Kris Meeke se nechal po soutěži slyšet, že vítězství ve Finsku bylo jedním z cílů jeho kariéry. Výše by zařadil pouze jezdecký titul. Kris se stal prvním Britem, který dokázal vyhrát nejznámější a nejslavnější šotolinovou soutěž kalendáře.
"Pro jezdce je vítězství ve Finsku ultimátním cílem před tím, než se stane mistrem světa. Je to neuvěřitelný pocit, když vyhrajete na nejlepších cestách na světě. Bude trvat několik dní a týdnů, než se to všechno usadí. Ale sníte o tom, že se Vám jednoho dne povede něco speciálního v MS. Pokud jde o vítězství v soutěži, pak nevím, co by mohlo být víc," říká Kris Meeke.
Brit letos jede jenom vybrané soutěže s Citroënem DS3 WRC, o jehož nasazování se stará francouzský PH Sport. Hlavním cílem je vývoj C3 WRC pro rok 2017. Vývoj DS3 WRC tak od roku 2015 prakticky neprobíhá. "Nejvíc mě pobavilo, když mi někdo během víkendu řekl, že jsou na DS3 WRC již nějaké díly z roku 2017," vtípkuje pro 'Autosport' Meeke.
"Před soutěží v neděli jsme měli test o délce zhruba 150 kilometrů, jinak je auto ve specifikaci z roku 2015. Na testu jsme zkoušeli různé věci, ale dostali jsme se ke stejnému závěru." Severní Ir tak vyhrál 2 z letošních 4 soutěží, do kterých nastoupil. Na zbývajících dvou o vítězství také bojoval. Právě důvěra z předešlých vystoupení mu ve Finsku hodně pomohla.
"Letošní rally byla odlišná - mám za sebou další rok zkušeností. Viděli jsme v Monaku, Švédsku i v Portugalsku, že je moje rychlost dobrá. Věřil jsem si a když dojedete na rally, kde je důvěra klíčová, pak si myslím, že to hraje velkou roli. Ale také auto bylo skvělé. Víme, že DS3 zde funguje velmi dobře - zvláště na širších cestách. To mi opět dodalo důvěru."
Další Britové, kteří na vítězství ve Finsku nedosáhliMezi vítězi Finské rally je před Meekem již několik Britů - od Henry Liddona v roce 1973 až po Michaela Parka v roce 2003, mezi nimi to byli John Davenport, David Richards a Terry Harryman, avšak všichni byli spolujezdci.
Richard Burns, kterého navigoval Robert Reid, byl prvním britským jezdcem, který se vítězství přiblížil. V roce 1999 skončil druhý po ikonické bitvě se svým týmovým kolegou, Juhou Kankkunenem. A to se navíc jednalo o teprve druhý start Burnse na této soutěži. O rok později sváděl Burns asi do poloviny soutěže pěkný souboj s Marcusem Grönholmem.
"Byli jsme ve vedení, když jsme šli ven. Přejeli jsme čáru, šli do vedení a pak jsme skončili ve stromech," vzpomíná Robert Reid.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.