Šéf Citroën Racingu, Yves Matton, řekl, že výkon Craiga Breena a následný zisk pódia ve Finsku ukázaly, že by si zasloužil sedačku na celou sezonu World Rally Championship 2017. Zároveň ale dodal, že nemůže garantovat, že si jej podrží.
Minulý víkend Craig Breen dojel na Rally Finland jako třetí. Nejen že se jednalo o jeho první podium ve WRC, šlo o jeho pouze třetí start s Citroënem DS3 WRC nasazovaným týmem PH Sport. Letos se ve vozech týmu PH Sport střídají Breen, Stéphane Lefebvre, vítěz z Finska, Kris Meeke, a mecenáš týmu, šejk Khalid Al-Qassimi. Jisté místo na rok 2017 má pouze Kris Meeke (a samozřejmě Al-Qassimi). Matton teď prozradil, že před sezonou byl Breen pouze jedním z deseti adeptů na seznamu týmu.
"Očekával jsem od něj, že bude rychlý poté, co předvedl v Polsku, ale byl jsem také potěšen konzistentností, kterou předvedl. Příští rok zde bude 15 sedaček [v továrních World Rally Cars]. Před startem sezony zde nebylo 15 jezdců na správné úrovni. Může být jedním z těch 15. Může očekávat, že bude v jednom z těchto aut. Ale co se nás týče, tak jsem ještě neudělal žádné rozhodnutí. Jezdci jsou rádi, že mohou čekat," říká Yves Matton, šéf Citroën Racingu.
"Ke konci měsíce chci seznam 10 kandidátů zúžit tak na čtyři nebo pět. Můsím toho ještě hodně promyslet a první věcí, kterou musím rozhodnout, je strategie pro příští rok. Až budu vědět, tak do ní budu moci dosadit jezdce," dodává Matton. Breen řekl, že byl tímto vyjádřením Mattona "poctěný a nadšený" a že doufá, že se nebude muset poohlížet po nějakém jiném zaměstnavateli. "Opravdu bych chtěl zůstat tam, kde jsem. Mám opravdu rád to, kde jsem. Vím, že tuto sezonu je to privátní tým, ale užívám si spoluprácí s továrnou na novém autě - všechno mi teď padne jako ulité."
Citroën, Volkswagen, Hyundai, Toyota i M-Sport mají být připraveni příští rok v nové éře WRC nasadit tři tovární auta. Ale aktuálně má smlouvu podepsáno jen šest jezdců. Volkswagen bude mít nezměněnou jezdeckou sestavu s Sébastienem Ogierem, Jarim-Mattim Latvalou a Andreasem Mikkelsenem. U Citroënu má podepsáno pouze Kris Meeke. U Hyundai prodloužil svůj kontrakt Hayden Paddon. U M-Sportu má dlouhodobou smlouvu Eric Camilli.
To znamená, že na trhu jsou volní jak Breen tak i Lefebvre, aktuální lídr M-Sportu, Mads Ostberg, anebo jezdci Hyundai, Thierry Neuville, Dani Sordo a Kevin Abbring. Na svém návratu do tovární sedačky bude jistě pracovat také Ott Tänak. Estonec letos v týmu DMACK předvádí velmi slušné výkony. Na WRC budou cílit také hvězdy WRC2, Elfyn Evans, Teemu Suninen, Pontus Tidemand a Esapekka Lappi. U Toyoty by mohl mít jistou šanci na tovární sedačku Juho Hanninen, někdejší tovární jezdec Škody Motorsport a Hyundai.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.