Zatím byl oznámen jen neúplný kalendář příští sezony World Rally Championship. Důvodem jsou nejasnosti kolem letošního zrušení Rally Čína.
Ředitel FIA pro rally, Jarmo Mahonen, britskému Autosportu nedávno připustil, že letošní zrušení Rally Čína zhatilo plány na kalendář roku 2017. Na středečním jednání World Motor Sport Council v Paříži tak mohl být schválen jen neúplný kalendář na rok 2017, když potvrzeno bylo zatím jen prvních sedm soutěží.
Potvrzená data ukazují, že dojde na dříve avizované přesunutí soutěže na Korsice z října na duben, což tak naruší silné zastoupení šotolinových soutěží v první polovině kalendáře, které jsme v posledních několika letech vídali. Po sedmi potvrzených soutěžích v kalendáři ještě najdeme Finsko, Německo, Španělsko, Velkou Británii a Austrálii, jejichž učast je potvrzena, ale zatím není známo datum konání těchto soutěží. Dle FIA se můžeme těšit ještě na přidání dalších soutěží, jako například Polska, Číny anebo Turecka, pro které by se jednalo o návrat do WRC (jelo se zde v roce 2010).
Světová rada motorsportu schválila další novinky, jako třeba možnost nominovat pro tovární týmy až tři auta na tým s tím, že bodovat do hodnocení týmů budou nejlepší dva jezdci. Aktuálně mohou za tým startovat pouze dvě auta. Další auta musí oficiálně startovat v B-týmech. Andreas Mikkelsen tak startuje pod praporem týmu Volkswagen Motorsport II a v týmu Hyundai Motorsport N se průbězně střídají všichni tři jezdci.
Světová rada motorsportu také oznámila vznik šampionátu pro soukromníky. Ti budou smět jezdit se současnými vozy WRC. Naopak o čem rozhodnuto nebylo, je dlouhodobá debata, která se vede nad startovním pořadím. Diskuse nad tímto pravidlem budou pokračovat. O tom, jak se bude do jednotlivých etap startovat v roce 2017, se zřejmě rozhodne přes fax.
Citroën se také rozhodl stáhnout ze šampionátu JWRC. FIA proto momentálně hledá nového výrobce, který by pro zmíněný šampionát dodával vozy. Naopak WRC3 by měla čekat světlá budoucnost, protože by se mělo spojit právě s JWRC.
Prozatimní kalendář WRC 2017:leden 20. až 22.: Rally Monte Carloúnor 10. až 12.: Švédskobřezen 10. až 12.: Mexikoduben 7. až 9.: Francieduben 28. až 30.: Argentinakvěten 19. až 21.: Portugalskočerven 9. až 11.: SardinieTBA FinskoTBA NěmeckoTBA ŠpanělskoTBA Velká BritánieTBA Australie
Soutěže čekající na možné umístění do kalendáře: Polsko, Čína a Turecko (vybrány budou dvě ze těchto tří)
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.