Tommi Mäkinen chce do týmu Toyoty získat Otta Tänaka a jezdce, kteří momentálně bojují o čelo ve WRC2. Rozhodnutí o jezdecké sestavě by mělo padnout po Rallye Detschland, která se jede na konci tohoto měsíce. Mäkinen po soutěži odcestuje do Japonska, kde bude o jezdcích jednat s vedením značky.
Hvězda Otta Tänaka začala stoupat paradoxně poté, co odešel z továrního M-Sportu a přesoupil do DMACK týmu na konci loňské sezony. Jeho bývalý týmový kolega, Elfyn Evans, který dlouho vedl tabulku ve WRC2, je také na seznamu Mäkinena. Dalšími jmény jsou nový lídr tabuly WRC2, Teemu Suninen, který jezdí s Fabii R5 týmu ORECA, a tovární jezdci Škody Motorsport, Esapekka Lappi a Pontus Tidemand.
"Mohu Vám říct jména: jsou to Elfyn Evans, Ott Tänak, Esapekka Lappi, Teemu Suninen a Pontus Tidemand," odpověděl na dotaz ohledně jezdecké sestavy Tommi Mäkinen, šéf týmu Toyota. "Rozhodnutí zatím ještě nepadlo, budeme o tom debatovat s Japonskem. Klíčovou otázkou při volbě jezdců je - zaměřujeme se na rok 2017 nebo na roky další?"
"Tuto otázku budeme pečlivě probírat v Japonsku a společně uděláme rozhodnutí," přiznává japonský vliv Mäkinen. Bývalý tovární jezdec Hyundai a Škody, Juho Hänninen, je zatím klíčovou postavou v projektu a v týmu Toyota by měl i nadále zůstat. "Pro učení a analyzování každé soutěže bude Juho dobrý."
"Auto zná po technické stránce velmi dobře a také provádí celý testovací program. To nám může pomoci se lépe připravit na rok 2018." Bývalý tovární jezdec Fordu, Citroënu a Subaru, Mikko Hirvonen, už také tento týden v rámci testů usedl do Toyoty Yaris WRC. Mikko ale žádnou soutěž s Toyotou nepojede, protože se soustředí na své starty s Mini týmu X-Raid v dálkových soutěžích.
Toyota zřejmě, dle zpráv Autosportu, začne sezonu se dvěma auty, v průběhu roku však přibude třetí vůz: "Infrastruktura pro tři auta tu je. Ale víme, že je to docela velký úkol začít hned se třemi vozy. Myslím, že bude snazší začít se dvěma vozy a následně přidat třetí."
Podle Mäkinena bude sezona 2017 spíše testovací, výsledky příjdou až v roce 2018: "Rok 2017 bude prvním rokem, budeme se učit soutěže a analyzovat je. Rád bych řekl, že budeme schopni bojovat o vítězství v roce 2018. Cíl pro příští rok? Je jasné, že bychom se chtěli rychle dostat na podium."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.