Skoro rok poté, co vyjel poprvé na testovací tratě prototyp Volkswagenu Polo R WRC 2017, se Volkswagen Motorsport dostal do bodu, kde je jejich nový speciál téměř plně vyvinut.
Tento týden testoval německý tým s Marcusem Gronhölmem ve Finsku, následně v rámci předstartovních testů zkoušeli vůz také aktuální jezdci týmu. Po testu se k vývoji vozu vyjádřil technický ředitel Volkswagenu, François Xavier-Demaison, který tuto pozici zastává již od roku 2012.
"Všechno by mělo být připravené na homologaci FIA k 1. listopadu. Poté již nebudeme moci nic měnit, alespoň pokud nám to FIA nepovolí. Na konci tohoto měsíce se dostaneme do fáze závěrečných zkoušek a měření. Závěrečnou specifikaci auta bychom měli mít zhruba na začátku září.
Poté ihned začneme se stavbou devíti vozů - tři musí být připraveny pro Rally Monte Carlo, tři pro Švédsko a tři testovací a náhradní speciály, ty by měly být hotovy na začátku prosince," prozradil Xavier-Demaison. Narozdíl od Toyoty a Citroënu je Volkswagen limitován počtem 42 testovacích dní za rok.
"Právě proto teď všechny testy provádíme již s vozem pro sezonu 2017. Ano, trošku nás to letos znevýhodňuje. Viděli jsme to již v Polsku. Po každém testu za mnou dojdou jezdci a žádají, aby mohli jezdit s vozem pro rok 2016.
Musím jím říct, že nemáme na vybranou, protože jinak by to bylo příští rok hodně obtížné. Naši prioritou je koncentrovat se na rok 2017, protože tam bude více konkurence. Musíme být připraveni," přiznává jistá omezení Xavier pro 'Autosport'.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?