Šéf Citroën Racingu, Yves Matton, řekl, že výkon Craiga Breena a následný zisk pódia ve Finsku ukázaly, že by si zasloužil sedačku na celou sezonu World Rally Championship 2017. Zároveň ale dodal, že nemůže garantovat, že si jej podrží.
Minulý víkend Craig Breen dojel na Rally Finland jako třetí. Nejen že se jednalo o jeho první podium ve WRC, šlo o jeho pouze třetí start s Citroënem DS3 WRC nasazovaným týmem PH Sport. Letos se ve vozech týmu PH Sport střídají Breen, Stéphane Lefebvre, vítěz z Finska, Kris Meeke, a mecenáš týmu, šejk Khalid Al-Qassimi. Jisté místo na rok 2017 má pouze Kris Meeke (a samozřejmě Al-Qassimi). Matton teď prozradil, že před sezonou byl Breen pouze jedním z deseti adeptů na seznamu týmu.
"Očekával jsem od něj, že bude rychlý poté, co předvedl v Polsku, ale byl jsem také potěšen konzistentností, kterou předvedl. Příští rok zde bude 15 sedaček [v továrních World Rally Cars]. Před startem sezony zde nebylo 15 jezdců na správné úrovni. Může být jedním z těch 15. Může očekávat, že bude v jednom z těchto aut. Ale co se nás týče, tak jsem ještě neudělal žádné rozhodnutí. Jezdci jsou rádi, že mohou čekat," říká Yves Matton, šéf Citroën Racingu.
"Ke konci měsíce chci seznam 10 kandidátů zúžit tak na čtyři nebo pět. Můsím toho ještě hodně promyslet a první věcí, kterou musím rozhodnout, je strategie pro příští rok. Až budu vědět, tak do ní budu moci dosadit jezdce," dodává Matton. Breen řekl, že byl tímto vyjádřením Mattona "poctěný a nadšený" a že doufá, že se nebude muset poohlížet po nějakém jiném zaměstnavateli. "Opravdu bych chtěl zůstat tam, kde jsem. Mám opravdu rád to, kde jsem. Vím, že tuto sezonu je to privátní tým, ale užívám si spoluprácí s továrnou na novém autě - všechno mi teď padne jako ulité."
Citroën, Volkswagen, Hyundai, Toyota i M-Sport mají být připraveni příští rok v nové éře WRC nasadit tři tovární auta. Ale aktuálně má smlouvu podepsáno jen šest jezdců. Volkswagen bude mít nezměněnou jezdeckou sestavu s Sébastienem Ogierem, Jarim-Mattim Latvalou a Andreasem Mikkelsenem. U Citroënu má podepsáno pouze Kris Meeke. U Hyundai prodloužil svůj kontrakt Hayden Paddon. U M-Sportu má dlouhodobou smlouvu Eric Camilli.
To znamená, že na trhu jsou volní jak Breen tak i Lefebvre, aktuální lídr M-Sportu, Mads Ostberg, anebo jezdci Hyundai, Thierry Neuville, Dani Sordo a Kevin Abbring. Na svém návratu do tovární sedačky bude jistě pracovat také Ott Tänak. Estonec letos v týmu DMACK předvádí velmi slušné výkony. Na WRC budou cílit také hvězdy WRC2, Elfyn Evans, Teemu Suninen, Pontus Tidemand a Esapekka Lappi. U Toyoty by mohl mít jistou šanci na tovární sedačku Juho Hanninen, někdejší tovární jezdec Škody Motorsport a Hyundai.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.