Citroën vyjel s C3 WRC poprvé na asfalt, jaké jsou ohlasy?

Citroën C3 WRC
Citroën C3 WRC, foto: Citroën Racing
iM2 24. července 2016 17:39
Sdílej:

Tři měsíce po prvním testu nového Citroënu C3 WRC došlo na jeho testovací debut na asfaltu. Na vlnitých asfaltových tratích na severu Francie (testovalo se kolem Aude) seděli za volantem Kris Meeke a Stéphane Lefebvre.

Testování prozatím probíhalo na šotolině, protože jde o povrch, na kterém se jezdí většina soutěží MS. "Testování jsme zahájili na šotolině na rozbitých tratích - vyzkoušeli jsme tím odolnost jednotlivých komponent," přiznává Laurent Fregosi, technický ředitel Citroën Racingu. 

Testování probíhalo také na velmi rozbitých tratích v Portugalsku nebo velmi rychlých tratích ve Finsku (zde se ověřila funkčnost aerodynamiky). "Největší rozdíl [v testu mezi šotolinou a asfaltem] je na podvozku. Používáme lehčí díly, můžeme sníži světlou výšku auta.

Pohon auta se upravuje vzhledem k použití 18 palcových kol. Tato kola nám umožňují použít větší brzdy. Zároveń také můžeme použít vodou chlazené brzdy. Také můžeme nasadit lehčí ochranu podvozku. Pokud jde o aerodynamiku, mohli jsme upravit spodní část nárazníku pro asfalt.

Během testu jsme pracovali hlavně na nastavení středního diferenciálu. Cílem bylo přizpůsobit rozdělení točivého momentu mezi přední a zadní nápravu pro všechny situace. Je jasné, že nastavení se bude podle povrchu lišit. Jezdci navíc mohou měnit mechanické parametry jako tvrdší pneumatiky, stabilizátor a nebo diferenciál.

Celkově byly výsledky velmi pozitivní. Opět jsme díky spolehlivosti auta dokázali odjet hodně kilometrů," zhodnotil testy Fregosi. "Byla velká zábava jezdit s novým autem na asfaltu. Citroën vždy stavěl velmi dobré vozy na tento povrch. Věřím, že to bude případ i tohoto vozu.

Na asfaltu jsou změny, které umožnily nová pravidla, opravdu cítit. Hodně je cítit nový silnější motor. Pokračujeme v našem programu tak, jak bylo naplánováno. V každém testu se naučíme něco nového. Každá část projektu je velmi zajímavá," dodal Kris Meeke.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.