Zatím byl oznámen jen neúplný kalendář příští sezony World Rally Championship. Důvodem jsou nejasnosti kolem letošního zrušení Rally Čína.
Ředitel FIA pro rally, Jarmo Mahonen, britskému Autosportu nedávno připustil, že letošní zrušení Rally Čína zhatilo plány na kalendář roku 2017. Na středečním jednání World Motor Sport Council v Paříži tak mohl být schválen jen neúplný kalendář na rok 2017, když potvrzeno bylo zatím jen prvních sedm soutěží.
Potvrzená data ukazují, že dojde na dříve avizované přesunutí soutěže na Korsice z října na duben, což tak naruší silné zastoupení šotolinových soutěží v první polovině kalendáře, které jsme v posledních několika letech vídali. Po sedmi potvrzených soutěžích v kalendáři ještě najdeme Finsko, Německo, Španělsko, Velkou Británii a Austrálii, jejichž učast je potvrzena, ale zatím není známo datum konání těchto soutěží. Dle FIA se můžeme těšit ještě na přidání dalších soutěží, jako například Polska, Číny anebo Turecka, pro které by se jednalo o návrat do WRC (jelo se zde v roce 2010).
Světová rada motorsportu schválila další novinky, jako třeba možnost nominovat pro tovární týmy až tři auta na tým s tím, že bodovat do hodnocení týmů budou nejlepší dva jezdci. Aktuálně mohou za tým startovat pouze dvě auta. Další auta musí oficiálně startovat v B-týmech. Andreas Mikkelsen tak startuje pod praporem týmu Volkswagen Motorsport II a v týmu Hyundai Motorsport N se průbězně střídají všichni tři jezdci.
Světová rada motorsportu také oznámila vznik šampionátu pro soukromníky. Ti budou smět jezdit se současnými vozy WRC. Naopak o čem rozhodnuto nebylo, je dlouhodobá debata, která se vede nad startovním pořadím. Diskuse nad tímto pravidlem budou pokračovat. O tom, jak se bude do jednotlivých etap startovat v roce 2017, se zřejmě rozhodne přes fax.
Citroën se také rozhodl stáhnout ze šampionátu JWRC. FIA proto momentálně hledá nového výrobce, který by pro zmíněný šampionát dodával vozy. Naopak WRC3 by měla čekat světlá budoucnost, protože by se mělo spojit právě s JWRC.
Prozatimní kalendář WRC 2017:leden 20. až 22.: Rally Monte Carloúnor 10. až 12.: Švédskobřezen 10. až 12.: Mexikoduben 7. až 9.: Francieduben 28. až 30.: Argentinakvěten 19. až 21.: Portugalskočerven 9. až 11.: SardinieTBA FinskoTBA NěmeckoTBA ŠpanělskoTBA Velká BritánieTBA Australie
Soutěže čekající na možné umístění do kalendáře: Polsko, Čína a Turecko (vybrány budou dvě ze těchto tří)
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.