Tak jak M-Sport oznámil, tak také učinil. Testy nového vozu již započaly. Za volantem vozu seděl přímo šéf M-Sportu, Malcolm Wilson. Posléze do vozu usedl Martin Prokop.
M-Sport ještě samozřejmě nevyjel s vozem, se kterým bude příští rok závodit. První prototyp vychází z letošního vozu, jehož karosérie je výrazně rozšířená. Mechanické komponenty jsou však již nové. M-Sport se v úvodních testech zaměřil na zavěšení, pohon, přenos síly a samotný motor auta.
"Je to první prototyp, ale tempo je neuvěřitelné," říká Malcolm Wilson, který si nenechal ujít příležitost jako první usednout do vozu nové generace. Auto poprvé vyjelo na testovácí trati v těsné blízkosti sídla M-Sportu v Greystoke Forest v Cumbria. Po zhruba 150 kilometrech předal šéf M-Sportu auto Martinu Prokopovi, který pokračoval ve sbírání kilometrů.
Dále už bude v testování pokračovat Matthew Wilson, testovací jezdec M-Sportu, který ale hlavně vede program Bentley na vytrvalostních tratích (o nasazování vozů se stará také M-Sport). Ten zřejmě bude provádět největší část testovacích prací, protože jediným potvrzeným pro rok 2017 je Eric Camilli, jehož čeká druhá polovina sezony WRC.
Auto se sice již teď výrazně odlišuje od stávajícího modelu, avšak aerodynamika bude dolaďována teprve v následujících měsích. Navíc bude nové WRC postaveno na bázi nové Fiesty. Ta sice bude oficiálně představena až na autosalonu v Ženevě (v březnu), nicméně v rally specifikaci vyjede už na lednové Rally Monte Carlo.
"Společně s našemi kolegy od Fordu budeme ještě pilovat aerodynamiku. Avšak všechny mechanické komponenty dokážeme otestovat již na současném testovacím voze. První kilometry potvrdily moje přesvědčení, že postavíme vítězný vůz," dodal sebevědomě Wilson.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.