Tak jak M-Sport oznámil, tak také učinil. Testy nového vozu již započaly. Za volantem vozu seděl přímo šéf M-Sportu, Malcolm Wilson. Posléze do vozu usedl Martin Prokop.
M-Sport ještě samozřejmě nevyjel s vozem, se kterým bude příští rok závodit. První prototyp vychází z letošního vozu, jehož karosérie je výrazně rozšířená. Mechanické komponenty jsou však již nové. M-Sport se v úvodních testech zaměřil na zavěšení, pohon, přenos síly a samotný motor auta.
"Je to první prototyp, ale tempo je neuvěřitelné," říká Malcolm Wilson, který si nenechal ujít příležitost jako první usednout do vozu nové generace. Auto poprvé vyjelo na testovácí trati v těsné blízkosti sídla M-Sportu v Greystoke Forest v Cumbria. Po zhruba 150 kilometrech předal šéf M-Sportu auto Martinu Prokopovi, který pokračoval ve sbírání kilometrů.
Dále už bude v testování pokračovat Matthew Wilson, testovací jezdec M-Sportu, který ale hlavně vede program Bentley na vytrvalostních tratích (o nasazování vozů se stará také M-Sport). Ten zřejmě bude provádět největší část testovacích prací, protože jediným potvrzeným pro rok 2017 je Eric Camilli, jehož čeká druhá polovina sezony WRC.
Auto se sice již teď výrazně odlišuje od stávajícího modelu, avšak aerodynamika bude dolaďována teprve v následujících měsích. Navíc bude nové WRC postaveno na bázi nové Fiesty. Ta sice bude oficiálně představena až na autosalonu v Ženevě (v březnu), nicméně v rally specifikaci vyjede už na lednové Rally Monte Carlo.
"Společně s našemi kolegy od Fordu budeme ještě pilovat aerodynamiku. Avšak všechny mechanické komponenty dokážeme otestovat již na současném testovacím voze. První kilometry potvrdily moje přesvědčení, že postavíme vítězný vůz," dodal sebevědomě Wilson.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.