Šéf Citroën Racingu, Yves Matton, řekl, že výkon Craiga Breena a následný zisk pódia ve Finsku ukázaly, že by si zasloužil sedačku na celou sezonu World Rally Championship 2017. Zároveň ale dodal, že nemůže garantovat, že si jej podrží.
Minulý víkend Craig Breen dojel na Rally Finland jako třetí. Nejen že se jednalo o jeho první podium ve WRC, šlo o jeho pouze třetí start s Citroënem DS3 WRC nasazovaným týmem PH Sport. Letos se ve vozech týmu PH Sport střídají Breen, Stéphane Lefebvre, vítěz z Finska, Kris Meeke, a mecenáš týmu, šejk Khalid Al-Qassimi. Jisté místo na rok 2017 má pouze Kris Meeke (a samozřejmě Al-Qassimi). Matton teď prozradil, že před sezonou byl Breen pouze jedním z deseti adeptů na seznamu týmu.
"Očekával jsem od něj, že bude rychlý poté, co předvedl v Polsku, ale byl jsem také potěšen konzistentností, kterou předvedl. Příští rok zde bude 15 sedaček [v továrních World Rally Cars]. Před startem sezony zde nebylo 15 jezdců na správné úrovni. Může být jedním z těch 15. Může očekávat, že bude v jednom z těchto aut. Ale co se nás týče, tak jsem ještě neudělal žádné rozhodnutí. Jezdci jsou rádi, že mohou čekat," říká Yves Matton, šéf Citroën Racingu.
"Ke konci měsíce chci seznam 10 kandidátů zúžit tak na čtyři nebo pět. Můsím toho ještě hodně promyslet a první věcí, kterou musím rozhodnout, je strategie pro příští rok. Až budu vědět, tak do ní budu moci dosadit jezdce," dodává Matton. Breen řekl, že byl tímto vyjádřením Mattona "poctěný a nadšený" a že doufá, že se nebude muset poohlížet po nějakém jiném zaměstnavateli. "Opravdu bych chtěl zůstat tam, kde jsem. Mám opravdu rád to, kde jsem. Vím, že tuto sezonu je to privátní tým, ale užívám si spoluprácí s továrnou na novém autě - všechno mi teď padne jako ulité."
Citroën, Volkswagen, Hyundai, Toyota i M-Sport mají být připraveni příští rok v nové éře WRC nasadit tři tovární auta. Ale aktuálně má smlouvu podepsáno jen šest jezdců. Volkswagen bude mít nezměněnou jezdeckou sestavu s Sébastienem Ogierem, Jarim-Mattim Latvalou a Andreasem Mikkelsenem. U Citroënu má podepsáno pouze Kris Meeke. U Hyundai prodloužil svůj kontrakt Hayden Paddon. U M-Sportu má dlouhodobou smlouvu Eric Camilli.
To znamená, že na trhu jsou volní jak Breen tak i Lefebvre, aktuální lídr M-Sportu, Mads Ostberg, anebo jezdci Hyundai, Thierry Neuville, Dani Sordo a Kevin Abbring. Na svém návratu do tovární sedačky bude jistě pracovat také Ott Tänak. Estonec letos v týmu DMACK předvádí velmi slušné výkony. Na WRC budou cílit také hvězdy WRC2, Elfyn Evans, Teemu Suninen, Pontus Tidemand a Esapekka Lappi. U Toyoty by mohl mít jistou šanci na tovární sedačku Juho Hanninen, někdejší tovární jezdec Škody Motorsport a Hyundai.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.