Ott Tänak sahal s Fordem Fiesta RS WRC minulý víkend po vítězství v Polsku. Mohl tak učinit hned dvojitý zápis do historie - mohl vyhrát svůj první závod ve WRC a také první závod pro pneumatiky DMACK. Též M-Sport s vozy Ford čeká na vítězství již více než 3,5 roku. Proč byly najednou v Polsku čínsko-britské pneumatiky tak konkurenceschopné, nad důvody se zamyslel server 'motorsport-total.com'.
Základní kámen byl pro tento úspěch položen vloni v září. Tehdy byl oznámen příchod Fiorenza Brivioa od Pirelli k DMACKu. Ten je považován všeobecně za nejlepšího a nejzkušenějšího pneumatikového inženýra ve WRC. Navíc byla výroba pneumatiky převedena z Číny do továrny ve Velké Briánii.
Díky tomu měl testovací tým pneumatiky, které Fiorenzo vyvinul, téměř okamžitě k dispozici pro testování. To nabídlo DMACKu při vývoji pneumatik pro sezonu 2016 velkou flexibilitu. Dick Cormac, šéf projektu DMACKu ve WRC, se také nechal slyšet, že jeho značka nechce ještě soupeřit s Michelinem na všech soutěžích. Svoji pozornost upřela na vývoj pneumatiky pro hrubý asfalt (DMG+2).
Měkké pneumatiky DMACKu jsou výrazně měkčí než ty od konkurence, což jim poskytuje výhodu za mokrých podmínek. Naopak tvrdá sada DMACKu je jen o trošku tvrdší než měkká sada Michelinu, což značku znevýhodňuje na tvrdé šotolině jako třeba na Sardinii (Tänak tam několikrát dojížděl na plátně). V Polsku měl ale Estonec víc stability a přilnavosti než konkurence.
Bude DMACK ještě někde takto rychlý?Finsko a Velká Británie jsou dvě soutěže, na kterých se musí s DMACKem počítat. Ve Finsku nejsou tratě tak měkké jako byly poslední den v Polsku, proto je pravděpodobnost, že by v kolejích sjela guma z ráfku a došlo k pomalému defektu, mnohem menší (než ve třetí etapě polské rally).
Teplotně bychom měli ve Finsku zažít podobnou situaci jako v Polsku - může být od 14 °C a pršet po 30 °C a svítit slunce. Na oba případy je DMACK dobře připraven.
We all feel very sorry for @OttTanak ... You would have deserved this one!Well done @AMikkelsenRally great speed! pic.twitter.com/lcakFNg6xD
— Sébastien Ogier (@SebOgier) 3. července 2016Ve Walesu jsou výchozí podmínky trošku horší, protože na ostrově je riziko defektu větší. Aby byly pneumatiky DMACK rychlejší, udělali technici značky boční část gum lehčí. Díky tomu trošku klesla stabilita ale také odolnost.
Jaký podíl měl na úspěchu Tänak?Tím, že s DMACKy nejede žádný jiný jezdec ze špičky WRC, lze tuto otázku jen těžko posoudit. Tänakovo tempo v Polsku by se ale nemělo podceňovat. Už vloni soutěž vedl, bojoval na čele s Volkswageny a mohl za určitých okolností dokonce vyhrát. Jezdecky na rychlých šotolinových tratích vyrostl.
Mělo startovní pořadí vliv?Určitě - jen se podívejte, kolik času ztratil Ogier, především v sobotních dlouhých rychlostních zkouškách. Startovat později bylo zcela jistě výhodné. Jak moc? O tom lze pouze spekulovat. Andreas Mikkelsen dokázal s Tänakem bojovat a to byl na trati jako třetí (tedy pět aut před Tänakem).
Co říká polský výsledek o konkurenceschopnosti Fordu?Bez debaty se ukázalo, že Ford Fiesta RS WRC je stále dost dobrý vůz na to, aby se s ním dalo vyhrávat i na nejvyšší úrovni. V Polsku potřebujete k dobrému času dvě věci - silný motor a dobrý podvozek (autu je totiž potřeba ve vysokých rychlostech věřit). M-Sport může nabídnout oboje.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.