Podle Tommiho Mäkinena běží vývoj nového auta dle časového plánu. Navíc na autě nejsou žádné větší technické problémy.
Od května testuje Toyota nový World Rally Car pro svůj návrat na tratě mistrovství světa v rally. Doposud bylo odjeto asi 5 000 testovacích kilometrů, z nichž většina byla odjeta ve Finsku v okolí centra týmu. "Tvrdě jsme pracovali, abychom dodrželi náš časový plán," říká šéf týmu, Tommi Mäkinen, jenž určitou část testovacích kilometrů najezdil sám. Bývalý soutěžák, který je za projekt zodpovědný, potvrdil, že jde vše podle plánu.
V mezičase byla postavena už druhá verze testovacího Yarisu. "Pomohlo nám to ve zvýšení testovacího tempa a také jsme mohli vývoj během testů odlišně uzpůsobit. Auto chceme testovat za všech podmínek a na všech površích, abychom byli na rok 2017 připraveni. Druhý testovací tým už jezdil ve Španělsku a Portugalsku. Avšak na asfaltu jsme Yaris ještě netestovali," dodává Mäkinen.
"Pracujeme se dvěma auty, protože vývoj chceme rozdělit. První tým pracuje ve Finsku a koncentruje se na spolehlivost auta. Program se zabývá motorem a převodovkou. Druhý tým pracuje na zavěšení a operuje na naší druhé evropské bázi. Ještě jsme netestovali na asfaltu, ale výkonnost auta už je velmi vysoká. Doposud jsme také neměli žádné velké problémy," říká šéfinženýr, Tom Fowler.
Doposud není také známo, se kterými jezdci Toyota do WRC příští rok nastoupí. O testovací práci se kromě Tommiho Mäkinena starají také Juho Hänninen a Jarkko Nikara. "Nemohl jsem odolat, takže jsem byl první, kdo s autem jel," směje se Mäkinen, který za svoji kariéru ve WRC vyhrál 24 závodů. "Pocit byl skvělý a řídit auto bylo zábavné. Můžeme také využít zkušeností Juhy a Jarkka."
Za volant Yarisu WRC by se dle všeho měl zakrátko posadit také Mikko Hirvonen. Mäkinen k tomu jen řekl: "Vycházíme z toho, že se do testovacího programu brzy zapojí také další jezdci." Zřejmě až do Rallye Monte Carlo nebudeme tušit, jak rychlé jednotlivé nové speciály jsou, neboť Toyota, Volkswagen, Citroën i Hyundai samozřejmě testují odděleně, a tak nemáme žádnou možnost srovnání.
Juho Hänninen se však po testu nového speciálu vyjádřil pozitivně. "Když jsem s autem jel poprvé, tak to na mě udělalo velký dojem! Řízení a vyvážení byly perfektní. Návrhářský tým pracoval extrémně dobře. Hned jsme tak mohli najíždět kilometry, protože spolehlivost tu byla. Na testech mimo Finsko jsme jezdili za různých podmínek a výkonnost Yarisu byla velmi konstantní."
Ačkoliv s novým vozem jeli zatím pouze Finové, tak tým se sídlem ve finském městě Puuppola je mezinárodní. "Najímáme stále více lidí a atmosféra se nezměnila. Nejsou tu žádné jazykové bariéry," potvrzuje Mäkinen. Aktuálně by na projektu měli dělat zaměstnanci ze sedmi zemí.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.