M-Sport vyjel s novým Fordem Fiesta RS WRC, testoval jej i Martin Prokop

Ford pomůže M-Sportu s aerodynamikou
Ford pomůže M-Sportu s aerodynamikou, foto: HaJ, RallyZone.cz
iM2 3. srpna 2016 20:01
Sdílej:

Tak jak M-Sport oznámil, tak také učinil. Testy nového vozu již započaly. Za volantem vozu seděl přímo šéf M-Sportu, Malcolm Wilson. Posléze do vozu usedl Martin Prokop.

M-Sport ještě samozřejmě nevyjel s vozem, se kterým bude příští rok závodit. První prototyp vychází z letošního vozu, jehož karosérie je výrazně rozšířená. Mechanické komponenty jsou však již nové. M-Sport se v úvodních testech zaměřil na zavěšení, pohon, přenos síly a samotný motor auta.

"Je to první prototyp, ale tempo je neuvěřitelné," říká Malcolm Wilson, který si nenechal ujít příležitost jako první usednout do vozu nové generace. Auto poprvé vyjelo na testovácí trati v těsné blízkosti sídla M-Sportu v Greystoke Forest v Cumbria. Po zhruba 150 kilometrech předal šéf M-Sportu auto Martinu Prokopovi, který pokračoval ve sbírání kilometrů.

Dále už bude v testování pokračovat Matthew Wilson, testovací jezdec M-Sportu, který ale hlavně vede program Bentley na vytrvalostních tratích (o nasazování vozů se stará také M-Sport). Ten zřejmě bude provádět největší část testovacích prací, protože jediným potvrzeným pro rok 2017 je Eric Camilli, jehož čeká druhá polovina sezony WRC.

Auto se sice již teď výrazně odlišuje od stávajícího modelu, avšak aerodynamika bude dolaďována teprve v následujících měsích. Navíc bude nové WRC postaveno na bázi nové Fiesty. Ta sice bude oficiálně představena až na autosalonu v Ženevě (v březnu), nicméně v rally specifikaci vyjede už na lednové Rally Monte Carlo.

"Společně s našemi kolegy od Fordu budeme ještě pilovat aerodynamiku. Avšak všechny mechanické komponenty dokážeme otestovat již na současném testovacím voze. První kilometry potvrdily moje přesvědčení, že postavíme vítězný vůz," dodal sebevědomě Wilson.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.