Příští měsíc se měla jet Rally China, která se tak po mnoha letech měla vrátit do kalendáře World Rally Championship. Nicméně oblast, kde se mělo jet, před nedávnem zasáhly natolik silné deště, že došlo k poničení tratí. Z tohoto důvodu musela být soutěž odřeknuta.
FIA a WRC Promoter společně oznámili dnes odpoledne, že musí zrušit plánovanou soutěž v Číně. Včera medii proběhla zpráva, že zástupci FIA a WRC Promotera navštívili minulý týden Peking s jasným cílem - zachránit soutěž před zrušením. V Číně se už WRC v minulosti jednou jelo a sice v roce 1999. Bohužel ale minulý měsíc v oblasti, kde se soutěž měla jet, byly tak silné deště, které poškodily tratě, že nebylo možné silnice před startem soutěže opravit.
Organizátorům tak nezbylo nic jiného než soutěž zrušit. V prohlášení stojí: "FIA a WRC Promoter obdržely formální žádost o zrušení Rally China, 10. podniku sezony FIA World Rally Championship 2016, která se měla jet příští měsíc. Federace automobilového a motocyklového sportu Číny a organizátor soutěže, Le Sports, uvedly jako důvod prudké deště a záplavy minulý měsíc v regionu okolo Huairou poblíž Pekingu, kde se měla soutěž jet."
"I přes návštěvu reprezentantů FIA a WRC Promotera v Číně v poslední minutě a nejlepší snaze všech zúčastněných, bylo řečeno, že je nemožné ovlivnit nezbytné opravy před startem soutěže. Podle Federace automobilového a motocyklového sportu Číny a Le Sports nepříznivé počasí způsobilo, že části trati, které se měly jet jako měřené zkoušky, vyžadují vážnější opravy, což regionální správa silnic potvrdila, že nemůže stihnout před startem rally."
"Jedny z nejhorších záplav v Číně za posledních několik let donutily desítky tisíc lidí se evakuovat ze svých domovů na severu země a přinutily autority k zavedení mimořádných opatření v regionu, která přetrvávají. Soutěž v letošním World Rally Championship nebude nahrazena, ten se tak teď sestává ze 13 soutěží." Ironií osudu je, že soutěž kolem Huairou je první soutěží od China Rally v roce 2000, která musela být zrušena z finančních důvodů.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?