Odchod technického ředitele Toyoty, Michaela Zotose, je mnohými brán jako náznak toho, že v projektu návratu Toyoty do WRC pod vedením Tommiho Mäkinena není všechno v pořádku. Podle Mäkinena je to ale nesmysl a pro vybrané zástupce medií Fin na příští týden naplánoval nahlédnutí do továrny.
Tommi Mäkinen má teď plné ruce práce nejen se stavbou speciálu Toyota Yaris WRC a nového týmu pro MS v rally, teď navíc musí řešit velký halo efekt, který způsobil odchod dosavadního technického ředitele projektu, Michaela Zotose. Dle názoru spoustu lidí je to signál, že v projektu Mäkinena není vše v pořádku.
"Je stále zábavné, jak se o něčem takovém spekuluje. Michael je skvělým typem a jsme velmi dobrými kamarády. Hodně cestoval po světě a chce trávit více času se svoji rodinou doma v Řecku," říká jednoznačně Tommi Mäkinen.
Některá media přinesla také informace, že společně se Zotosem tým opustili dva další inženýři, což Mäkinen rovněž vyvrací. Odpovídající smlouvy těchto lidí neměly být dle Fina prodlouženy, a tak se jednalo o ve světě byznysu zcela normální odchod z firmy. Čtyřnásobný mistr světa se snaží situaci co nejrychleji uklidnit, a tak na 29. až 31. července připravil pro vybrané zástupce medií náhled do týmové struktury a představení toho, jaký je stav vývoje nového World Rally Car.
Už dlouhou dobu také Mäkinen pracuje na tom, aby do vývoje Yarisu WRC zapojil bývalého jezdce továrních týmů Subaru, Ford/M-Sport a Citroën, Mikka Hirvonena. Doposud testovací kilometry s novým speciálem sbírali kromě týmového šéfa pouze Juho Hänninen a Jarkko Nikara. Dle Mäkinena by se ale k týmu měl Hirvonen brzy připojit a Fin od svého krajana a ex-vicemistra světa očekává hodně: "Mikkovi znalosti a zkušenosti pro nás budou velmi cenné".
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?