M-Sport začne s testy Fiesty 2017 do dvou týdnů, Ostberg nový vůz testovat nebude

Camilli, Eric - Veillas, Benjamin
Camilli, Eric - Veillas, Benjamin, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 12. července 2016 22:47
Sdílej:

M-Sport začne ještě v červnu s vývojovými pracemi na voze 2017. Jako první vyjede prototyp, který bude vycházet z aktuálního auta. Kdy vyjede finální vůz, je ve hvězdách, situaci totiž komplikuje premiéra nového Fordu Fiesta.

Za necelé dva týdny by měly začít vývojové práce na novém Fordu Fiesta RS WRC 2017. Začátek prací na třetí generaci vozů WRC začne, dle všeobecného očekávání, s prototypem vycházejícím z aktuálního auta. "Díky tomu budeme schopni vyzkoušet naprostou většinu dílů," slibuje si Malcolm Wilson. "Není třeba se obávat, s vozem 2017 budeme na scéně."

"Sice začínáme později než všechny ostatní týmy, ale máme velmi silný tým. Jsem přesvědčen o tom, že vždy, když je to potřeba, odvedeme dobrou práci," věří svému týmu Wilson. Jako první začne s vozem jezdit jeho syn, Matthew. Následne do vozu usednou také jezdci týmu Eric Camilli a Elfyn Evans. "Většinu z prvotní fáze testů obstará Matthew." Určitý prostor by měl dostat také Henning Solberg.

"Má spoustu zkušeností a velkou vášeň pro techniku. Může být tedy velkým obohacením pro tým," slibuje si od Henninga Wilson a dodává: "určitě nepoužijeme žádné další jezdce zvenku". Další důležitou otázkou je, jak skloubit nový závodní vůz s novým Fordem Fiesta. Ten by měl být odhalen zřejmě až na autosalonu v Ženevě 2017 (březen).

Jenže MS začíná, jako obvykle, v lednu v Monte Carlu. Může se tedy M-Sport postarat o světovou premiéru vozu? Jenže homologační kritéria FIA vyžadují, aby výrobce sériově produkoval vůz, ze kterého závodní stroj vychází. Což by mohl být problém. 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.