Příští měsíc se měla jet Rally China, která se tak po mnoha letech měla vrátit do kalendáře World Rally Championship. Nicméně oblast, kde se mělo jet, před nedávnem zasáhly natolik silné deště, že došlo k poničení tratí. Z tohoto důvodu musela být soutěž odřeknuta.
FIA a WRC Promoter společně oznámili dnes odpoledne, že musí zrušit plánovanou soutěž v Číně. Včera medii proběhla zpráva, že zástupci FIA a WRC Promotera navštívili minulý týden Peking s jasným cílem - zachránit soutěž před zrušením. V Číně se už WRC v minulosti jednou jelo a sice v roce 1999. Bohužel ale minulý měsíc v oblasti, kde se soutěž měla jet, byly tak silné deště, které poškodily tratě, že nebylo možné silnice před startem soutěže opravit.
Organizátorům tak nezbylo nic jiného než soutěž zrušit. V prohlášení stojí: "FIA a WRC Promoter obdržely formální žádost o zrušení Rally China, 10. podniku sezony FIA World Rally Championship 2016, která se měla jet příští měsíc. Federace automobilového a motocyklového sportu Číny a organizátor soutěže, Le Sports, uvedly jako důvod prudké deště a záplavy minulý měsíc v regionu okolo Huairou poblíž Pekingu, kde se měla soutěž jet."
"I přes návštěvu reprezentantů FIA a WRC Promotera v Číně v poslední minutě a nejlepší snaze všech zúčastněných, bylo řečeno, že je nemožné ovlivnit nezbytné opravy před startem soutěže. Podle Federace automobilového a motocyklového sportu Číny a Le Sports nepříznivé počasí způsobilo, že části trati, které se měly jet jako měřené zkoušky, vyžadují vážnější opravy, což regionální správa silnic potvrdila, že nemůže stihnout před startem rally."
"Jedny z nejhorších záplav v Číně za posledních několik let donutily desítky tisíc lidí se evakuovat ze svých domovů na severu země a přinutily autority k zavedení mimořádných opatření v regionu, která přetrvávají. Soutěž v letošním World Rally Championship nebude nahrazena, ten se tak teď sestává ze 13 soutěží." Ironií osudu je, že soutěž kolem Huairou je první soutěží od China Rally v roce 2000, která musela být zrušena z finančních důvodů.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?