Odchod technického ředitele Toyoty, Michaela Zotose, je mnohými brán jako náznak toho, že v projektu návratu Toyoty do WRC pod vedením Tommiho Mäkinena není všechno v pořádku. Podle Mäkinena je to ale nesmysl a pro vybrané zástupce medií Fin na příští týden naplánoval nahlédnutí do továrny.
Tommi Mäkinen má teď plné ruce práce nejen se stavbou speciálu Toyota Yaris WRC a nového týmu pro MS v rally, teď navíc musí řešit velký halo efekt, který způsobil odchod dosavadního technického ředitele projektu, Michaela Zotose. Dle názoru spoustu lidí je to signál, že v projektu Mäkinena není vše v pořádku.
"Je stále zábavné, jak se o něčem takovém spekuluje. Michael je skvělým typem a jsme velmi dobrými kamarády. Hodně cestoval po světě a chce trávit více času se svoji rodinou doma v Řecku," říká jednoznačně Tommi Mäkinen.
Některá media přinesla také informace, že společně se Zotosem tým opustili dva další inženýři, což Mäkinen rovněž vyvrací. Odpovídající smlouvy těchto lidí neměly být dle Fina prodlouženy, a tak se jednalo o ve světě byznysu zcela normální odchod z firmy. Čtyřnásobný mistr světa se snaží situaci co nejrychleji uklidnit, a tak na 29. až 31. července připravil pro vybrané zástupce medií náhled do týmové struktury a představení toho, jaký je stav vývoje nového World Rally Car.
Už dlouhou dobu také Mäkinen pracuje na tom, aby do vývoje Yarisu WRC zapojil bývalého jezdce továrních týmů Subaru, Ford/M-Sport a Citroën, Mikka Hirvonena. Doposud testovací kilometry s novým speciálem sbírali kromě týmového šéfa pouze Juho Hänninen a Jarkko Nikara. Dle Mäkinena by se ale k týmu měl Hirvonen brzy připojit a Fin od svého krajana a ex-vicemistra světa očekává hodně: "Mikkovi znalosti a zkušenosti pro nás budou velmi cenné".
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?