1. září mělo dle plánu dojít k homologaci speciálu Hyundai i20 R5. Už brzy bychom se měli dočkat prvních ostrých jízd tohoto nového speciálu kategorie R5. Na soutěži WRC na Korsice by se za volantem tohoto speciálu měl objevit Stéphane Sarrazin.
Vývoj speciálu Hyundai i20 R5 se uzavřel. Posledních několik týdnů muselo být v Alzenau, sídle sportovního týmu Hyundai, asi dost hektických, když vše směřovalo k homologaci vozu k 1. září 2016. O několik dní později jsou v plánu první závodní starty. Aby potenciální zákazníci věděli, do čeho jdou, tak pro ně Hyundai už před několika týdny zorganizoval testovací jízdy.
Těch se měli zúčastnit Tomáš Ondrej, Łukasz Pieniążek, Miguel Fuster, Iván Ares, Manuel Mora, Pedro Burgo a Derek McGeehan. Aktuálně nejdůležitěji se jeví fakt, že tovární jezdec Toyoty, Stéphane Sarrazin, plánune start s i20 R5 na Tour de Corse. Francouz auto již několikrát testoval a mohl by být dobrým měřítkem konkurenceschopnost nového speciálu ve srovnání s ostatními speciály R5. Vedle Sarrazina by se na Korsice s novým speciálem měl objevit také dle očekávání Kevin Abbring a 23letý italský mladík Fabio Andolfi.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.