Kris Meeke se nechal po soutěži slyšet, že vítězství ve Finsku bylo jedním z cílů jeho kariéry. Výše by zařadil pouze jezdecký titul. Kris se stal prvním Britem, který dokázal vyhrát nejznámější a nejslavnější šotolinovou soutěž kalendáře.
"Pro jezdce je vítězství ve Finsku ultimátním cílem před tím, než se stane mistrem světa. Je to neuvěřitelný pocit, když vyhrajete na nejlepších cestách na světě. Bude trvat několik dní a týdnů, než se to všechno usadí. Ale sníte o tom, že se Vám jednoho dne povede něco speciálního v MS. Pokud jde o vítězství v soutěži, pak nevím, co by mohlo být víc," říká Kris Meeke.
Brit letos jede jenom vybrané soutěže s Citroënem DS3 WRC, o jehož nasazování se stará francouzský PH Sport. Hlavním cílem je vývoj C3 WRC pro rok 2017. Vývoj DS3 WRC tak od roku 2015 prakticky neprobíhá. "Nejvíc mě pobavilo, když mi někdo během víkendu řekl, že jsou na DS3 WRC již nějaké díly z roku 2017," vtípkuje pro 'Autosport' Meeke.
"Před soutěží v neděli jsme měli test o délce zhruba 150 kilometrů, jinak je auto ve specifikaci z roku 2015. Na testu jsme zkoušeli různé věci, ale dostali jsme se ke stejnému závěru." Severní Ir tak vyhrál 2 z letošních 4 soutěží, do kterých nastoupil. Na zbývajících dvou o vítězství také bojoval. Právě důvěra z předešlých vystoupení mu ve Finsku hodně pomohla.
"Letošní rally byla odlišná - mám za sebou další rok zkušeností. Viděli jsme v Monaku, Švédsku i v Portugalsku, že je moje rychlost dobrá. Věřil jsem si a když dojedete na rally, kde je důvěra klíčová, pak si myslím, že to hraje velkou roli. Ale také auto bylo skvělé. Víme, že DS3 zde funguje velmi dobře - zvláště na širších cestách. To mi opět dodalo důvěru."
Další Britové, kteří na vítězství ve Finsku nedosáhliMezi vítězi Finské rally je před Meekem již několik Britů - od Henry Liddona v roce 1973 až po Michaela Parka v roce 2003, mezi nimi to byli John Davenport, David Richards a Terry Harryman, avšak všichni byli spolujezdci.
Richard Burns, kterého navigoval Robert Reid, byl prvním britským jezdcem, který se vítězství přiblížil. V roce 1999 skončil druhý po ikonické bitvě se svým týmovým kolegou, Juhou Kankkunenem. A to se navíc jednalo o teprve druhý start Burnse na této soutěži. O rok později sváděl Burns asi do poloviny soutěže pěkný souboj s Marcusem Grönholmem.
"Byli jsme ve vedení, když jsme šli ven. Přejeli jsme čáru, šli do vedení a pak jsme skončili ve stromech," vzpomíná Robert Reid.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.