Odchod technického ředitele Toyoty, Michaela Zotose, je mnohými brán jako náznak toho, že v projektu návratu Toyoty do WRC pod vedením Tommiho Mäkinena není všechno v pořádku. Podle Mäkinena je to ale nesmysl a pro vybrané zástupce medií Fin na příští týden naplánoval nahlédnutí do továrny.
Tommi Mäkinen má teď plné ruce práce nejen se stavbou speciálu Toyota Yaris WRC a nového týmu pro MS v rally, teď navíc musí řešit velký halo efekt, který způsobil odchod dosavadního technického ředitele projektu, Michaela Zotose. Dle názoru spoustu lidí je to signál, že v projektu Mäkinena není vše v pořádku.
"Je stále zábavné, jak se o něčem takovém spekuluje. Michael je skvělým typem a jsme velmi dobrými kamarády. Hodně cestoval po světě a chce trávit více času se svoji rodinou doma v Řecku," říká jednoznačně Tommi Mäkinen.
Některá media přinesla také informace, že společně se Zotosem tým opustili dva další inženýři, což Mäkinen rovněž vyvrací. Odpovídající smlouvy těchto lidí neměly být dle Fina prodlouženy, a tak se jednalo o ve světě byznysu zcela normální odchod z firmy. Čtyřnásobný mistr světa se snaží situaci co nejrychleji uklidnit, a tak na 29. až 31. července připravil pro vybrané zástupce medií náhled do týmové struktury a představení toho, jaký je stav vývoje nového World Rally Car.
Už dlouhou dobu také Mäkinen pracuje na tom, aby do vývoje Yarisu WRC zapojil bývalého jezdce továrních týmů Subaru, Ford/M-Sport a Citroën, Mikka Hirvonena. Doposud testovací kilometry s novým speciálem sbírali kromě týmového šéfa pouze Juho Hänninen a Jarkko Nikara. Dle Mäkinena by se ale k týmu měl Hirvonen brzy připojit a Fin od svého krajana a ex-vicemistra světa očekává hodně: "Mikkovi znalosti a zkušenosti pro nás budou velmi cenné".
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.