Skoro rok poté, co vyjel poprvé na testovací tratě prototyp Volkswagenu Polo R WRC 2017, se Volkswagen Motorsport dostal do bodu, kde je jejich nový speciál téměř plně vyvinut.
Tento týden testoval německý tým s Marcusem Gronhölmem ve Finsku, následně v rámci předstartovních testů zkoušeli vůz také aktuální jezdci týmu. Po testu se k vývoji vozu vyjádřil technický ředitel Volkswagenu, François Xavier-Demaison, který tuto pozici zastává již od roku 2012.
"Všechno by mělo být připravené na homologaci FIA k 1. listopadu. Poté již nebudeme moci nic měnit, alespoň pokud nám to FIA nepovolí. Na konci tohoto měsíce se dostaneme do fáze závěrečných zkoušek a měření. Závěrečnou specifikaci auta bychom měli mít zhruba na začátku září.
Poté ihned začneme se stavbou devíti vozů - tři musí být připraveny pro Rally Monte Carlo, tři pro Švédsko a tři testovací a náhradní speciály, ty by měly být hotovy na začátku prosince," prozradil Xavier-Demaison. Narozdíl od Toyoty a Citroënu je Volkswagen limitován počtem 42 testovacích dní za rok.
"Právě proto teď všechny testy provádíme již s vozem pro sezonu 2017. Ano, trošku nás to letos znevýhodňuje. Viděli jsme to již v Polsku. Po každém testu za mnou dojdou jezdci a žádají, aby mohli jezdit s vozem pro rok 2016.
Musím jím říct, že nemáme na vybranou, protože jinak by to bylo příští rok hodně obtížné. Naši prioritou je koncentrovat se na rok 2017, protože tam bude více konkurence. Musíme být připraveni," přiznává jistá omezení Xavier pro 'Autosport'.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?