Šéf Citroën Racingu, Yves Matton, řekl, že výkon Craiga Breena a následný zisk pódia ve Finsku ukázaly, že by si zasloužil sedačku na celou sezonu World Rally Championship 2017. Zároveň ale dodal, že nemůže garantovat, že si jej podrží.
Minulý víkend Craig Breen dojel na Rally Finland jako třetí. Nejen že se jednalo o jeho první podium ve WRC, šlo o jeho pouze třetí start s Citroënem DS3 WRC nasazovaným týmem PH Sport. Letos se ve vozech týmu PH Sport střídají Breen, Stéphane Lefebvre, vítěz z Finska, Kris Meeke, a mecenáš týmu, šejk Khalid Al-Qassimi. Jisté místo na rok 2017 má pouze Kris Meeke (a samozřejmě Al-Qassimi). Matton teď prozradil, že před sezonou byl Breen pouze jedním z deseti adeptů na seznamu týmu.
"Očekával jsem od něj, že bude rychlý poté, co předvedl v Polsku, ale byl jsem také potěšen konzistentností, kterou předvedl. Příští rok zde bude 15 sedaček [v továrních World Rally Cars]. Před startem sezony zde nebylo 15 jezdců na správné úrovni. Může být jedním z těch 15. Může očekávat, že bude v jednom z těchto aut. Ale co se nás týče, tak jsem ještě neudělal žádné rozhodnutí. Jezdci jsou rádi, že mohou čekat," říká Yves Matton, šéf Citroën Racingu.
"Ke konci měsíce chci seznam 10 kandidátů zúžit tak na čtyři nebo pět. Můsím toho ještě hodně promyslet a první věcí, kterou musím rozhodnout, je strategie pro příští rok. Až budu vědět, tak do ní budu moci dosadit jezdce," dodává Matton. Breen řekl, že byl tímto vyjádřením Mattona "poctěný a nadšený" a že doufá, že se nebude muset poohlížet po nějakém jiném zaměstnavateli. "Opravdu bych chtěl zůstat tam, kde jsem. Mám opravdu rád to, kde jsem. Vím, že tuto sezonu je to privátní tým, ale užívám si spoluprácí s továrnou na novém autě - všechno mi teď padne jako ulité."
Citroën, Volkswagen, Hyundai, Toyota i M-Sport mají být připraveni příští rok v nové éře WRC nasadit tři tovární auta. Ale aktuálně má smlouvu podepsáno jen šest jezdců. Volkswagen bude mít nezměněnou jezdeckou sestavu s Sébastienem Ogierem, Jarim-Mattim Latvalou a Andreasem Mikkelsenem. U Citroënu má podepsáno pouze Kris Meeke. U Hyundai prodloužil svůj kontrakt Hayden Paddon. U M-Sportu má dlouhodobou smlouvu Eric Camilli.
To znamená, že na trhu jsou volní jak Breen tak i Lefebvre, aktuální lídr M-Sportu, Mads Ostberg, anebo jezdci Hyundai, Thierry Neuville, Dani Sordo a Kevin Abbring. Na svém návratu do tovární sedačky bude jistě pracovat také Ott Tänak. Estonec letos v týmu DMACK předvádí velmi slušné výkony. Na WRC budou cílit také hvězdy WRC2, Elfyn Evans, Teemu Suninen, Pontus Tidemand a Esapekka Lappi. U Toyoty by mohl mít jistou šanci na tovární sedačku Juho Hanninen, někdejší tovární jezdec Škody Motorsport a Hyundai.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?