Po roční pauze se příští rok Citroën do WRC zapojí opět oficiálně. Poté, co v dřívějších letech kombinoval účast ve WRC s WTCC, se teď Francouzi rozhodli plně soustředit pouze na rally.
Citroën dlouhá léta dominoval soutěžím WRC, jenže pak se stáhl legendární Sébastien Loeb a značka s dvojitým šípem ve znaku se jej rozhodla následovat do WTCC. Navíc do MS v rally vstoupil Volkswagen, který Citroën soustředící se na dva programy poslal do kolen. Následně hrozilo, že Citroën WRC opustí, jenže se naštěstí ukázalo, že WTCC nebylo, i přes četné úspěchy, po marketingové stránce pro Francouze trefou do černého.
Proto tedy zvolil Citroën plnou koncentraci na WRC a odchod z WTCC. Teď se všichni v týmu již plně soustředí na C3 WRC, se kterou chtějí již od sezony 2017 bojovat o vítězství a tituly. Citroën se rozhodl pro rok pauzy, aby se mohl plně věnovat novému speciálu. Letošní starty tak zajišťuje továrně podporovaný 'PH-Sport'.
Pozitivní zprávou je, že se Citroën rozhodl pro WRC z dlouhodobé perspektivy. Vývoj vozu probíhá v novém 'Centre of Excellence' a Francouzi chtějí ve WRC setrvat ještě minimálně dalších pět let. Oficiálně bude strategie značky oznámena na autosalonu v Paříži (1. - 16. října), tam by se veřejnosti poprvé měla ukázat také C3 WRC.
Zástupci značky se mezitím měli dohodnout na další spolupráci s Khalidem Al-Quassimim a emirátem Abu Dhabi. Šejk Khalid by chtěl i v následujících letech startovat na vybraných soutěžích se třetím autem. Po Finské rally usedl Al-Quassimi poprvé do C3 WRC, test se konal v Portugalsku. Citroën navíc společně se sesterským Peugeotem chce každý rok představit jeden nový vůz pro klienty.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!