DMACK chce pro sezonu 2017 dodávat svoje produkty továrnímu týmu M-Sport. Pokud se jim nepovede přesvědčit Malcolma Wilsona, aby odešel od Michelinu, pak chtějí nasadit druhý vůz.
DMACK v Polsku zazářil, teď chce jeho šéf, Dick Cormack, učinit další krok v jejich účasti ve WRC. "Chceme získat kontrakt s M-Sportem. Cílem byl příští rok, pokud by se nám to ale nepovedlo, pak bychom to posunuli o rok.
Pokud nebudou naše produkty na továrním voze v příštím roce, pak pojedeme s jedním nebo dvěma auty celý šampionát," říká Cormack. Ten chce v týmu udržet Otta Tänaka a také Elfyn Evans, který pro DMACK jede v britském šampionátu (je ve vedení), je hodně vysoko na seznamu možných kandidátů.
"Myslím, že společně by oba vytvořili silný tým. Zřejmě ale budou jednat i s jinými týmy. Pokud bychom je nezískali, jsou tu i jiní jezdci. Ne však mnoho. Potřebujeme jezdce, který příjde a hned bude schopen jezdit konkurenceschopné časy. Nemyslím si, že po servisním parku chodí moc rychlejších jezdců než je Tänak.
Jasně, míval problém s dokončováním soutěží, ale je velmi, velmi rychlý. To je jeden z důvodů, proč chceme dvě auta. Můžete být v šampionátu pátí, pak ale párkrát nedojedete a najednou budete desátí. Kdybychom měli dvě auta, tak nemusíme tolik spoléhat na jediný vůz, že doveze body," odhaluje šéf DMACKu.
Jeho rallyové aktivity se velmi rychle vyvíjejí, produkce byla přesunuta z Číny do UK. Cormack zvažuje vybudování vlastní fabriky v Cumbrii a nebo joint-venture se společností Cooper Tires (britský 'Autosport' odhaduje, že by DMACK musel zaplatit asi 225 milionů GBP).
"Momentálně sledujeme reálné studie proveditelnosti pro všechno. Může to být nezávislý výrobní závod nebo joint-venture s Cooperem. Od rozhodnutí jsme vzdáleni zhruba tři měsíce. Partnerství [s Cooperem] by ale opravdu dávalo smysl - naše produkty se nepřekrývají. Obě značky by se doplňovaly," zakončil Dick Cormack pro 'Autosport'.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.