Kris Meeke se nechal po soutěži slyšet, že vítězství ve Finsku bylo jedním z cílů jeho kariéry. Výše by zařadil pouze jezdecký titul. Kris se stal prvním Britem, který dokázal vyhrát nejznámější a nejslavnější šotolinovou soutěž kalendáře.
"Pro jezdce je vítězství ve Finsku ultimátním cílem před tím, než se stane mistrem světa. Je to neuvěřitelný pocit, když vyhrajete na nejlepších cestách na světě. Bude trvat několik dní a týdnů, než se to všechno usadí. Ale sníte o tom, že se Vám jednoho dne povede něco speciálního v MS. Pokud jde o vítězství v soutěži, pak nevím, co by mohlo být víc," říká Kris Meeke.
Brit letos jede jenom vybrané soutěže s Citroënem DS3 WRC, o jehož nasazování se stará francouzský PH Sport. Hlavním cílem je vývoj C3 WRC pro rok 2017. Vývoj DS3 WRC tak od roku 2015 prakticky neprobíhá. "Nejvíc mě pobavilo, když mi někdo během víkendu řekl, že jsou na DS3 WRC již nějaké díly z roku 2017," vtípkuje pro 'Autosport' Meeke.
"Před soutěží v neděli jsme měli test o délce zhruba 150 kilometrů, jinak je auto ve specifikaci z roku 2015. Na testu jsme zkoušeli různé věci, ale dostali jsme se ke stejnému závěru." Severní Ir tak vyhrál 2 z letošních 4 soutěží, do kterých nastoupil. Na zbývajících dvou o vítězství také bojoval. Právě důvěra z předešlých vystoupení mu ve Finsku hodně pomohla.
"Letošní rally byla odlišná - mám za sebou další rok zkušeností. Viděli jsme v Monaku, Švédsku i v Portugalsku, že je moje rychlost dobrá. Věřil jsem si a když dojedete na rally, kde je důvěra klíčová, pak si myslím, že to hraje velkou roli. Ale také auto bylo skvělé. Víme, že DS3 zde funguje velmi dobře - zvláště na širších cestách. To mi opět dodalo důvěru."
Další Britové, kteří na vítězství ve Finsku nedosáhliMezi vítězi Finské rally je před Meekem již několik Britů - od Henry Liddona v roce 1973 až po Michaela Parka v roce 2003, mezi nimi to byli John Davenport, David Richards a Terry Harryman, avšak všichni byli spolujezdci.
Richard Burns, kterého navigoval Robert Reid, byl prvním britským jezdcem, který se vítězství přiblížil. V roce 1999 skončil druhý po ikonické bitvě se svým týmovým kolegou, Juhou Kankkunenem. A to se navíc jednalo o teprve druhý start Burnse na této soutěži. O rok později sváděl Burns asi do poloviny soutěže pěkný souboj s Marcusem Grönholmem.
"Byli jsme ve vedení, když jsme šli ven. Přejeli jsme čáru, šli do vedení a pak jsme skončili ve stromech," vzpomíná Robert Reid.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.