Tommi Mäkinen chce do týmu Toyoty získat Otta Tänaka a jezdce, kteří momentálně bojují o čelo ve WRC2. Rozhodnutí o jezdecké sestavě by mělo padnout po Rallye Detschland, která se jede na konci tohoto měsíce. Mäkinen po soutěži odcestuje do Japonska, kde bude o jezdcích jednat s vedením značky.
Hvězda Otta Tänaka začala stoupat paradoxně poté, co odešel z továrního M-Sportu a přesoupil do DMACK týmu na konci loňské sezony. Jeho bývalý týmový kolega, Elfyn Evans, který dlouho vedl tabulku ve WRC2, je také na seznamu Mäkinena. Dalšími jmény jsou nový lídr tabuly WRC2, Teemu Suninen, který jezdí s Fabii R5 týmu ORECA, a tovární jezdci Škody Motorsport, Esapekka Lappi a Pontus Tidemand.
"Mohu Vám říct jména: jsou to Elfyn Evans, Ott Tänak, Esapekka Lappi, Teemu Suninen a Pontus Tidemand," odpověděl na dotaz ohledně jezdecké sestavy Tommi Mäkinen, šéf týmu Toyota. "Rozhodnutí zatím ještě nepadlo, budeme o tom debatovat s Japonskem. Klíčovou otázkou při volbě jezdců je - zaměřujeme se na rok 2017 nebo na roky další?"
"Tuto otázku budeme pečlivě probírat v Japonsku a společně uděláme rozhodnutí," přiznává japonský vliv Mäkinen. Bývalý tovární jezdec Hyundai a Škody, Juho Hänninen, je zatím klíčovou postavou v projektu a v týmu Toyota by měl i nadále zůstat. "Pro učení a analyzování každé soutěže bude Juho dobrý."
"Auto zná po technické stránce velmi dobře a také provádí celý testovací program. To nám může pomoci se lépe připravit na rok 2018." Bývalý tovární jezdec Fordu, Citroënu a Subaru, Mikko Hirvonen, už také tento týden v rámci testů usedl do Toyoty Yaris WRC. Mikko ale žádnou soutěž s Toyotou nepojede, protože se soustředí na své starty s Mini týmu X-Raid v dálkových soutěžích.
Toyota zřejmě, dle zpráv Autosportu, začne sezonu se dvěma auty, v průběhu roku však přibude třetí vůz: "Infrastruktura pro tři auta tu je. Ale víme, že je to docela velký úkol začít hned se třemi vozy. Myslím, že bude snazší začít se dvěma vozy a následně přidat třetí."
Podle Mäkinena bude sezona 2017 spíše testovací, výsledky příjdou až v roce 2018: "Rok 2017 bude prvním rokem, budeme se učit soutěže a analyzovat je. Rád bych řekl, že budeme schopni bojovat o vítězství v roce 2018. Cíl pro příští rok? Je jasné, že bychom se chtěli rychle dostat na podium."
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?