Tak jak M-Sport oznámil, tak také učinil. Testy nového vozu již započaly. Za volantem vozu seděl přímo šéf M-Sportu, Malcolm Wilson. Posléze do vozu usedl Martin Prokop.
M-Sport ještě samozřejmě nevyjel s vozem, se kterým bude příští rok závodit. První prototyp vychází z letošního vozu, jehož karosérie je výrazně rozšířená. Mechanické komponenty jsou však již nové. M-Sport se v úvodních testech zaměřil na zavěšení, pohon, přenos síly a samotný motor auta.
"Je to první prototyp, ale tempo je neuvěřitelné," říká Malcolm Wilson, který si nenechal ujít příležitost jako první usednout do vozu nové generace. Auto poprvé vyjelo na testovácí trati v těsné blízkosti sídla M-Sportu v Greystoke Forest v Cumbria. Po zhruba 150 kilometrech předal šéf M-Sportu auto Martinu Prokopovi, který pokračoval ve sbírání kilometrů.
Dále už bude v testování pokračovat Matthew Wilson, testovací jezdec M-Sportu, který ale hlavně vede program Bentley na vytrvalostních tratích (o nasazování vozů se stará také M-Sport). Ten zřejmě bude provádět největší část testovacích prací, protože jediným potvrzeným pro rok 2017 je Eric Camilli, jehož čeká druhá polovina sezony WRC.
Auto se sice již teď výrazně odlišuje od stávajícího modelu, avšak aerodynamika bude dolaďována teprve v následujících měsích. Navíc bude nové WRC postaveno na bázi nové Fiesty. Ta sice bude oficiálně představena až na autosalonu v Ženevě (v březnu), nicméně v rally specifikaci vyjede už na lednové Rally Monte Carlo.
"Společně s našemi kolegy od Fordu budeme ještě pilovat aerodynamiku. Avšak všechny mechanické komponenty dokážeme otestovat již na současném testovacím voze. První kilometry potvrdily moje přesvědčení, že postavíme vítězný vůz," dodal sebevědomě Wilson.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?