Podle Tommiho Mäkinena běží vývoj nového auta dle časového plánu. Navíc na autě nejsou žádné větší technické problémy.
Od května testuje Toyota nový World Rally Car pro svůj návrat na tratě mistrovství světa v rally. Doposud bylo odjeto asi 5 000 testovacích kilometrů, z nichž většina byla odjeta ve Finsku v okolí centra týmu. "Tvrdě jsme pracovali, abychom dodrželi náš časový plán," říká šéf týmu, Tommi Mäkinen, jenž určitou část testovacích kilometrů najezdil sám. Bývalý soutěžák, který je za projekt zodpovědný, potvrdil, že jde vše podle plánu.
V mezičase byla postavena už druhá verze testovacího Yarisu. "Pomohlo nám to ve zvýšení testovacího tempa a také jsme mohli vývoj během testů odlišně uzpůsobit. Auto chceme testovat za všech podmínek a na všech površích, abychom byli na rok 2017 připraveni. Druhý testovací tým už jezdil ve Španělsku a Portugalsku. Avšak na asfaltu jsme Yaris ještě netestovali," dodává Mäkinen.
"Pracujeme se dvěma auty, protože vývoj chceme rozdělit. První tým pracuje ve Finsku a koncentruje se na spolehlivost auta. Program se zabývá motorem a převodovkou. Druhý tým pracuje na zavěšení a operuje na naší druhé evropské bázi. Ještě jsme netestovali na asfaltu, ale výkonnost auta už je velmi vysoká. Doposud jsme také neměli žádné velké problémy," říká šéfinženýr, Tom Fowler.
Doposud není také známo, se kterými jezdci Toyota do WRC příští rok nastoupí. O testovací práci se kromě Tommiho Mäkinena starají také Juho Hänninen a Jarkko Nikara. "Nemohl jsem odolat, takže jsem byl první, kdo s autem jel," směje se Mäkinen, který za svoji kariéru ve WRC vyhrál 24 závodů. "Pocit byl skvělý a řídit auto bylo zábavné. Můžeme také využít zkušeností Juhy a Jarkka."
Za volant Yarisu WRC by se dle všeho měl zakrátko posadit také Mikko Hirvonen. Mäkinen k tomu jen řekl: "Vycházíme z toho, že se do testovacího programu brzy zapojí také další jezdci." Zřejmě až do Rallye Monte Carlo nebudeme tušit, jak rychlé jednotlivé nové speciály jsou, neboť Toyota, Volkswagen, Citroën i Hyundai samozřejmě testují odděleně, a tak nemáme žádnou možnost srovnání.
Juho Hänninen se však po testu nového speciálu vyjádřil pozitivně. "Když jsem s autem jel poprvé, tak to na mě udělalo velký dojem! Řízení a vyvážení byly perfektní. Návrhářský tým pracoval extrémně dobře. Hned jsme tak mohli najíždět kilometry, protože spolehlivost tu byla. Na testech mimo Finsko jsme jezdili za různých podmínek a výkonnost Yarisu byla velmi konstantní."
Ačkoliv s novým vozem jeli zatím pouze Finové, tak tým se sídlem ve finském městě Puuppola je mezinárodní. "Najímáme stále více lidí a atmosféra se nezměnila. Nejsou tu žádné jazykové bariéry," potvrzuje Mäkinen. Aktuálně by na projektu měli dělat zaměstnanci ze sedmi zemí.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.