Po roční pauze se příští rok Citroën do WRC zapojí opět oficiálně. Poté, co v dřívějších letech kombinoval účast ve WRC s WTCC, se teď Francouzi rozhodli plně soustředit pouze na rally.
Citroën dlouhá léta dominoval soutěžím WRC, jenže pak se stáhl legendární Sébastien Loeb a značka s dvojitým šípem ve znaku se jej rozhodla následovat do WTCC. Navíc do MS v rally vstoupil Volkswagen, který Citroën soustředící se na dva programy poslal do kolen. Následně hrozilo, že Citroën WRC opustí, jenže se naštěstí ukázalo, že WTCC nebylo, i přes četné úspěchy, po marketingové stránce pro Francouze trefou do černého.
Proto tedy zvolil Citroën plnou koncentraci na WRC a odchod z WTCC. Teď se všichni v týmu již plně soustředí na C3 WRC, se kterou chtějí již od sezony 2017 bojovat o vítězství a tituly. Citroën se rozhodl pro rok pauzy, aby se mohl plně věnovat novému speciálu. Letošní starty tak zajišťuje továrně podporovaný 'PH-Sport'.
Pozitivní zprávou je, že se Citroën rozhodl pro WRC z dlouhodobé perspektivy. Vývoj vozu probíhá v novém 'Centre of Excellence' a Francouzi chtějí ve WRC setrvat ještě minimálně dalších pět let. Oficiálně bude strategie značky oznámena na autosalonu v Paříži (1. - 16. října), tam by se veřejnosti poprvé měla ukázat také C3 WRC.
Zástupci značky se mezitím měli dohodnout na další spolupráci s Khalidem Al-Quassimim a emirátem Abu Dhabi. Šejk Khalid by chtěl i v následujících letech startovat na vybraných soutěžích se třetím autem. Po Finské rally usedl Al-Quassimi poprvé do C3 WRC, test se konal v Portugalsku. Citroën navíc společně se sesterským Peugeotem chce každý rok představit jeden nový vůz pro klienty.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?