Tři měsíce po prvním testu nového Citroënu C3 WRC došlo na jeho testovací debut na asfaltu. Na vlnitých asfaltových tratích na severu Francie (testovalo se kolem Aude) seděli za volantem Kris Meeke a Stéphane Lefebvre.
Testování prozatím probíhalo na šotolině, protože jde o povrch, na kterém se jezdí většina soutěží MS. "Testování jsme zahájili na šotolině na rozbitých tratích - vyzkoušeli jsme tím odolnost jednotlivých komponent," přiznává Laurent Fregosi, technický ředitel Citroën Racingu.
Testování probíhalo také na velmi rozbitých tratích v Portugalsku nebo velmi rychlých tratích ve Finsku (zde se ověřila funkčnost aerodynamiky). "Největší rozdíl [v testu mezi šotolinou a asfaltem] je na podvozku. Používáme lehčí díly, můžeme sníži světlou výšku auta.
Pohon auta se upravuje vzhledem k použití 18 palcových kol. Tato kola nám umožňují použít větší brzdy. Zároveń také můžeme použít vodou chlazené brzdy. Také můžeme nasadit lehčí ochranu podvozku. Pokud jde o aerodynamiku, mohli jsme upravit spodní část nárazníku pro asfalt.
Během testu jsme pracovali hlavně na nastavení středního diferenciálu. Cílem bylo přizpůsobit rozdělení točivého momentu mezi přední a zadní nápravu pro všechny situace. Je jasné, že nastavení se bude podle povrchu lišit. Jezdci navíc mohou měnit mechanické parametry jako tvrdší pneumatiky, stabilizátor a nebo diferenciál.
Celkově byly výsledky velmi pozitivní. Opět jsme díky spolehlivosti auta dokázali odjet hodně kilometrů," zhodnotil testy Fregosi. "Byla velká zábava jezdit s novým autem na asfaltu. Citroën vždy stavěl velmi dobré vozy na tento povrch. Věřím, že to bude případ i tohoto vozu.
Na asfaltu jsou změny, které umožnily nová pravidla, opravdu cítit. Hodně je cítit nový silnější motor. Pokračujeme v našem programu tak, jak bylo naplánováno. V každém testu se naučíme něco nového. Každá část projektu je velmi zajímavá," dodal Kris Meeke.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?