M-Sport začne s testy Fiesty 2017 do dvou týdnů, Ostberg nový vůz testovat nebude

Camilli, Eric - Veillas, Benjamin
Camilli, Eric - Veillas, Benjamin, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 12. července 2016 22:47
Sdílej:

M-Sport začne ještě v červnu s vývojovými pracemi na voze 2017. Jako první vyjede prototyp, který bude vycházet z aktuálního auta. Kdy vyjede finální vůz, je ve hvězdách, situaci totiž komplikuje premiéra nového Fordu Fiesta.

Za necelé dva týdny by měly začít vývojové práce na novém Fordu Fiesta RS WRC 2017. Začátek prací na třetí generaci vozů WRC začne, dle všeobecného očekávání, s prototypem vycházejícím z aktuálního auta. "Díky tomu budeme schopni vyzkoušet naprostou většinu dílů," slibuje si Malcolm Wilson. "Není třeba se obávat, s vozem 2017 budeme na scéně."

"Sice začínáme později než všechny ostatní týmy, ale máme velmi silný tým. Jsem přesvědčen o tom, že vždy, když je to potřeba, odvedeme dobrou práci," věří svému týmu Wilson. Jako první začne s vozem jezdit jeho syn, Matthew. Následne do vozu usednou také jezdci týmu Eric Camilli a Elfyn Evans. "Většinu z prvotní fáze testů obstará Matthew." Určitý prostor by měl dostat také Henning Solberg.

"Má spoustu zkušeností a velkou vášeň pro techniku. Může být tedy velkým obohacením pro tým," slibuje si od Henninga Wilson a dodává: "určitě nepoužijeme žádné další jezdce zvenku". Další důležitou otázkou je, jak skloubit nový závodní vůz s novým Fordem Fiesta. Ten by měl být odhalen zřejmě až na autosalonu v Ženevě 2017 (březen).

Jenže MS začíná, jako obvykle, v lednu v Monte Carlu. Může se tedy M-Sport postarat o světovou premiéru vozu? Jenže homologační kritéria FIA vyžadují, aby výrobce sériově produkoval vůz, ze kterého závodní stroj vychází. Což by mohl být problém. 

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?