Podle Tommiho Mäkinena běží vývoj nového auta dle časového plánu. Navíc na autě nejsou žádné větší technické problémy.
Od května testuje Toyota nový World Rally Car pro svůj návrat na tratě mistrovství světa v rally. Doposud bylo odjeto asi 5 000 testovacích kilometrů, z nichž většina byla odjeta ve Finsku v okolí centra týmu. "Tvrdě jsme pracovali, abychom dodrželi náš časový plán," říká šéf týmu, Tommi Mäkinen, jenž určitou část testovacích kilometrů najezdil sám. Bývalý soutěžák, který je za projekt zodpovědný, potvrdil, že jde vše podle plánu.
V mezičase byla postavena už druhá verze testovacího Yarisu. "Pomohlo nám to ve zvýšení testovacího tempa a také jsme mohli vývoj během testů odlišně uzpůsobit. Auto chceme testovat za všech podmínek a na všech površích, abychom byli na rok 2017 připraveni. Druhý testovací tým už jezdil ve Španělsku a Portugalsku. Avšak na asfaltu jsme Yaris ještě netestovali," dodává Mäkinen.
"Pracujeme se dvěma auty, protože vývoj chceme rozdělit. První tým pracuje ve Finsku a koncentruje se na spolehlivost auta. Program se zabývá motorem a převodovkou. Druhý tým pracuje na zavěšení a operuje na naší druhé evropské bázi. Ještě jsme netestovali na asfaltu, ale výkonnost auta už je velmi vysoká. Doposud jsme také neměli žádné velké problémy," říká šéfinženýr, Tom Fowler.
Doposud není také známo, se kterými jezdci Toyota do WRC příští rok nastoupí. O testovací práci se kromě Tommiho Mäkinena starají také Juho Hänninen a Jarkko Nikara. "Nemohl jsem odolat, takže jsem byl první, kdo s autem jel," směje se Mäkinen, který za svoji kariéru ve WRC vyhrál 24 závodů. "Pocit byl skvělý a řídit auto bylo zábavné. Můžeme také využít zkušeností Juhy a Jarkka."
Za volant Yarisu WRC by se dle všeho měl zakrátko posadit také Mikko Hirvonen. Mäkinen k tomu jen řekl: "Vycházíme z toho, že se do testovacího programu brzy zapojí také další jezdci." Zřejmě až do Rallye Monte Carlo nebudeme tušit, jak rychlé jednotlivé nové speciály jsou, neboť Toyota, Volkswagen, Citroën i Hyundai samozřejmě testují odděleně, a tak nemáme žádnou možnost srovnání.
Juho Hänninen se však po testu nového speciálu vyjádřil pozitivně. "Když jsem s autem jel poprvé, tak to na mě udělalo velký dojem! Řízení a vyvážení byly perfektní. Návrhářský tým pracoval extrémně dobře. Hned jsme tak mohli najíždět kilometry, protože spolehlivost tu byla. Na testech mimo Finsko jsme jezdili za různých podmínek a výkonnost Yarisu byla velmi konstantní."
Ačkoliv s novým vozem jeli zatím pouze Finové, tak tým se sídlem ve finském městě Puuppola je mezinárodní. "Najímáme stále více lidí a atmosféra se nezměnila. Nejsou tu žádné jazykové bariéry," potvrzuje Mäkinen. Aktuálně by na projektu měli dělat zaměstnanci ze sedmi zemí.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.