Volkswagen již jen dolaďuje Polo R WRC 2017

Testovací prototyp nového Pola R WRC
Testovací prototyp nového Pola R WRC, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 23. července 2016 14:31
Sdílej:

Skoro rok poté, co vyjel poprvé na testovací tratě prototyp Volkswagenu Polo R WRC 2017, se Volkswagen Motorsport dostal do bodu, kde je jejich nový speciál téměř plně vyvinut.

Tento týden testoval německý tým s Marcusem Gronhölmem ve Finsku, následně v rámci předstartovních testů zkoušeli vůz také aktuální jezdci týmu. Po testu se k vývoji vozu vyjádřil technický ředitel Volkswagenu, François Xavier-Demaison, který tuto pozici zastává již od roku 2012.

"Všechno by mělo být připravené na homologaci FIA k 1. listopadu. Poté již nebudeme moci nic měnit, alespoň pokud nám to FIA nepovolí. Na konci tohoto měsíce se dostaneme do fáze závěrečných zkoušek a měření. Závěrečnou specifikaci auta bychom měli mít zhruba na začátku září.

Poté ihned začneme se stavbou devíti vozů - tři musí být připraveny pro Rally Monte Carlo, tři pro Švédsko a tři testovací a náhradní speciály, ty by měly být hotovy na začátku prosince," prozradil Xavier-Demaison. Narozdíl od Toyoty a Citroënu je Volkswagen limitován počtem 42 testovacích dní za rok.

"Právě proto teď všechny testy provádíme již s vozem pro sezonu 2017. Ano, trošku nás to letos znevýhodňuje. Viděli jsme to již v Polsku. Po každém testu za mnou dojdou jezdci a žádají, aby mohli jezdit s vozem pro rok 2016.

Musím jím říct, že nemáme na vybranou, protože jinak by to bylo příští rok hodně obtížné. Naši prioritou je koncentrovat se na rok 2017, protože tam bude více konkurence. Musíme být připraveni," přiznává jistá omezení Xavier pro 'Autosport'.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.