Meeke: Jedině titul dokáže překonat Finské vítězství

Kris Meeke letos dokazuje, že DS3 WRC je stále silným speciálem
Kris Meeke letos dokazuje, že DS3 WRC je stále silným speciálem, foto: Citroën Racing
iM2 2. srpna 2016 20:13
Sdílej:

Kris Meeke se nechal po soutěži slyšet, že vítězství ve Finsku bylo jedním z cílů jeho kariéry. Výše by zařadil pouze jezdecký titul. Kris se stal prvním Britem, který dokázal vyhrát nejznámější a nejslavnější šotolinovou soutěž kalendáře.

"Pro jezdce je vítězství ve Finsku ultimátním cílem před tím, než se stane mistrem světa. Je to neuvěřitelný pocit, když vyhrajete na nejlepších cestách na světě. Bude trvat několik dní a týdnů, než se to všechno usadí. Ale sníte o tom, že se Vám jednoho dne povede něco speciálního v MS. Pokud jde o vítězství v soutěži, pak nevím, co by mohlo být víc," říká Kris Meeke.

Brit letos jede jenom vybrané soutěže s Citroënem DS3 WRC, o jehož nasazování se stará francouzský PH Sport. Hlavním cílem je vývoj C3 WRC pro rok 2017. Vývoj DS3 WRC tak od roku 2015 prakticky neprobíhá. "Nejvíc mě pobavilo, když mi někdo během víkendu řekl, že jsou na DS3 WRC již nějaké díly z roku 2017," vtípkuje pro 'Autosport' Meeke.

"Před soutěží v neděli jsme měli test o délce zhruba 150 kilometrů, jinak je auto ve specifikaci z roku 2015. Na testu jsme zkoušeli různé věci, ale dostali jsme se ke stejnému závěru." Severní Ir tak vyhrál 2 z letošních 4 soutěží, do kterých nastoupil. Na zbývajících dvou o vítězství také bojoval. Právě důvěra z předešlých vystoupení mu ve Finsku hodně pomohla.

"Letošní rally byla odlišná - mám za sebou další rok zkušeností. Viděli jsme v Monaku, Švédsku i v Portugalsku, že je moje rychlost dobrá. Věřil jsem si a když dojedete na rally, kde je důvěra klíčová, pak si myslím, že to hraje velkou roli. Ale také auto bylo skvělé. Víme, že DS3 zde funguje velmi dobře - zvláště na širších cestách. To mi opět dodalo důvěru."

Další Britové, kteří na vítězství ve Finsku nedosáhliMezi vítězi Finské rally je před Meekem již několik Britů - od Henry Liddona v roce 1973 až po Michaela Parka v roce 2003, mezi nimi to byli John Davenport, David Richards a Terry Harryman, avšak všichni byli spolujezdci.

Richard Burns, kterého navigoval Robert Reid, byl prvním britským jezdcem, který se vítězství přiblížil. V roce 1999 skončil druhý po ikonické bitvě se svým týmovým kolegou, Juhou Kankkunenem. A to se navíc jednalo o teprve druhý start Burnse na této soutěži. O rok později sváděl Burns asi do poloviny soutěže pěkný souboj s Marcusem Grönholmem. 

"Byli jsme ve vedení, když jsme šli ven. Přejeli jsme čáru, šli do vedení a pak jsme skončili ve stromech," vzpomíná Robert Reid.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.