DMACK: Příští rok buďto spolupráce s továrním týmem nebo přidáme druhý vůz

Tänak, Ott - Mölder, Raigo
Tänak, Ott - Mölder, Raigo, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 13. července 2016 21:21
Sdílej:

DMACK chce pro sezonu 2017 dodávat svoje produkty továrnímu týmu M-Sport. Pokud se jim nepovede přesvědčit Malcolma Wilsona, aby odešel od Michelinu, pak chtějí nasadit druhý vůz.

DMACK v Polsku zazářil, teď chce jeho šéf, Dick Cormack, učinit další krok v jejich účasti ve WRC. "Chceme získat kontrakt s M-Sportem. Cílem byl příští rok, pokud by se nám to ale nepovedlo, pak bychom to posunuli o rok.

Pokud nebudou naše produkty na továrním voze v příštím roce, pak pojedeme s jedním nebo dvěma auty celý šampionát," říká Cormack. Ten chce v týmu udržet Otta Tänaka a také Elfyn Evans, který pro DMACK jede v britském šampionátu (je ve vedení), je hodně vysoko na seznamu možných kandidátů.

"Myslím, že společně by oba vytvořili silný tým. Zřejmě ale budou jednat i s jinými týmy. Pokud bychom je nezískali, jsou tu i jiní jezdci. Ne však mnoho. Potřebujeme jezdce, který příjde a hned bude schopen jezdit konkurenceschopné časy. Nemyslím si, že po servisním parku chodí moc rychlejších jezdců než je Tänak.

Jasně, míval problém s dokončováním soutěží, ale je velmi, velmi rychlý. To je jeden z důvodů, proč chceme dvě auta. Můžete být v šampionátu pátí, pak ale párkrát nedojedete a najednou budete desátí. Kdybychom měli dvě auta, tak nemusíme tolik spoléhat na jediný vůz, že doveze body," odhaluje šéf DMACKu.

Jeho rallyové aktivity se velmi rychle vyvíjejí, produkce byla přesunuta z Číny do UK. Cormack zvažuje vybudování vlastní fabriky v Cumbrii a nebo joint-venture se společností Cooper Tires (britský 'Autosport' odhaduje, že by DMACK musel zaplatit asi 225 milionů GBP). 

"Momentálně sledujeme reálné studie proveditelnosti pro všechno. Může to být nezávislý výrobní závod nebo joint-venture s Cooperem. Od rozhodnutí jsme vzdáleni zhruba tři měsíce. Partnerství [s Cooperem] by ale opravdu dávalo smysl - naše produkty se nepřekrývají. Obě značky by se doplňovaly," zakončil Dick Cormack pro 'Autosport'. 

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.