Skoro rok poté, co vyjel poprvé na testovací tratě prototyp Volkswagenu Polo R WRC 2017, se Volkswagen Motorsport dostal do bodu, kde je jejich nový speciál téměř plně vyvinut.
Tento týden testoval německý tým s Marcusem Gronhölmem ve Finsku, následně v rámci předstartovních testů zkoušeli vůz také aktuální jezdci týmu. Po testu se k vývoji vozu vyjádřil technický ředitel Volkswagenu, François Xavier-Demaison, který tuto pozici zastává již od roku 2012.
"Všechno by mělo být připravené na homologaci FIA k 1. listopadu. Poté již nebudeme moci nic měnit, alespoň pokud nám to FIA nepovolí. Na konci tohoto měsíce se dostaneme do fáze závěrečných zkoušek a měření. Závěrečnou specifikaci auta bychom měli mít zhruba na začátku září.
Poté ihned začneme se stavbou devíti vozů - tři musí být připraveny pro Rally Monte Carlo, tři pro Švédsko a tři testovací a náhradní speciály, ty by měly být hotovy na začátku prosince," prozradil Xavier-Demaison. Narozdíl od Toyoty a Citroënu je Volkswagen limitován počtem 42 testovacích dní za rok.
"Právě proto teď všechny testy provádíme již s vozem pro sezonu 2017. Ano, trošku nás to letos znevýhodňuje. Viděli jsme to již v Polsku. Po každém testu za mnou dojdou jezdci a žádají, aby mohli jezdit s vozem pro rok 2016.
Musím jím říct, že nemáme na vybranou, protože jinak by to bylo příští rok hodně obtížné. Naši prioritou je koncentrovat se na rok 2017, protože tam bude více konkurence. Musíme být připraveni," přiznává jistá omezení Xavier pro 'Autosport'.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?