na rok 2017, když potvrzeno bylo zatím jen prvních sedm soutěží.
Potvrzená data ukazují, že dojde na dříve avizované přesunutí soutěže na Korsice z října na duben, což tak naruší silné zastoupení šotolinových soutěží v první polovině kalendáře, které jsme v posledních několika letech vídali. Po sedmi potvrzených soutěžích v kalendáři ještě najdeme Finsko, Německo, Španělsko, Velkou Británii a Austrálii, jejichž učast je potvrzena, ale zatím není známo datum konání těchto soutěží. Dle FIA se můžeme těšit ještě na přidání dalších soutěží, jako například Polska, Číny anebo Turecka, pro které by se jednalo o návrat do WRC (jelo se zde v roce 2010).
Světová rada motorsportu schválila další novinky, jako třeba možnost nominovat pro tovární týmy až tři auta na tým s tím, že bodovat do hodnocení týmů budou nejlepší dva jezdci. Aktuálně mohou za tým startovat pouze dvě auta. Další auta musí oficiálně startovat v B-týmech. Andreas Mikkelsen tak startuje pod praporem týmu Volkswagen Motorsport II a v týmu Hyundai Motorsport N se průbězně střídají všichni tři jezdci.
Světová rada motorsportu také oznámila vznik šampionátu pro soukromníky. Ti budou smět jezdit se současnými vozy WRC. Naopak o čem rozhodnuto nebylo, je dlouhodobá debata, která se vede nad startovním pořadím. Diskuse nad tímto pravidlem budou pokračovat. O tom, jak se bude do jednotlivých etap startovat v roce 2017, se zřejmě rozhodne přes fax.
Citroën se také rozhodl stáhnout ze šampionátu JWRC. FIA proto momentálně hledá nového výrobce, který by pro zmíněný šampionát dodával vozy. Naopak WRC3 by měla čekat světlá budoucnost, protože by se mělo spojit právě s JWRC.
Prozatimní kalendář WRC 2017:leden 20. až 22.: Rally Monte Carloúnor 10. až 12.: Švédskobřezen 10. až 12.: Mexikoduben 7. až 9.: Francieduben 28. až 30.: Argentinakvěten 19. až 21.: Portugalskočerven 9. až 11.: SardinieTBA FinskoTBA NěmeckoTBA ŠpanělskoTBA Velká BritánieTBA Australie
Soutěže čekající na možné umístění do kalendáře: Polsko, Čína a Turecko (vybrány budou dvě ze těchto tří)
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?