Byl zveřejněn neúplný kalendář WRC na rok 2017, na jaké novinky se můžeme těšit?

VW Polo R WRC a Hyundai i20 WRC
VW Polo R WRC a Hyundai i20 WRC, foto: HaJ, RallyZone.cz
iM2 28. září 2016 20:10
Sdílej:

Zatím byl oznámen jen neúplný kalendář příští sezony World Rally Championship. Důvodem jsou nejasnosti kolem letošního zrušení Rally Čína.

Ředitel FIA pro rally, Jarmo Mahonen, britskému Autosportu nedávno připustil, že letošní zrušení Rally Čína zhatilo plány na kalendář roku 2017. Na středečním jednání World Motor Sport Council v Paříži tak mohl být schválen jen neúplný kalendář na rok 2017, když potvrzeno bylo zatím jen prvních sedm soutěží. 

Potvrzená data ukazují, že dojde na dříve avizované přesunutí soutěže na Korsice z října na duben, což tak naruší silné zastoupení šotolinových soutěží v první polovině kalendáře, které jsme v posledních několika letech vídali. Po sedmi potvrzených soutěžích v kalendáři ještě najdeme Finsko, Německo, Španělsko, Velkou Británii a Austrálii, jejichž učast je potvrzena, ale zatím není známo datum konání těchto soutěží. Dle FIA se můžeme těšit ještě na přidání dalších soutěží, jako například Polska, Číny anebo Turecka, pro které by se jednalo o návrat do WRC (jelo se zde v roce 2010). 

Světová rada motorsportu schválila další novinky, jako třeba možnost nominovat pro tovární týmy až tři auta na tým s tím, že bodovat do hodnocení týmů budou nejlepší dva jezdci. Aktuálně mohou za tým startovat pouze dvě auta. Další auta musí oficiálně startovat v B-týmech. Andreas Mikkelsen tak startuje pod praporem týmu Volkswagen Motorsport II a v týmu Hyundai Motorsport N se průbězně střídají všichni tři jezdci. 

Světová rada motorsportu také oznámila vznik šampionátu pro soukromníky. Ti budou smět jezdit se současnými vozy WRC. Naopak o čem rozhodnuto nebylo, je dlouhodobá debata, která se vede nad startovním pořadím. Diskuse nad tímto pravidlem budou pokračovat. O tom, jak se bude do jednotlivých etap startovat v roce 2017, se zřejmě rozhodne přes fax.

Citroën se také rozhodl stáhnout ze šampionátu JWRC. FIA proto momentálně hledá nového výrobce, který by pro zmíněný šampionát dodával vozy. Naopak WRC3 by měla čekat světlá budoucnost, protože by se mělo spojit právě s JWRC. 

Prozatimní kalendář WRC 2017:leden 20. až 22.: Rally Monte Carloúnor 10. až 12.: Švédskobřezen 10. až 12.: Mexikoduben 7. až 9.: Francieduben 28. až 30.: Argentinakvěten 19. až 21.: Portugalskočerven 9. až 11.: SardinieTBA FinskoTBA NěmeckoTBA ŠpanělskoTBA Velká BritánieTBA Australie

Soutěže čekající na možné umístění do kalendáře: Polsko, Čína a Turecko (vybrány budou dvě ze těchto tří)

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.