Šéf Citroën Racingu, Yves Matton, řekl, že výkon Craiga Breena a následný zisk pódia ve Finsku ukázaly, že by si zasloužil sedačku na celou sezonu World Rally Championship 2017. Zároveň ale dodal, že nemůže garantovat, že si jej podrží.
Minulý víkend Craig Breen dojel na Rally Finland jako třetí. Nejen že se jednalo o jeho první podium ve WRC, šlo o jeho pouze třetí start s Citroënem DS3 WRC nasazovaným týmem PH Sport. Letos se ve vozech týmu PH Sport střídají Breen, Stéphane Lefebvre, vítěz z Finska, Kris Meeke, a mecenáš týmu, šejk Khalid Al-Qassimi. Jisté místo na rok 2017 má pouze Kris Meeke (a samozřejmě Al-Qassimi). Matton teď prozradil, že před sezonou byl Breen pouze jedním z deseti adeptů na seznamu týmu.
"Očekával jsem od něj, že bude rychlý poté, co předvedl v Polsku, ale byl jsem také potěšen konzistentností, kterou předvedl. Příští rok zde bude 15 sedaček [v továrních World Rally Cars]. Před startem sezony zde nebylo 15 jezdců na správné úrovni. Může být jedním z těch 15. Může očekávat, že bude v jednom z těchto aut. Ale co se nás týče, tak jsem ještě neudělal žádné rozhodnutí. Jezdci jsou rádi, že mohou čekat," říká Yves Matton, šéf Citroën Racingu.
"Ke konci měsíce chci seznam 10 kandidátů zúžit tak na čtyři nebo pět. Můsím toho ještě hodně promyslet a první věcí, kterou musím rozhodnout, je strategie pro příští rok. Až budu vědět, tak do ní budu moci dosadit jezdce," dodává Matton. Breen řekl, že byl tímto vyjádřením Mattona "poctěný a nadšený" a že doufá, že se nebude muset poohlížet po nějakém jiném zaměstnavateli. "Opravdu bych chtěl zůstat tam, kde jsem. Mám opravdu rád to, kde jsem. Vím, že tuto sezonu je to privátní tým, ale užívám si spoluprácí s továrnou na novém autě - všechno mi teď padne jako ulité."
Citroën, Volkswagen, Hyundai, Toyota i M-Sport mají být připraveni příští rok v nové éře WRC nasadit tři tovární auta. Ale aktuálně má smlouvu podepsáno jen šest jezdců. Volkswagen bude mít nezměněnou jezdeckou sestavu s Sébastienem Ogierem, Jarim-Mattim Latvalou a Andreasem Mikkelsenem. U Citroënu má podepsáno pouze Kris Meeke. U Hyundai prodloužil svůj kontrakt Hayden Paddon. U M-Sportu má dlouhodobou smlouvu Eric Camilli.
To znamená, že na trhu jsou volní jak Breen tak i Lefebvre, aktuální lídr M-Sportu, Mads Ostberg, anebo jezdci Hyundai, Thierry Neuville, Dani Sordo a Kevin Abbring. Na svém návratu do tovární sedačky bude jistě pracovat také Ott Tänak. Estonec letos v týmu DMACK předvádí velmi slušné výkony. Na WRC budou cílit také hvězdy WRC2, Elfyn Evans, Teemu Suninen, Pontus Tidemand a Esapekka Lappi. U Toyoty by mohl mít jistou šanci na tovární sedačku Juho Hanninen, někdejší tovární jezdec Škody Motorsport a Hyundai.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?