Podle Tommiho Mäkinena běží vývoj nového auta dle časového plánu. Navíc na autě nejsou žádné větší technické problémy.
Od května testuje Toyota nový World Rally Car pro svůj návrat na tratě mistrovství světa v rally. Doposud bylo odjeto asi 5 000 testovacích kilometrů, z nichž většina byla odjeta ve Finsku v okolí centra týmu. "Tvrdě jsme pracovali, abychom dodrželi náš časový plán," říká šéf týmu, Tommi Mäkinen, jenž určitou část testovacích kilometrů najezdil sám. Bývalý soutěžák, který je za projekt zodpovědný, potvrdil, že jde vše podle plánu.
V mezičase byla postavena už druhá verze testovacího Yarisu. "Pomohlo nám to ve zvýšení testovacího tempa a také jsme mohli vývoj během testů odlišně uzpůsobit. Auto chceme testovat za všech podmínek a na všech površích, abychom byli na rok 2017 připraveni. Druhý testovací tým už jezdil ve Španělsku a Portugalsku. Avšak na asfaltu jsme Yaris ještě netestovali," dodává Mäkinen.
"Pracujeme se dvěma auty, protože vývoj chceme rozdělit. První tým pracuje ve Finsku a koncentruje se na spolehlivost auta. Program se zabývá motorem a převodovkou. Druhý tým pracuje na zavěšení a operuje na naší druhé evropské bázi. Ještě jsme netestovali na asfaltu, ale výkonnost auta už je velmi vysoká. Doposud jsme také neměli žádné velké problémy," říká šéfinženýr, Tom Fowler.
Doposud není také známo, se kterými jezdci Toyota do WRC příští rok nastoupí. O testovací práci se kromě Tommiho Mäkinena starají také Juho Hänninen a Jarkko Nikara. "Nemohl jsem odolat, takže jsem byl první, kdo s autem jel," směje se Mäkinen, který za svoji kariéru ve WRC vyhrál 24 závodů. "Pocit byl skvělý a řídit auto bylo zábavné. Můžeme také využít zkušeností Juhy a Jarkka."
Za volant Yarisu WRC by se dle všeho měl zakrátko posadit také Mikko Hirvonen. Mäkinen k tomu jen řekl: "Vycházíme z toho, že se do testovacího programu brzy zapojí také další jezdci." Zřejmě až do Rallye Monte Carlo nebudeme tušit, jak rychlé jednotlivé nové speciály jsou, neboť Toyota, Volkswagen, Citroën i Hyundai samozřejmě testují odděleně, a tak nemáme žádnou možnost srovnání.
Juho Hänninen se však po testu nového speciálu vyjádřil pozitivně. "Když jsem s autem jel poprvé, tak to na mě udělalo velký dojem! Řízení a vyvážení byly perfektní. Návrhářský tým pracoval extrémně dobře. Hned jsme tak mohli najíždět kilometry, protože spolehlivost tu byla. Na testech mimo Finsko jsme jezdili za různých podmínek a výkonnost Yarisu byla velmi konstantní."
Ačkoliv s novým vozem jeli zatím pouze Finové, tak tým se sídlem ve finském městě Puuppola je mezinárodní. "Najímáme stále více lidí a atmosféra se nezměnila. Nejsou tu žádné jazykové bariéry," potvrzuje Mäkinen. Aktuálně by na projektu měli dělat zaměstnanci ze sedmi zemí.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?