Tři měsíce po prvním testu nového Citroënu C3 WRC došlo na jeho testovací debut na asfaltu. Na vlnitých asfaltových tratích na severu Francie (testovalo se kolem Aude) seděli za volantem Kris Meeke a Stéphane Lefebvre.
Testování prozatím probíhalo na šotolině, protože jde o povrch, na kterém se jezdí většina soutěží MS. "Testování jsme zahájili na šotolině na rozbitých tratích - vyzkoušeli jsme tím odolnost jednotlivých komponent," přiznává Laurent Fregosi, technický ředitel Citroën Racingu.
Testování probíhalo také na velmi rozbitých tratích v Portugalsku nebo velmi rychlých tratích ve Finsku (zde se ověřila funkčnost aerodynamiky). "Největší rozdíl [v testu mezi šotolinou a asfaltem] je na podvozku. Používáme lehčí díly, můžeme sníži světlou výšku auta.
Pohon auta se upravuje vzhledem k použití 18 palcových kol. Tato kola nám umožňují použít větší brzdy. Zároveń také můžeme použít vodou chlazené brzdy. Také můžeme nasadit lehčí ochranu podvozku. Pokud jde o aerodynamiku, mohli jsme upravit spodní část nárazníku pro asfalt.
Během testu jsme pracovali hlavně na nastavení středního diferenciálu. Cílem bylo přizpůsobit rozdělení točivého momentu mezi přední a zadní nápravu pro všechny situace. Je jasné, že nastavení se bude podle povrchu lišit. Jezdci navíc mohou měnit mechanické parametry jako tvrdší pneumatiky, stabilizátor a nebo diferenciál.
Celkově byly výsledky velmi pozitivní. Opět jsme díky spolehlivosti auta dokázali odjet hodně kilometrů," zhodnotil testy Fregosi. "Byla velká zábava jezdit s novým autem na asfaltu. Citroën vždy stavěl velmi dobré vozy na tento povrch. Věřím, že to bude případ i tohoto vozu.
Na asfaltu jsou změny, které umožnily nová pravidla, opravdu cítit. Hodně je cítit nový silnější motor. Pokračujeme v našem programu tak, jak bylo naplánováno. V každém testu se naučíme něco nového. Každá část projektu je velmi zajímavá," dodal Kris Meeke.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.